Dosáhněte vyšší míry prokliku pomocí rozšíření Google Ads

zvyšte míru prokliku
Víte, jak těchto rozšíření využít ve svůj prospěch? Zjistěte jak rozšíření Google Ads pomáhají inzerentům zvyšovat míru prokliku.

Rozšíření Google Ads pomáhají inzerentům zobrazovat v placených reklamách užitečné informace a zvyšovat tak míru prokliku (CTR), díky čemuž můžete dosáhnout více kliknutí na reklamu při stejném rozpočtu. Víte, jak těchto rozšíření využít ve svůj prospěch?

Google Ads je bezpochyby nejpoužívanějším reklamním systémem, na kterém inzerenti provozují a spravují své PPC reklamy. Je proto velmi důležité naučit se na něm fungovat tak, abyste za co nejmenší utracenou částku dosáhli co největšího počtu kliknutí na vaše reklamy. K tomu vám skvělým způsobem mohou dopomoci rozšíření Google Ads – k dispozici máte dokonce několik různých typů a těžit můžete buď jen z jednoho, nebo z jejich kombinací. Pojďme se společně podívat na to, jaká rozšíření můžete využít k tomu, aby byly vaše reklamy maximálně efektivní.

Proč je CTR důležité

Na začátek bychom si měli objasnit, co to vlastně CTR je a proč je důležité. Tato zkratka pochází z anglického spojení Click-through Rate a do češtiny se překládá jako míra prokliku. A v PPC reklamě je to jedna z nejsledovanějších metrik, protože se jedná o klíčový ukazatel výkonnosti reklamy. Obecně platí, že čím vyšší míry prokliku dosáhnete, tím více vaše reklama návštěvníky zaujala. Kromě samotného úspěchu reklamy mezi potenciálními zákazníky má ale vysoká hodnota CTR ještě další významný efekt, a to, že při vyšší míře prokliku zaplatíte za stejné umístění reklamy podstatně méně peněz.

Míru prokliku můžete ovlivnit nejrůznějšími faktory, ať už se jedná o její samotnou podobu, klíčová slova, relevanci a podobně, ale také již pomocí zmíněných rozšíření, která značně zvyšují šanci na kliknutí. Jaká rozšíření jsou pro vaši reklamu vhodná?

Rozšíření o volání

Tento typ rozšíření je velmi užitečný, jelikož zobrazuje v reklamě vaše telefonní číslo a umožňuje vašim potenciálním zákazníkům oslovit vás přímo prostřednictvím ní. Formát zobrazení telefonního čísla je závislý na tom, kde se vaše reklama zobrazuje – v případě počítačů se zobrazí jako klasické číslo na ploše, v případě chytrých telefonů pak jako tlačítko, jehož stisknutím vám mohou zákazníci přímo zavolat.

Toto rozšíření je ideální zejména pro ty, kteří poskytují servis a pohotovostní služby – například pro autoservisy, odtahové služby, instalatéry, ale i třeba zubaře. Naopak jej neoceníte, pokud provozujete e-shop a nemáte vyhrazenu osobu, která by byla na příjmu a telefony zvedala.

Rozšíření o volání představuje efektivní způsob, jak dosáhnout požadovaného CTR, protože zákazníkům umožňuje jednat v daný okamžik a šetří jim čas. Pokud chcete hovory počítat jako konverze, musíte si ve svém účtu Google Ads zapnout funkci reportingu hovorů.

Google reklama

Rozšíření o strukturované úryvky

Chcete-li svým potenciálním zákazníkům sdělit další podrobnosti o vaší firmě nebo nabídce služeb či produktů, pak rozhodně ve své reklamě využijte rozšíření o strukturované úryvky, které lze přidávat na úrovni účtu, kampaně nebo reklamní sestavy. Dodatečný prostor pro text je skvělým řešením, jak poskytnout uživatelům hodnotnější informace a předem vyřešit případné nejasnosti a pochyby. Zkuste se zamyslet nad tím, co by mohlo vašemu potenciálnímu zákazníkovi bránit v tom, aby kliknul na reklamu, zamyslete se nad jeho obavami a udělejte vše pro to, abyste získali jeho důvěru.

Pro tato rozšíření už vám Google nabídne předpřipravené kategorie – takzvaná záhlaví, takže nemusíte složitě tápat, co svým potenciálním zákazníkům nabídnout – na výběr máte například záhlaví Vybavení, Destinace, Typy, Pořady, Katalog Služeb, Doporučené hotely, Kurzy, Známé oblasti či Značky. Provozujete-li tedy například ubytovací zařízení, můžete přidat rozšíření ze záhlaví Vybavení, kde uvedete, čím vaše ubytovací zařízení disponuje. Na základě doporučení Googlu byste měli používat alespoň čtyři hodnoty na jedno záhlaví, aby měl k dispozici dostatek dat na výběr při zodpovězení konkrétního uživatelského dotazu.

Rozšíření o strukturované úryvky vám může pomoci vytvořit úspěšnou kampaň Google Ads a zvýšit návštěvnost. Vždy do něj uvádějte cenné informace, vyhněte se superlativům jako „úžasné“ a „nejlepší“, a neopakujte to, co již říká text reklamy.

Rozšíření o popisky

Výše uvedenému rozšíření o úryvky je podobné rozšíření o popisky, které vám pomáhá podtrhnout charakter vašich služeb/produktů a uvést jedinečné prodejní předností, které máte oproti konkurenci. Oproti úryvkům se ale liší v tom, že odkazuje na okamžité výhody související s vaším podnikáním, jako je například „Doprava zdarma“, „50% sleva“ či „Dodání do druhého dne“.

Algoritmus Googlu obvykle zobrazuje dva až šest popisků pod textem vaší reklamy, přičemž každý jednotlivý popisek nesmí překročit délku 25 znaků.

Rozšíření o popisky je ideální především pro začínající podnikatele, protože díky němu mohou potenciálním zákazníkům ukázat, čím se liší od konkurence a jaké jedinečné funkce či služby nabízejí.

Rozšíření o podstránky

Díky tomuto rozšíření můžete svým potenciálním zákazníkům ukázat v reklamě odkazy i na další podstránky na vašem webu, které by je mohly zaujmout, a zvýšit tím šanci, že uživatel na danou reklamu klikne.

Při odkazování na podstránky byste se měli zaměřit na ty, které mohou být přínosem pro vaše potenciální zákazníky tím, že jim poskytnete podrobnosti o cenách, aktuálních nabídkách, konkrétních/jedinečných službách nebo zajímavých článcích. To, jaké odkazy zvolit, můžete zjistit provedením analýzy zpětných odkazů.

Vždy je důležité pamatovat na to, že abyste využili maximálního potenciálu tohoto rozšíření, je třeba důkladně si naplánovat obsah stránek, které chcete propojit, aby uživatel bez námahy našel to, co hledá. V každé reklamní kampani použijte minimálně dva a maximálně 10 odkazů na podstránky – to je minimální požadavek pro to, aby Google mohl zobrazovat odkazy na podstránky ve vašem výsledku SERP.

V závislosti na algoritmu Googlu se mohou některé odkazy na podstránky zobrazovat pouze jako nadpis bez popisu. Chcete-li tedy zapůsobit na své publikum a vyslyšet záměr uživatele, je potřeba, abyste provedli opravdu důkladný průzkum klíčových slov a našli fráze, které budou rezonovat s potřebami vašich zákazníků.

Rozšíření o lokalitu

Pokud si ve svých reklamách Google Ads zvolíte rozšíření o lokalitu, zobrazí se pod textem reklamy adresa vaší firmy. Toto rozšíření by si měly nastavit všechny místní kamenné provozovny a je obzvláště přínosné, pokud jej použijete v reklamních kampaních určených pro chytré telefony – potenciální zákazníci tak budou moci snadněji najít cestu k vám.

Odkaz, který zadáte do rozšíření o lokalitu, nevede na váš web, ale do Google Maps. Pro jeho využití je nezbytný zápis ve službě Moje firma na Googlu, proto je třeba si tento zápis vytvořit ještě před samotným nastavením rozšíření (pokud jej ještě nemáte).

Rozšíření o cenu

Sami určitě dobře víte, že jasná pravidla jsou pro obchod nejdůležitější, proto byste si měli dát záležet na tom, aby vaše produkty či služby byly cenově transparentní. Této transparentnosti můžete dosáhnout tím, že ke své nabídce přidáte rozšíření o cenu, díky které hned od začátku nastavíte správná očekávání zákazníků.

Cenová transparentnost ovlivňuje důvěryhodnost obchodu a nepřímo i návštěvnost stránek. Vždy je ale třeba ujistit se, že jsou vaše ceny konkurenceschopné. V opačném případě můžete potenciální zákazníky odradit od toho, aby na vaši reklamu klikli a dozvěděli se o vašem produktu/službě více informací.

Rozšíření o aplikaci

Velmi užitečným rozšířením, které vám pomůže rozšířit váš dosah mimo obchod s aplikacemi a předběhnout vaše konkurenty, je rozšíření o aplikaci. To je specifické pouze pro reklamy určené pro chytré telefony a pomáhá vám zvýšit šanci na stažení vaší aplikace. K tomuto rozšíření můžete přidat i svůj vlastní text v délce maximálně 25 znaků, do kterých byste měli shrnout výstižný text, jenž přiměje vaše potenciální zákazníky aplikaci stáhnout.

Pokud se potenciální zákazník rozhodne aplikaci stáhnout a klikne na tlačítko „Instalovat“, bude přesměrován do obchodu s aplikacemi, nikoli na váš web. Díky rozšíření o aplikaci však můžete sledovat stahování, což je pro vás obrovské plus.

Závěr

Výše uvedená rozšíření představují jen základní výběr těch, která můžete využít. Jsou to ale zároveň ta, díky kterým můžete přitáhnout pozornost potenciálních zákazníků a zvýšit vaši míru prokliku a návštěvnost. Nebojte se vyzkoušet nejrůznější kombinace těchto rozšíření a sledujte, které budou nejúčinnější. Díky nim můžete vytvořit skutečně poutavé reklamy, které vás odliší od konkurence a přinesou zisk.

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu