Zrychlete váš Wordpress web na maximum
Rychlost načítání stránek má velký dopad na chování návštěvníků. Není proto divu, že rychlost načítání ovlivňuje nejen výkon PPC reklamy, ale i optimalizaci pro vyhledávače neboli SEO. Neboť co se líbí návštěvníkům, to hodnotí kladně i vyhledávače. Jak tedy stránky běžící na Wordpressu co nejvíce zrychlit?

Málokdo si naplno uvědomuje, jak moc ovlivňuje rychlost načítání stránky chování návštěvníků. Pokud se vaše stránka nenačte okamžitě, spousta návštěvníků ztratí trpělivost a odejde. Problém je, pokud jste za tyto návštěvníky již zaplatili prostřednictvím PPC reklamy.

Akcelerované mobilní stránky

Obzvláště nyní, kdy je téměř polovina veškerých přístupů na webu uskutečněna z mobilních telefonů, je nutné mít opravdu rychlé stránky, abyste zbytečně neztráceli zákazníky. Problém pomalého načítání se snaží vyřešit společnost Google tím, že vyvinula službu Accelerated Mobile Pages (AMP). Ta s tímto problémem bojuje vytvářením zjednodušených verzí stránek, které se následně ukládají na rychlých serverech Google. Akcelerované mobilní stránky vám umožní vytvářet opravdu rychlé stránky, což využijete například při tvorbě výkonných „landing pages“.

Jak zrychlit CMS Wordpress na maximum?

Pokud používáte CMS Wordpress, pak jste s největší pravděpodobností již zažili jeho největší slabinu, kterou je pomalé zpracování stránek. Wordpress umožňuje spouštění mnoha skvělých doplňků a pluginů, které sice vylepšují funkce vašeho webu, ale často také způsobují zpomalení, obzvláště pokud je jich mnoho.

  1. Odstraňte problémy, které mohou zpomalit vaše stránky. Mějte na paměti, že vaše stránky mohou běžet docela rychle, pokud máte málo návštěvníků, ale ve špičkách může docházet ke zpomalování, obzvláště u levných hostingových řešení. Základem je tedy rychlý a kvalitní hosting.
  2. Odstraňte nepotřebné pluginy, zejména ty, které způsobují nadměrné zatížení vaší databáze.
  3. Optimalizujte databázi. Pokud je databáze optimalizována a data v ní jsou správně indexována, funguje mnohem rychleji. Informujte se u poskytovatele hostingu, jestli databáze automaticky optimalizuje. Pokud ne, použijte k tomuto účelu některý z existujících pluginů. Nezapomeňte však před jejich použitím nejprve zálohovat data.
  4. Použijte sítě pro doručování obsahu (CDN ). Jde o celosvětovou službu, která umístí váš obsah na rychlé servery, rozložené po celém světě, které vašim uživatelům zajistí rychlejší přístup k webu než v případě umístění dat na vlastním serveru, popřípadě při využití běžného hostingu.
  5. Použijte komprimaci obrázků. Příliš velké obrázky jsou jedním z nejčastějších důvodů pomalého načítání stránky. Měli byste proto obrázky komprimovat, abyste dosáhli co nejmenší velikosti bez ztráty kvality. Můžete použít i takzvaný „Lazy loading“, který načte obrázky pouze tehdy, když uživatel zobrazí příslušnou část obrazovky. Části stránky, které jsou mimo viditelnou část obrazovky, se nenačítají, dokud je návštěvník nezobrazí.
  6. Uložte stránky do cache. Generování stránky pro každého návštěvníka zvlášť je většinou zbytečné a prodlužuje to dobu načítání. Pomocí cachovacích pluginů vytvoříte z webu statickou stránku, která se uloží v mezipaměti a načte se pak mnohem rychleji.
  7. Zjednodušte a minimalizujte kód stránky. Snižte počet souborů, které se musejí načíst. Pokud vaše stránka načítá velké množství javascriptů a css souborů, zkuste je spojit do jednoho. Zkuste také zmenšit jejich velikost odstraněním zbytečného volného místa, mezer a řádkování ve zdrojovém kódu.

AMP verze stránek umožní rychlejší načítání

Rychlejší načítání stránek vám kromě zlepšení SEO pomůže zlepšit efektivitu PPC kampaní, jelikož vám návštěvníci, za jejichž kliknutí jste již zaplatili, nebudou utíkat ke konkurenci kvůli pomalému načítání vašeho webu.

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

7 mocných výhod PPC reklamy

Objevte svět PPC reklamy - strategie s nízkým rizikem a vysokým ziskem pro B2B, B2C a neziskové organizace. Vyzkoušejte je nyní a posuňte své kampaně na vyšší úroveň.
Přečíst článek

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp