Google zavedl responzivní reklamní formát pro obsahovou síť
Google nedávno provedl další nemalou změnu, která ovlivní PPC reklamu. Zavedl totiž responzivní reklamní formát pro vyhledávací síť.

Google nedávno provedl další nemalou změnu, která ovlivní PPC reklamu. Zavedl totiž responzivní reklamní formát pro vyhledávací síť.

Google nyní zavedl responzivní reklamy, které opět ulehčí život jak vyhledávajícím uživatelům, tak samotným inzerentům. Responzivní reklamy se totiž automaticky přizpůsobí jakémukoliv dostupnému reklamnímu prostoru.

Na jednom webu může být taková PPC reklama zobrazována například jako banner, na druhém pak například jako textová reklama. Pomocí této změny mohou inzerenti značně zvýšit svůj zásah i dosažené výsledky.

Reklamy, které je možné zobrazit kdekoli

Responzivní reklama se umí velikostí i tvarem přizpůsobit různým webům, a tak inzerentům odpadá velký problém s různým prostorem, kterým jim je k dispozici. Inzerenti už tedy nebudou muset trávit spoustu času nad tím, aby vytvořili samostatné textové a obrazové reklamy, nebo dokonce aby vytvářeli reklamu s více obrázky, která pokryje každý typ velikosti reklamy.

Inzerenti nyní mohou nahrávat a vytvářet nejvhodnější typy reklamy v závislosti na prostředí, pro které je reklama určena. Je možné vkládat obrázky, loga, titulky i fotografie s tím, že je možné je customizovat.

Nemáte fotografie vhodné pro reklamu? Nevadí, Google svým inzerentům dává k dispozici fotografie, které mohou být použity v reklamě.

e-shop

Omezení reklamy:

  • Reklama na Googlu je omezena délkou textu i velkostí obrázků. Níže uvádíme konkrétní údaje, které by měl každý inzerent vzít v potaz:
  • Krátký titulek: max 25 znaků
  • Delší titulek: až 90 znaků
  • Popis: Až 90 znaků
  • Obchodní jméno: až 25 znaků
  • Grafická reklama: Až 20% v textu

Textové reklamy jsou nyní obsáhlé a textu, který můžete vložit, rozhodně není málo. Navíc, až pětinu obsahu k textu může tvořit poutavý obrázek.

Jak nastavit responzivní reklamu?

Vytvoření responzivní reklamy je jednoduché. Stačí se přihlásit k účtu AdWords, zvolit možnost Nová reklama a poté Responzivní reklama. Pak už pouze vyberete reklamní sestavu, nahrajete obrázek, logo, zadáte krátký nadpis, dlouhý nadpis, popis, název firmy a cílovou URL adresu.

Responzivní reklamy

Díky responzivní reklamě nyní můžete cílit na mnohem širší publikum a získat tak více konverzí. Google opět provedl zásadní krok, který zcela změní PPC reklamu.

autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv

zdroj: google.com, ppchero.com, searchengineland.com, searchengineland.com, cpcstrategy.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp