marketing
Přinášíme vám přehled významných trendů ve vyhledávání, digitálním marketingu a spotřebitelských trendů, které byste v roce 2023 neměli minout.

V tomto článku se budeme zabývat nejvýznamnějšími trendy ve vyhledávání, digitálním marketingu a spotřebitelském chování spolu s nezbytnými informacemi pro SEO marketéry v roce 2023.

Trendy ve vyhledávání

Nejprve si ujasněme, jaké největší změny ve vyhledávání letos nastaly.

Společnost Google vydala v roce 2022 několik aktualizací algoritmu. Tyto aktualizace algoritmů lze rozdělit do tří širokých kategorií.

  • Základní aktualizace: Aktualizace vydané za účelem zlepšení a zvýšení bezpečnosti vyhledávání.
  • Užitečný obsah: Aktualizace, které se zaměřují na aktualizace obsahu: Aktualizace vydané s cílem učinit výsledky vyhledávání užitečnými a relevantními.
  • Uživatelské zkušenosti: Vydané aktualizace zlepšují uživatelské prostředí na všech zařízeních.

Je zřejmé, že Google chce odměnit webové stránky, které nabízejí vynikající uživatelské zkušenosti.

To znamená, že váš obsah musí být co nejrelevantnější k jejich dotazu. Jinými slovy, uživatelské zkušenosti a relevance jsou klíčem k vítězství ve vyhledávání dnes i v budoucnu.

Vyhledávání se vyvinulo a je o zážitku a relevanci

V roce 2023 jsou dokonalým receptem na marketingové strategie ve vyhledávání pro rok 2023 tyto dvě kritické složky.

Spotřebitelské trendy a poznatky: Přehodnocení priorit

Když jsme procházeli letošní údaje o nejčastějších dotazech ve vyhledávání a užitečné postřehy sdílené různými organizacemi, uvědomili jsme si, jak zásadní je pro značky získat důvěru svých zákazníků.

Přestože se diskutuje o mnoha údajích a trendech, zaměřujeme se na pět klíčových spotřebitelských poznatků, které musíte mít na paměti při vytváření marketingových strategií ve vyhledávání pro rok 2023.

  • Soukromí a klid: Spotřebitelé se zajímají o soukromí a očekávají, že značky zajistí, aby jejich údaje nebyly sdíleny.
  • Reklama s cílem: Spotřebitelé tíhnou ke značkám, které v rámci reklamních a marketingových aktivit zahrnují iniciativy v oblasti udržitelnosti.
  • Personalizace: Nákupy Google jsou skvělým příkladem personalizace zkušeností na základě polohy, preferencí, historie vyhledávání atd.
  • Přímý kontakt se spotřebitelem: Vizuálnější a interaktivnější zážitek je rozhodující pro zapojení spotřebitele.
  • Prediktivní analýza: Rozhodující je také přijímání informovaných rozhodnutí na základě různých údajů.

Pokud rozumíme spotřebitelským trendům a poznatkům, jsme lépe vybaveni pro vyhodnocování marketingových priorit - což nám dává jistotu, že naše reklama je účelná, personalizovaná a pro spotřebitele užitečná.

Nyní se ponoříme do pěti klíčových marketingových trendů a následně do toho, jak tyto trendy využít v roce 2023.

Pět hlavních trendů ve vyhledávání pro rok 2023

Dávno pryč jsou doby hustoty klíčových slov a představy, že králem je výhradně obsah.

"Více" už neznamená "lépe". Důležitá je kvalita, nikoli kvantita. Musíme přehodnotit své priority a vyjít vstříc očekáváním našich zákazníků.

Po přezkoumání vyhledávacích dotazů, poznatků o spotřebitelích a vyhledávání a největších novinek roku 2023 je níže uvedeno pět klíčových trendů a tři povinné prvky, které je třeba letos vzít v úvahu.

Trend 1: Multisearch - pomáhá vám hledat mimo hranice možností

Spotřebitelé obvykle tráví více než 82 % svého času vyhledáváním. Společnost Google letos spustila multisearch a vydala několik podpůrných algoritmů, které mají za úkol změnit způsob, jakým všichni vyhledáváme a přijímáme informace.

Google neustále testuje různé formáty pro zobrazení relevantních výsledků vyhledávání pocházejících z různých zdrojů, které odrážejí způsob, jakým lidé zkoumají myriády témat.

Dobrá zpráva: Nyní můžeme vyhledávat mezi různými zdroji, včetně videí, obrázků, souborů PDF, textů, jazyků atd.

Multisearch otevřel marketérům obrovské nevyužité možnosti a my můžeme vidět přímý přínos. Spotřebitelé mohou vzít jakýkoli obrázek a pomocí Google Lens prozkoumat vše, co se obrázku týká.

Využitím údajů o entitách spolu s vysoce kvalitními, relevantními a kontextovými obrázky se Google může rychleji dostat k nejrelevantnějším výsledkům vyhledávání.

V roce 2023 jsme svědky toho, že chytří obchodníci budou využívat všechny typy aktiv, rozhraní Google Vision API a data o entitách, aby poskytli co nejrelevantnější a nejkvalitnější obsah svým zákazníkům.

Trend 2: Užitečný obsah - relevantní, kvalitativní, přístupný, autoritativní, zážitkový.

Společnost Google nedávno aktualizovala pokyny pro hodnotitele kvality a systém užitečného obsahu. Nejjednodušší způsob, jak vyhodnotit, zda je váš obsah užitečný, je pokrýt kritické body kontaktu a mikromomenty.

Užitečný obsah je takový obsah, který je pro zákazníka snadno dostupný ve všech digitálních kontaktních bodech, čímž se minimalizuje nutnost hledat ho někde jinde.

Aktualizace užitečného obsahu společnosti Google je algoritmus strojového učení, který se neustále trénuje na základě datových sad výsledků vyhledávání. Jedná se o signál pro celý web, takže pokud je příliš mnoho stránek na doméně nekvalitních (např. duplicitních, řídkých nebo vytvořených výhradně za účelem umístění ve vyhledávačích), existuje vážné riziko, že by to mohlo negativně ovlivnit výkonnost vašeho organického vyhledávání.

V roce 2023 musí SEO marketéři ve vyhledávání zajistit, aby byl objevitelný obsah relevantní, informativní, kvalitní, autoritativní a zážitkový. Vyhledávače budou odměňovat firmy za sdílení kvalitního a informativního obsahu. Značky by měly výrazně zvýšit online viditelnost sdílením aktuálního obsahu zaměřeného na entity.

Obsahová strategie by měla zahrnovat všechny typy obsahu, včetně videí, informací o recenzích produktů, často kladených otázek, relevantních obrázků, PDF a odborných rad. Značky musí také zmapovat aktuální obsah napříč styčnými body zákaznické cesty a snažit se vyplnit všechny obsahové mezery.

internet marketing

Trend 3: Vícekanálová zkušenost

Většina zákazníků přechází mezi různými zařízeními, proto je důležité konzistentní a jednotné prostředí ve všech touchpointech.

Centralizace důležitých informací o firmě a jejich distribuce napříč všemi marketingovými kanály je nezbytná pro bezproblémovou vícekanálovou zkušenost v roce 2023.

Rychlost změn napříč kanály buduje u spotřebitelů důvěru. Například informace na webových stránkách by se měly změnit okamžitě, když se jako firma rozhodnete změnit svůj firemní profil na Googlu nebo informace na sociálních sítích.

S vydáním Google Analytics 4 společnost Google jemně školí marketéry, aby se zaměřili na chování a atribuci zákazníků z různých kanálů v rámci celé cesty zákazníka, a ne na kanál, na který klikli naposledy.

Objevování obsahu, dobrá uživatelská zkušenost s webem a stav webu se také stanou povinnými prvky pro rok 2023.

Pokud informace nebude možné procházet a indexovat, nebudou pro zákazníky dostupné, čímž se stanou zbytečnými. Vzhledem ke zpomalení ekonomiky a omezení rozpočtů musí marketéři v oblasti vyhledávání upřednostnit technické iniciativy SEO, aby přinesly dobré výsledky.

Trend 4: Personalizace a lokalizace

Spotřebitelé vyhledávají informace na základě zájmu, lokality a dalších známých i neznámých faktorů. Nakupující na internetu raději nakupují u značek se silnou lokální přítomností a zapojením svých spotřebitelů.

Musíme zajistit, aby naše globální marketingové strategie ve vyhledávání byly přizpůsobeny lokalitě. Google přiřazuje obrázky k záměru vyhledávače, protože dnes přibližně 36 % obrazovky mobilního telefonu zabírají obrázky. Jako místní firma zvažte následující:

  • Odpovědi na často kladené otázky.
  • Poskytování relevantních místních informací a obrázků.
  • Zajištění úžasných vícekanálových zkušeností pro spotřebitele.

 

Podle odborníka na lokální SEO Grega Sterlinga má místní vyhledávání pro Google i nadále vysoce strategický význam. Vyhledávač se však nyní více zaměřuje na vyhledávání produktů. Google bude dále rozvíjet a budovat vyhledávání produktů, aby lépe konkuroval Amazonu a více využíval vyhledávání produktů. Maloobchodníci jsou na internetu inzerenty číslo jedna a Google si chce tyto peníze udržet a zvýšit. Na internetu uvidíme více lokálních produktů v reálném čase, a to i od menších maloobchodníků.

I když je lokalizace superkritická, myslím si také, že pro rok 2023 je nezbytností také personalizace informací na základě preferencí spotřebitelů. V této oblasti je klíčové také využívání platforem pro zpracování zákaznických dat k zajištění preferencí a vytváření obsahu a kampaní na základě zákaznických dat.

Trend 5: Influencer marketing a budování komunit odborníků

Influencer marketing rychle roste, a to dokonce rychleji než marketing na sociálních sítích.

Důvtipní spotřebitelé před nákupním rozhodnutím sbírají informace a sledují názory expertů z řad influencerů, kterým důvěřují.

Již nyní vidíme, že se daří různým sociálním kanálům, které zveřejňují informace kolem odborných recenzí /komunit a interaktivních videí.

V roce 2023 je důležité:

  • Budování expertní komunity influencerů.
  • Poskytování co nejvíce informativního a užitečného obsahu v co nejinteraktivnějším formátu.
  • Sladění různých klíčových ukazatelů výkonnosti, jako je zapojení a kliknutí, pro měření úspěchu.

Některé změny v SERP společnosti Google jsou způsobeny popularitou TikToku, včetně snahy o větší vizualizaci vyhledávání.

V souladu s tím budeme svědky toho, že Google bude klást větší důraz na vizuální obsah a potenciálně bude snižovat důraz na recenze (i když ne pro účely řazení). Google zintenzivní svůj nedávný zásah proti podvodům s recenzemi, díky němuž bude i nadále zachycovat "nevinné" recenze na své síti. Místní obchodníci budou muset udržovat nepřetržitý tok Google recenzí a jednoduše se připravit na to, že o určité procento recenzí přijdou kvůli filtrování umělou inteligencí Google.

3 nejdůležitější strategie, které musíte následovat, abyste si udrželi náskok

Dále si probereme nejdůležitější oblasti, na které se v rámci strategie musíme zaměřit, abychom využili výše uvedené trendy.

1. Business intelligence

Globální ekonomika vykazuje zpomalení. Získávání obchodních poznatků a opatření z nejrelevantnějších datových bodů je v roce 2023 kritickým.

Sledujte mimo jiné trendy na trhu, srovnávací analýzy konkurence, chování zákazníků, kanály a prioritizaci cílů. Chytřejší firmy se budou orientovat na business intelligence, aby našly ty nejkritičtější informace, upřednostnily kvalitní obsah a založily svá rozhodnutí na tom, co je nejkritičtější, na základě skutečných dat.

2. Umělá inteligence a strojové učení (AI/ML)

Google využívá umělou inteligenci (AI) při vyhledávání na několika úrovních. Když zadáte dotaz do vyhledávacího pole, Google používá AI k porozumění vašemu dotazu. Pomáhá rozpoznat klíčová slova, syntaktickou strukturu a význam dotazu. To umožňuje Googlu poskytnout relevantní výsledky, i když dotaz nemusí být zcela gramaticky správně formulován.

Google používá AI také k prohledávání a indexaci obsahu webových stránek, pomáhá rozpoznat klíčová slova, témata a vztahy mezi různými stránkami. To umožňuje Googlu vytvořit rozsáhlý index webových stránek, který je rychlý a efektivní při vyhledávání.

Google využívá AI také k hodnocení kvality webových stránek. Analyzuje různé faktory, jako je relevantnost obsahu, autorita stránky, důvěryhodnost zdrojů a další. Tato analýza pomáhá Googlu určit, jaké stránky mají nejvyšší pravděpodobnost, že odpovídají na dotazy uživatele.

AI pomáhá porozumět dotazům uživatelů, prohledávat a indexovat webové stránky, hodnotit kvalitu obsahu a personalizovat výsledky na základě individuálních preferencí. Díky AI se Google neustále učí a zdokonaluje své vyhledávací algoritmy, aby poskytoval co nejlepší odpovědi a informace uživatelům.

3. Váš plán úspěchu

V neposlední řadě platí, že v roce 2023 méně znamená více. Klíčem k vítězství je definování a sladění vašich obchodních cílů, klíčových hnacích sil (kanálů), důležitých metrik, které je třeba sledovat, a řešení, která vám pomohou k těmto metrikám dospět.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp