7 testů reklamních textů pro zvýšení výkonu PPC

PPC reklama
Zjistěte, jak psát dokonalé PPC reklamy, které přitáhnou pozornost návštěvníků a promění je ve věrné zákazníky.

Nespokojte se s reklamami, které zkrátka nejsou skvělé. V dnešním článku uvádíme některá základní pravidla, tipy a triky pro nadcházející testování reklamních textů. V dnešní době již můžeme s jistotou říci, že online reklama je nutností pro skutečně každou firmu.

Žijeme v digitálním věku, a pokud tedy chcete mít nějakou šanci prodat své produkty nebo služby, bude nutné ujistit se, že se vaše reklamy zobrazují vaší cílové skupině. Lidé denně vidí stovky, možná dokonce tisíce reklam. Není proto divu, že čím dál vyšší procento uživatelů internetu používá blokátory reklam. A ti, kteří je nepoužívají, mají své vlastní mentální filtry, které jim pomáhají rozhodnout se, na co se zkrátka chtějí dívat, a co budou naopak ignorovat.

Bez ohledu na to, jaké produkty nebo služby prodáváte, jedna věc je čím dál jasnější: Budete potřebovat velmi přitažlivé reklamní texty, které vám pomohou vyniknout z tohoto neustále rostoucího davu.

Samozřejmě, co zaujme a co ne, je dost subjektivní záležitost. Budete chtít vědět, co skutečně funguje a co ne. Zde mohou pomoci testy reklamních textů. Abychom vám pomohli vytvořit co nejlepší reklamy a zlepšit výkon PPC, níže uvádíme některá základní pravidla, tipy a triky pro nadcházející testování reklamních textů.

Netestujte jen pro testování

Jako výchozí bod je nezbytné mít vždy hypotézu o tom, co si myslíte, že zvýší váš konverzní poměr a proč. Nikdy tedy netestujte jen proto, abyste testovali.

Zaměřte se na dosažení jasných výsledků

Při provádění testů mějte vždy dostatek dat! Vaším cílem by měla být statistická významnost (kromě zvýšeného výkonu). Podle informací od společnosti Google by váš test měl běžet, dokud nesplní jednu ze dvou podmínek:

  • Alespoň jedna varianta má 95% pravděpodobnost, že překoná základní linku.
  • Uplynuly dva týdny, aby se zohlednily cyklické změny webového provozu během týdne.

To nás přivádí k poslednímu ze základních pravidel testování.

Nastavte si časový rámec pro testování

Pamatujte, že testy by neměly běžet věčně. Definujte si proto konkrétní časový rámec pro získání cenných dat a držte se ho. Tak či onak, ne každý test bude mít význam. A to je v pořádku. V takovém případě označte test jako neprůkazný a pokračujte dále. Nyní se můžete pustit do samotného testování.

Číselné zkratky versus úplné číselné hodnoty

Není žádným tajemstvím, že reklamy s čísly pomáhají kvantifikovat informace, ať už se jedná o váš inventář, slevu nebo cenu vašich produktů. Pomocí čísel vaše reklamy přitahují pozornost a pomáhají jim překonat ostatní PPC reklamy.

Čísla také ukazují, že jste značka, kterou stojí za to brát vážně. Ostatně, máte k dispozici data, kterými můžete podložit svá tvrzení, že ano? Při vytváření reklamního textu se ukazuje, že manipulace s číselnými hodnotami je skvělý způsob, jak upoutat pozornost a odlišit reklamy.

Přidat, upravit a odebrat ceny

Ceny mohou být u PPC reklam dvousečnou zbraní. Nedávná analýza nejvýkonnějších reklam ve skutečnosti ukazuje, že pouze 40 % nejvýkonnějších značkových reklam a 37 % neznačkových reklam zahrnovalo čísla. Na jedné straně, když jsou ceny předem sděleny, uživatelé získají informace, které potřebují vědět, a mohou jim následně pomoci rychleji se rozhodnout o nákupu. Na druhou stranu může cena lidi odradit tím, že jim připomene, že potřebují utratit peníze. To platí zejména v případě, že váš produkt a/nebo služba není zrovna nejlevnější mezi těmi, které se zobrazují ve vyhledávání.

Jak tedy zjistíte, který přístup funguje na vaše zákazníky? Jednoduše testujte.

Experimentujte

V PPC marketingu je běžnou praxí kvantifikovat akce pomocí čísel, obvykle ve formě slev, podmíněných cen a dalších speciálních nabídek. Například místo toho, že nabízíte „levné autodoplňky ve výprodeji“, můžete napsat něco působivějšího, například „50% sleva na autodoplňky“.

Své CTR však můžete ještě dále maximalizovat změnou jazyka, který používáte ve svých propagačních akcích, a také testováním reklam, které obsahují procenta, skutečné ceny a plně napsané nabídky.

A co interpunkce?

Jedním z nejjednodušších prvků, kde začít s testováním, je interpunkce, a přesto se jen málokdo zaměřuje na takto „jednoduché“ testy. Analýza 612 nejvýkonnějších značkových placených reklam odhalila, že 48 % reklam používalo vykřičník, zatímco pouze 11 % použilo znak měny a ještě méně jich použilo otazník.

Podle téhož průzkumu byly v neznačkových placených reklamách nejčastější následující interpunkční znaménka:

Vykřičník: 42 %

Čárky: 25 %

Otazník: 11 %

Procenta: 9 %

Znak měny: 8 %

 

To znamená, že možnost otestovat použití interpunkce (otazníky, procenta atd.) stojí za test.

Apel na emoce

Většina reklam je velmi podobná. Jsou zkrátka nudné.

Reklamy, které oslovují lidi na emocionálnější úrovni, mohou vést k velkému nárůstu míry prokliku.

Otestujte také svou výzvu k akci

Přiznejme si to, různí lidé reagují na reklamy různě. Klíčovou složkou při utváření reakcí lidí na vaše reklamy je prezentace – v podstatě způsob, jakým je požádáte, aby důvěřovali vaší značce nebo vyzkoušeli váš produkt či službu. Zde přichází na řadu jazyk, a to je zvláště důležité při psaní vašich CTA. Jakkoli to může znít triviálně, první slovo vaší výzvy k akci má potenciál vytvořit pozitivní nebo negativní dojem z reklamy samotné. První slovo ve vaší CTA může být určujícím faktorem, takže musíte otestovat různá první slova (všechna by měla být slovesa) ve vaší CTA a použít pak textaci s vysokou mírou konverze.

Například začátek „Zavolejte nám hned“ namísto „Kontaktujte nás ještě dnes“ by mohl vést ke znatelnému rozdílu v CTR. Podobně „Nakupte hned“ namísto „Objednejte nyní“ může vést k různým úrovním reakcí publika.

Níže uvádíme několik možných variant výzev k akci, které můžete otestovat:

  • Získejte
  • Nakupte
  • Objevte
  • Rezervujte
  • Objednejte
  • Vyzkoušejte
  • Registrujte se
  • Přihlaste se
  • Zavolejte

Pohrajte si také se svými vstupními stránkami

Vstupní stránky jsou přirozeně skvělým marketingovým nástrojem, protože dávají vašemu cílovému trhu šanci rozhodnout se, zda by měl dále interagovat s vaší firmou. V důsledku toho je testování vašich vstupních stránek základní součástí online podnikání.

V Google Ads existuje několik testů vstupní stránky, které můžete snadno provést, aniž byste na svém webu prováděli jakékoli změny:

  • Odkazujte přímo na nejoblíbenější produkt v kategorii, kterou inzerujete.
  • Odkazujte přímo na stránku kategorie.

Vyzkoušejte různé způsoby řazení na stránkách kategorií:

    • Nejprodávanější jako první.
    • Nejlevnější.
    • Nejnovější.
  • Odkazujte na vyhledávání pro konkrétní značku, produkt nebo typ produktu.
  • Odkazujte na vaši domovskou stránku (ano, může vám to fungovat).

Pokud jde o optimalizaci kampaní, musíte neustále testovat a následně analyzovat své výsledky.

A co dále?

Každý v marketingu ví, že dobře umístěné reklamy nejsou levné. Výše uvedené kroky vám mohou pomoci co nejlépe otestovat text reklamy, než do umístění investujete peníze. Ale co bude dál?

Ať už zaznamenáte úspěch, nebo zjistíte, že potřebujete provést další změny nebo vylepšení, testování reklam by mělo zůstat v popředí vašeho seznamu priorit.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu