Co byste měli vědět o nastavení střídání PPC reklamy?

3.10.2017
0

Obrázek uživatele martina
Martina Rosenkrancová

I střídání reklam může do značné míry ovlivnit úspěch PPC kampaní. Jaké jsou možnosti?

Střídání reklamy v Google AdWords je jedním z nastavení, na které se často zapomíná. Marketingoví specialisté se většinou soustředí na optimalizace konverzí. I střídání reklam ale může do značné míry ovlivnit úspěch PPC kampaní.

Proč byste se měli v PPC reklamě zaměřit také na nastavení střídání reklam? A jaké možnosti nastavení Google AdWords nabízí? Veškeré informace se dozvíte v tomto článku.

Nastavení střídání reklam určuje, jak jsou reklamy zobrazovány ve vyhledávací i obsahové síti Google. Máte-li v reklamní sestavě více reklam, budou se zobrazované reklamy jednoduše střídat. Není totiž možné, aby bylo zobrazováno více reklam z jednoho účtu.

Možnosti optimalizace střídání reklam

V AdWords je možné optimalizovat střídání konkrétních reklam. Při tomto nastavení jsou upřednostňovány reklamy, u kterých se očekávají lepší výsledky než u ostatních. Optimalizace funguje na principu strojového učení Google, a to na základě klíčových slov, lokality, vyhledávacích dotazů atd.

Neurčité střídání reklam

Při tomto nastavení jsou méně účinné reklamy zobrazovány se stejnou frekvecí jako účinnější varianty reklam.

Lidská kontrola versus systém

Existují dvě možnosti optimalizace střídání reklam. První varianta je nechat vše na systému AdWords a spolehnout se na strojové učení. Druhou variantou pak je ruční nastavení a lidská kontrola. Nevýhodou automatické optimalizace je ztráta kontroly. V případě ručního zasahování do zobrazování reklam je často využíváno také A/B testování, díky kterému inzerenti snadno zjistí, které reklamy jsou účinnější.

Automatická optimalizace pomocí systému má však také své výhody. Systém má totiž k dispozici více dat. Díky tomu může účinnost reklamy do značné míry zefektivnit.

Nastavení střídání reklam budou v Google AdWords k dispozici na úrovni reklamní sestavy s tím, že bude možné zvolit si z možností: optimalizovat s preferencí nejúčinnějších reklam, neoptimalizovat, optimalizovat na základě konverzí střídání reklam rovnoměrně.

autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv

zdroj: google.com, ppchero.com, adwords.googleblog.com

 

Máte zájem o digitální marketing? Vyplňte stručný formulář a my se vám do 24 hodin sami ozveme

Nezávazná konzultace

Nebo nám rovnou zavolejte 775 646 333