Zrychlete své stránky pomocí paralelního trackingu
Je známým faktem, že čím déle se vaše stránka načítá, tím nižší konverzní poměr můžete očekávat. Pomalé načítání stránky však nemá vliv pouze na počet konverzí.

Je známým faktem, že čím déle se vaše stránka načítá, tím nižší konverzní poměr můžete očekávat. Pomalé načítání stránky však nemá vliv pouze na počet konverzí. Pokud používáte Adwords, může dlouhá časová prodleva mezi kliknutím na reklamu a načtením stránky zvýšit míru okamžitého opuštění stránky a zhoršit skóre kvality. Horší skóre kvality nepříznivě ovlivní hodnocení reklamy a výši ceny za proklik. Je proto pochopitelné, že se každý webmaster snaží udržet své stránky co nejrychlejší.

V příkrém rozporu s požadavky na co nejrychlejší načítání stránek je ovšem požadavek na měření a vyhodnocování provozu, který je nezbytný pro úspěšné nastavování reklamních kampaní Adwords a Sklik. Trackovací URL totiž dokážou načítání stránek poměrně dost zpomalit. Naštěstí je nyní k dispozici řešení tohoto dilematu, které se jmenuje paralelní tracking.

Co je to paralelní tracking?

Paralelní tracking je nová technologie od Google Adwords, která umožňuje poslat návštěvníky z reklamní kampaně přímo na cílovou stránku, zatímco se měřicí kódy a scripty nahrávají na pozadí. Díky tomu se uživatel přenese na cílovou stránku okamžitě a bez čekání.

Paralelní tracking také odstraňuje technické problémy, které měly Accelerated Mobile Pages (AMP) s přesměrováním. Pokud totiž v současnosti používáte při měření výkonu stránek přesměrování, je uživatel po kliknutí na reklamu přesměrován přes jednu nebo více adres, které slouží k měření a vyhodnocování výkonu reklamní kampaně. Teprve potom se ocitne na cílové stránce. Tato přesměrování mají pochopitelně negativní vliv na dobu načítání stránky, kterou mohou prodloužit i o několik sekund. Během této doby netrpělivý návštěvník často zavře okno prohlížeče a vy tak přijdete nejen o potenciálního zákazníka, ale navíc se vám zvedne bounce rate, které má vliv a skóre kvality.

Podle výsledků testování, které zveřejnil Google na svém blogu Inside Adwords, i zpoždění v načítání stránky v délce pouhé jedné sekundy dokáže snížit počet konverzí o 20 procent. To znamená, že velkou část rozpočtu na reklamní kampaň utratíte zcela zbytečně. Z testů dále vyplynulo, že pokud se stránka načítá 3 sekundy, 53 procent návštěvníků ji zavře a odejde jinam.

Díky paralelnímu trackingu se načítání stránek významně zrychlí a nástroje pro měření a vyhodnocování konverzí přestanou být limitujícím faktorem. Nástup této nové technologie ocení zejména správci reklamních kampaní, kteří používají landing pages optimalizované pro mobilní telefony a kteří cílí na publikum používající mobilní zařízení, u kterých je doba načítání stránky naprosto klíčová.

Co to znamená pro inzerenty v Adwords?

Při použití paralelního trackingu vede kliknutí na reklamu ke dvěma paralelním požadavkům. Jeden přesune návštěvníka přímo na cílovou stránku, zatímco druhý směřuje na server s měřicími kódy. Proto je nutné v systému Adwords nastavit, která adresa směřuje na landing page a která na měřicí server. Další novinkou je to, že všechny URL sloužící k trackování a měření návštěvnosti a výkonu reklamní kampaně budou muset být zabezpečeny pomocí protokolu HTTPS. Je tedy potřeba získat od poskytovatele měření všechny potřebné parametry a adresy a ujistit se, že jsou všechny ve formátu kompatibilním se službou Parallel tracking a jsou ve formátu HTTPS. Google se snaží poskytovat svým uživatelům co největší ochranu a HTTPS je další obrannou zdí, kterou staví mezi bezpečí svých návštěvníků a potenciální útočníky, kteří by chtěli zneužít jejich dat.

Získejte více pomocí paralelního trackingu

Jak nastavit paralelní tracking?

Funkce paralelního trackingu byla v Google Adwords spuštěna na konci roku 2017 a předpokládá se, že do konce letošního roku se stane jedinou metodou trackingu v tomto reklamním systému. Paralelní tracking spustíte jednoduše v Navigačním menu.

  • Jakmile se ocitnete v Navigačním menu, klikněte na „Všechny kampaně“ (All campaigns).
  • Poté vyberte „Nastavení“ (Settings).
  • Dále klikněte na „Nastavení účtu“ (Account settings).
  • Nakonec klikněte na Tracking.
  • Poté můžete spustit paralelní tracking pomocí přepínače umístěného vedle.

Výhody a nevýhody

Rychlé načítání stránky vám pomůže získat cenné body u Google a zlepšit skóre kvality, což sníží náklady na vaši reklamní kampaň a zvýší její výkon. Výhodou paralelního trackingu je také fakt, že Google vždy zná adresu cílové stránky. Lidé, kteří kliknou na vaši reklamu, se nejen dostanou na cílovou stránku okamžitě, ale dostanou se tam vždy, přestože některá z trackovacích URL může být mimo provoz či nedostupná.

Menší nevýhodou se může zdát nutnost přechodu na HTTPS u adres zodpovědných za tracking, ale nesporné výhody, které tato nová funkce Google Adwords má, ji s přehledem převáží.

Kdy přejít na nový způsob trackingu?

Paralelní tracking je v současnosti pouze volitelná možnost ke standardnímu způsobu měření. Google však oznámil, že od 30. října 2018 se stane tento způsob trackování jedinou možností pro všechny inzerenty v systému Adwords.

Pokud se odhodláte přejít na nový způsob měření co nejdříve, budete mít do října nejen čas vychytat všechny případné mouchy, ale také získat obrovskou výhodu před konkurencí. Nový způsob trackingu urychlí vaše stránky na maximum, obzvláště pokud používáte Accelerated Mobile Pages. Vaše konkurence, která nevyužije tohoto nového asynchronního způsobu měření, bude v nevýhodě až do 30. října, kdy budou tento způsob trackingu muset začít používat všichni. Je jasné, že implementace na poslední chvíli s sebou přinese spoustu zmatků a nápor na technickou podporu. Pokud tedy používáte při měření výkonu reklamních kampaní přesměrování, měli byste začít s přechodem na nový systém již dnes.

zdroj: seo.com, searchengineland.com, searchenginemarketing.com

Autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv

foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp