umělá inteligence
Někteří inzerenti mají přístup k funkci, která umožňuje Googlu vytvářet RSA reklamy pomocí vašich webových stránek, vstupních stránek nebo stávajících klíčových slov.

Nové nastavení v beta verzi umožňuje Googlu automaticky vytvářet další reklamní aktiva (záhlaví a popis). Funkce využívá kreativní obsah z následujících zdrojů:

  • Cílová stránka
  • Relevantní webové stránky
  • Stávající textové reklamy ve stejné reklamní skupině
  • Klíčová slova ve stejné reklamní skupině

Co jsou to RSA reklamy?

Responsive Search Ads (RSA) jsou typ PPC reklam v Google Ads, které umožňují vkládat více variant titulků a textů do jednoho inzerátu a Google poté automaticky optimalizuje, která kombinace bude pro daného uživatele nejrelevantnější a účinná.

RSA jsou navrženy tak, aby byly responzivní a přizpůsobily se různým zařízením a velikostem reklamních ploch. To znamená, že jedna reklama může mít různé varianty, aby byla co nejefektivnější na desktopu, mobilních telefonech a tabletech.

RSA jsou užitečné pro PPC reklamní kampaně s vysokým objemem dat, kde se hledají způsoby, jak co nejlépe oslovit potenciální zákazníky. Používají se často v kombinaci s jinými typy reklam.

Jak fungují automaticky vytvořené prostředky?

Pokud máte přístup k této nové funkci, dáte společnosti Google pokyn, aby vytvořila aktiva z vhodných zdrojů na základě relevance a předpokládaného výkonu.

Tyto prostředky mohou mít podobu celých vět, frází nebo parafrází při zachování původního významu. Vygenerované prostředky se přidají do fondu způsobilých prostředků pro vaši responzivní reklamu ve vyhledávání (RSA). Když je vaše reklama způsobilá k zobrazení pro konkrétní dotaz, systém se podívá do fondu způsobilých aktiv (zadaných inzerentem i automaticky vytvořených) a vybere aktiva, u nichž se předpokládá nejlepší výkon.

Přehledy o výkonu

Inzerenti si mohou zobrazit výkonnost svých automaticky vytvořených aktiv přechodem do sekce reportů svého reklamního účtu.

Přehled o aktivu

 Která aktiva jsou v RSA používána, můžete zjistit tak, že z úrovně inzerátů přejdete do "Přehledu aktiv" na "Zobrazit podrobnosti o aktivech" a zobrazíte všechna použitá aktiva.

  • Pomocí sloupce "zdroj" můžete rozlišit mezi automaticky vytvořenými aktivy a aktivy vytvořenými inzerentem.
  • Automaticky vytvořená aktiva zobrazí imprese a hodnocení výkonu
  • V přehledu aktiv na úrovni kanálu jsou automaticky vytvořená aktiva viditelná stejně jako aktiva poskytnutá inzerentem.

Kombinovaný report

Skutečné kombinace a podávané reklamy lze zobrazit tak, že přejdete na "report kombinací" a zobrazíte všechny podávané reklamy.

Odhlášení

Automaticky vytvářené prostředky můžete odmítnout tak, že přejdete do svého účtu Google Ads, přejdete do části Nastavení, kliknete na položku Automaticky vytvořené prostředky a vyberete možnost Vypnuto: Pro své reklamy používám pouze prostředky, které poskytuji přímo já.

Proč by vás tato nová funkce Googlu měla zajímat?

Stejně jako u každé nové funkce platí: testovat, testovat, testovat. Pokud máte přístup k beta verzi a máte zájem používat automaticky generované prostředky, ujistěte se, že je tato možnost ve vašem účtu zaškrtnutá. Pozorně sledujte reklamy a výkon. Pokud máte přístup do beta verze a nemáte zájem o používání automaticky generovaných prostředků, nezapomeňte tuto možnost odhlásit.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp