statistika webu
Nyní máme od Googlu k dispozici nástroj, který nám umožní zjistit, jak si webové stránky vedou na stolních počítačích.

V souvislosti s nadcházející aktualizací Google, zaměřenou na uživatelskou zkušenost se stránkami, která bude k dispozici i pro stolní počítače, Google nedávno spustil nový report v Google Search Console, který bude měřit kvalitu zkušenosti uživatelů se stránkami na stolních počítačích a noteboocích. Podle informací, zveřejněných Googlem, má nyní služba Search Console v přehledu Zkušenosti se stránkami neboli Page experience vyhrazenou část pro desktop, která majitelům stránek pomůže pochopit kritéria „dobré zkušenosti se stránkami'“. Cílem je podpořit nadcházející zavedení hodnocení na základě zkušeností se stránkami.

Jak k této nové metrice získat přístup?

V sekci "Stránky" je možné zobrazit informace o webu. K metrice se dostanete tak, že přejdete do služby Google Search Console a kliknete na odkaz Page Experience na kartě Experience.

Google poprvé spustil report Page Experience v dubnu 2021 před spuštěním stejnojmenné aktualizace. Nový report Zkušenosti se stránkami nabízí metriky, jako je procento URL adres, se kterými mají uživatelé dobrou zkušenost a zobrazení vývoje této hodnoty v čase, což umožňuje rychle vyhodnotit výkonnost. Můžete také proniknout do konkrétních stránek a zjistit, jaká zlepšení je třeba provést.

Proč by vás tato nová metrika měla zajímat?

Zjištěné hodnoty můžete použít k provedení potřebných úprav desktopových verzí svých stránek ke zlepšení SEO, předtím, než Google zavede desktopovou verzi aktualizace Page experience. Snahou Google je nabízet uživatelům ty nejlepší výsledky a kvalitní zákaznická zkušenost je jedním z kritérií, které je důležité jak pro samotné uživatele, tak pro algoritmus Google. Měli byste proto využít tyto nově získané poznatky pro to, aby se uživatelé cítili na vašich stránkách co nejlépe.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp