Chyby v PPC reklamě na Facebooku
Jakým chybám se v reklamě na Facebooku vyvarovat, aby skutečně plnila stanovené cíle?

V dubnu tohoto roku bylo na Facebooku 1,86 miliardy aktivních uživatelů. Je proto zřejmé, že právě tato sociální síť je potenciálně velmi vhodnou možností pro reklamu. Jakým chybám se ale v reklamě na Facebooku vyvarovat, aby skutečně plnila stanovené cíle?

Díky Facebooku mohou majitelé firem snadno komunikovat se svými zákazníky, informovat je o novinkách a akcích, zvýšit počet konverzí a získat mnohem více zákazníků na jednom místě. Vzhledem k tomu, že přes Facebook již komunikuje většina firem, je třeba čelit čím dál tím větší konkurenci a není zde tedy příliš mnoho prostoru pro chybování.

Mezi nejzásadnější problémy v reklamě na Facebooku patří například:

  • Absence testování
  • Rozběhnutí reklamy bez promyšlené strategie
  • Nudné texty, které nezaujmou
  • Nesledování změn v reklamě na Facebooku
  • Příliš velká snaha o získání nových zákazníků a další

Testujte své reklamy

Ani reklama na Facebooku by si rozhodně neměla žít svým vlastním životem. Testování je zkrátka důležité! Začátečníci se často omezují jen na základní nastavení cílových skupin, vytvoření textu, a tím prakticky veškerá snaha končí. Jaké ale může mít výsledky reklama, která je zacílena na široké publikum různých věkových kategorií, z různých regionů napříč zařízeními?

Facebook nastavení reklamy

Zaměřte se vždy na jeden parametr, který budete testovat a na základě výsledků z analytik pak reklamu optimalizujte. Testovat můžete následující proměnné:

  • Pohlaví Typ publika (příjmy, nákupní preference atd.)
  • Zájmy publika
  • Formát reklamy
  • Různé vstupní stránky atd.

Ať už testujete jeden, dva nebo tři parametry, vždy je důležité vědět, jaké výsledky v daných případech očekáváte. Při testování reklam doporučujeme, abyste se zaměřili zejména na formáty reklam a výzvy k akci.

Facebook nastavení reklamy

Rozběhnutí reklam bez jakékoliv strategie

Strategie je pro správné fungování reklamy klíčová. Před spuštěním kampaně je proto třeba mít plán, čeho chcete dosáhnout a jakým způsobem a za jaké prostředky. Pokud spustíte reklamu na Facebooku bez jakéhokoliv plánu, výsledky možná uvidíte, ale nebudete vědět, jak definovat úspěch. Prvním krokem by pro vás proto mělo být stanovení cílů a vypracování plánu k jejich dosažení.

Nudný text

Při tvorbě textu reklamy je nutné znát své publikum a vědět, jaká slova ideálně zvolit, ať už se snažíte propagovat dopravu zdarma nebo nový výrobek. Pokud lidé na vaši reklamu nebudou klikat, Facebook ji zhodnotí jako nerelevantní nebo nezajímavou a budete zbytečně platit více.

Nesnažte se hned usilovat o nové zákazníky

Mnoho inzerentů se nechá unést a investuje spoustu peněz do reklamy, která pouze informuje o značce. Dále však už s danými daty nepracují. Ve skutečnosti však ke konverzím většinou dochází při remarketingu.

Sledování aktualizací

Pro fungující reklamu na Facebooku je také třeba sledovat aktualizace, které tato sociální síť provádí skutečně velmi často.

Nyní už víte, jakým chybám byste se měli vyvarovat. Přejeme vám, aby vám Facebook reklama přinesla očekávané výsledky!

Autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv

zdroj/foto: facebook.com, cpcstrategy.com, ppchero.com, searchengineland.com, pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp