Získejte více recenzí ve vašem firemním profilu na Googlu
Vyzkoušejte tyto prověřené a účinné taktiky, které vám umožní získat více pozitivních recenzí ve vašem firemním profilu na Googlu.

Již dlouho je známo, že to, co řeknete o svém podnikání, produktech a firmě, není tak důležité jako to, co o vás řeknou vaši zákazníci, bez ohledu na to, jak skvělé jsou vaše produkty či služby.

A protože Google dobře ví, jakou váhu přisuzují potenciální zákazníci recenzím a hodnocení vaší firmy, zapracoval je Google do svého hodnotícího algoritmu. Nejde zde však jen o jejich množství, ale i o kvalitu těchto recenzí.

Dobré recenze ovlivňují vaši schopnost získávat nové zákazníky nejen díky udržení a zlepšení vaší reputace, ale také díky umístění na vyšší pozici ve vyhledávání. Pojďme se proto podívat na účinné strategie, které můžete použít k získání stálého proudu pozitivních recenzí Google.

Proč se snažit získat co nejvíce kladných recenzí Google

  • Čím více recenzí, tím více potenciálních zákazníků - Téměř 90 % zákazníků důvěřuje online recenzím stejně jako osobním doporučením.
  • Čím více kladných recenzí, tím více nákupů - Spotřebitelé před rozhodnutím o nákupu zkoumají a čtou recenze. Průměrně si přečtou minimálně 10 recenzí, než se rozhodnou nakoupit. Čím více pozitivních recenzí od zákazníků máte, tím je pravděpodobnější, že si od vás nový zákazník něco koupí.
  • Vyšší recenze znamenají vyšší hodnocení - Google odměňuje firmy, které mají časté a pozitivní recenze. Jedná se o velmi důležitou součást hodnocení webu, jak potvrzuje i samotný Google.
  • Recenze znamenají reklamu zdarma - Za zanechání recenzí nebo za reakci na ně nejsou účtovány žádné poplatky. Pozitivní doporučení ve vašem firemním profilu Google tak slouží jako bezplatná a důvěryhodná reklama na vaše podnikání.

Jak získat recenze Google

Pro získání Google recenzí je třeba provést několik věcí:

  1. V první řadě je nezbytné dodržovat zásady a smluvní podmínky Google. To zejména znamená, že byste neměli nabízet za zanechání recenze žádné odměny.
  2. Vaše firma musí mít firemní zápis v Mapách Google, na kterém mohou zákazníci zanechávat recenze.
  3. Musíte mít ověřený svůj firemní profil Google. Vytvoření zápisu v Mapách Google (které automaticky vytvoří firemní profil) vám však nedává kontrolu nad tímto zápisem. Musíte si nejdřív vytvořit účet ve službě Moje firma na Googlu a ověřit vlastnictví svého firemního profilu prostřednictvím tohoto účtu.

Jak získat více recenzí Google

Jakmile vytvoříte svůj profil v Mapách Google a ověříte jej pomocí služby Moje firma na Googlu, můžete získávat recenze od spokojených zákazníků. Níže uvedené strategie vám ukážou, jak postupovat.

1. Řekněte zákazníkům, jak na to

Aby zákazníci mohli zanechat recenzi vaší firmy na Googlu, musí otevřít Mapy Google, vyhledat vaši firmu, navštívit váš firemní profil Google a přejít do sekce recenzí. Jedním ze způsobů, jak jim s tím pomoci a získat více recenzí, je vysvětlit tento proces na vašem webu.

Google my business

2. Vytvořte zástupce odkazu na recenzi Google

Najít, jak zadat recenzi, je snadné, ale pořád je to několik kroků, což je příliš mnoho. Naštěstí má Google nástroj pro vytvoření odkazu, který návštěvníkům umožní dostat se do vašeho firemního profilu v jediném kroku. Jak na to?

  • V počítači se přihlaste do služby Moje firma na Googlu. Pokud máte víc míst, otevřete to požadované.
  • V nabídce vlevo klikněte na možnost Domů.
  • Z karty „Získat další recenze“ můžete zkopírovat krátkou URL adresu a pak ji sdílet se zákazníky.

3. Zkraťte adresu odkazu

Získaný odkaz můžete umístit na vašem webu, kde každý ze zákazníků bude moci jediným kliknutím přejít na zanechání recenze. Pokud však chcete prezentovat váš odkaz off-line, například na vizitkách, je lepší jej pro větší přehlednost zkrátit pomocí některého bezplatného zkracovače odkazů, jako je bitly.com.

4. Vytvořte na svém webu stránku s recenzemi Google

Abyste podpořili návštěvníky vašeho webu v rozhodnutí objednat si váš produkt, měli byste jim zpřístupnit recenze z vašeho firemního profilu. Vytvořte na webu celou stránku věnovanou recenzím, přístupnou z hlavní navigační nabídky. Stránka by měla obsahovat výzvu k akci k napsání recenze, ale měla by obsahovat i stávající recenze. Tyto recenze nejen podporují návštěvníka v tom, aby se stal zákazníkem, ale také inspirují existující zákazníky, aby zanechali svou vlastní recenzi.

Recenze na stránce by měly být v ideálním případě v textové podobě. Důvodem je to, že recenze jsou často bohaté na klíčová slova, takže jejich zahrnutí do vašich webových stránek je skvělou SEO strategií pro malé firmy.

5. Odkaz na zanechání recenze zahrňte do záhlaví či zápatí stránky

Kromě stránky určené pro recenze uživatelů můžete zahrnout výzvu k akci na zanechání recenze do záhlaví či zápatí každé stránky na vašem webu.  

6. Vytiskněte si odkaz na zanechání recenze na vizitky

Odkaz na zanechání recenze, upravený ve zkracovači pro lepší čitelnost, můžete nechat vytisknout na různá místa, například na účtenky, na kartičky, které zanecháte zákazníkům na stole či je přibalíte ke zboží a podobně.

7. Požádejte o recenze na sociálních sítích

Sociální sítě jsou skvělé pro konverzační marketing a budování vztahů s klienty. Zveřejněte zde snímek obrazovky s vaší nejlepší recenzí a požádejte zákazníky, aby zanechali vlastní zpětnou vazbu. Připomeňte svým sledovatelům, že je to pro ně příležitost představit někomu jinému výhody, které jim přináší vaše produkty či služby.

8. Zdůrazněte zákazníkům, jak je zanechání recenze rychlé a snadné

Zákazníci mohou zanechání recenze odmítnout, protože jim to připadá jako spousta práce navíc. Ujistěte je proto, že tomu tak není.

  • Řekněte jim, že mohou zanechat hodnocení pomocí hvězdiček, aniž by cokoli psali.
  • Připomeňte jim, že pokud už recenzi píšou, může mít jen jednu nebo dvě věty.
  • Místo „napsat recenzi“ používejte výraz jako „zanechat recenzi“ nebo „zanechat rychlou recenzi“, protože to vypadá jako méně pracné.

9. Na každou recenzi odpovězte

Pokud odpovíte na recenze zákazníků, dáte novým potenciálním recenzentům vědět, že nasloucháte zpětné vazbě od zákazníků a že stojí za jejich čas napsat vlastní recenzi. Recenze nemusí být jen pozitivní. I recenzi nespokojeného zákazníka můžete využít ve svůj prospěch. Pokud budete na negativní recenzi rychle a zdvořile reagovat a pokusíte se vyřešit zákazníkův problém, může to často vést i k tomu, že i negativní recenze bude mít pozitivní efekt.

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp