Zlepšete viditelnost vaší Wordpress stránky při sdílení na sociálních sítích
Správně zvolený náhledový obrázek dokáže přitáhnout pozornost uživatele sociálních sítí a přimět jej ke kliknutí na váš web.

Důležitou součástí většiny webů jsou obrázky. Pokud se chystáte spustit web na systému Wordpress, neměli byste zapomenout na takzvané „Featured Images“, náhledové obrázky, které reprezentují jednotlivé posty i celý váš web. Díky těmto obrázkům návštěvník zjistí, o čem konkrétní post je. Pokud sdílíte vaše články na sociálních sítích, dokáže správně vybraný obrázek přitáhnout pozornost návštěvníka a přimět jej k návštěvě vaší stránky.

Aby se však vaše náhledové obrázky zobrazovaly správně na různých sociálních sítích, měly by mít vhodné rozměry. Obrázek, který je příliš velký, příliš malý nebo má nevhodný poměr stran, bývá na sociálních sítích různě automaticky přizpůsoben či oříznut, což ve výsledku nevypadá hezky a návštěvníka to spíše odradí.

Pokud hledáte vhodný rozměr obrázku, měli byste vycházet z doporučených rozměrů, které používá Facebook.

Zatímco ostatní sociální média mají své vlastní doporučené rozměry obrázků, rozměry doporučené Facebookem fungují velice dobře se všemi ostatními platformami. Skvěle vybraný obrázek v rozměrech doporučených pro Facebook se bude pěkně zobrazovat jako náhled vašich stránek, článků nebo příspěvků na LinkedInu i na Twitteru. Při tvorbě webu byste se proto měli zaměřit i na správný výběr obrázků.

Jaké jsou optimální doporučené rozměry obrázku?

Facebook uvádí, že optimální velikost náhledového obrázku pro sdílené odkazy je 1200 × 628 pixelů. Minimální velikost je pak poloviční – 600 × 319 pixelů.

Přestože je Wordpress ve výchozím nastavení nakonfigurován pro zobrazení náhledových obrázků u blogových příspěvků , pro samotné stránky to tak nefunguje, což je jeden z drobných nedostatků tohoto jinak skvělého CMS.

Pokud stránku sdílíte na sociálních sítích, správně zvolený obrázek může dramaticky zvýšit míru prokliku.

Samozřejmě můžete při sdílení článku na sociálních sítích nastavit obrázek ručně, ale je to nejen zbytečná práce navíc, ale v případě, že stránku bude sdílet některý z vašich návštěvníků, nemůžete počítat s tím, že by nastavoval obrázek ručně.

Optimalizace Wordpress

Nastavte výchozí obrázek na sociálních sítích

Nejlepším způsobem, jak kontrolovat, který obrázek se zobrazí jako náhled Wordpress stránky na sociálních sítích, je vhodný plugin. Skvělou práci odvede například Post List Featured Image plugin, který do vašeho administračního rozhraní ve Wordpress přidá sloupec, ze kterého si můžete jednoduše vybírat vhodné obrázky.

Výchozí náhledový obrázek pro sociální sítě můžete nastavit také v pluginu Yoast’s SEO WordPress. Je to docela snadné. Po instalaci pluginu můžete kliknout na nastavení pro sociální sítě, povolit meta data Open Graph a zadat URL adresu výchozího obrázku. Sociální sítě by poté tento obrázek měly používat jako výchozí a zobrazovat jej při sdílení stránky.

Webů sdílených na sociálních sítích je obrovské množství. Abyste v této konkurenci obstáli a získali nějakou návštěvnost, nestačí jen kvalitní obsah. Musíte také získat pozornost uživatelů. Správně zvolené náhledové obrázky u vašeho webu při sdílení na Facebooku, Twitteru či jiné sociální síti vám k tomu nabízejí skvělou příležitost.

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp