Google zrušil zobrazování reklam v pravém sloupci

3.3.2016
0

Obrázek uživatele Martina Rosenkrácová
Martina Rosenkrancová

V polovině února 2016 jste mohli zaregistrovat, že se vám již nezobrazují reklamy v pravém sloupci vedle výsledků vyhledávání.

Google zrušil zobrazování reklam v pravém sloupci

V polovině února 2016 jste mohli zaregistrovat, že se vám již nezobrazují reklamy v pravém sloupci vedle výsledků vyhledávání. Google totiž provedl velkou změnu v zobrazování reklam a v pravém sloupci jsou nyní zobrazovány pouze reklamy s produktovými informacemi.

Google se nedávno rozhodl pro dramatickou změnu v zobrazování reklam. Možná jste si již všimli, že reklamy z pravého sloupce vedle výsledků vyhledávání zkrátka zmizely.

Namísto 3 reklam nahoře nad přirozenými výsledky vyhledávání Google zobrazuje rovnou 4 reklamy. V pravém sloupci již tyto reklamy neuvidíte. Výjimku tvoří pouze reklamy obsahující produktové informace. Jak tedy rozložení reklam vypadá nyní, můžete vidět na obrázku níže:

Pokud budete například vyhledávat služby, budou se vám zobrazovat pouze 4 reklamy nahoře a možná se také objeví nějaká reklama i ve spodní části stránky:

Co ale tato změna znamená pro inzerenty? Jaký dopad bude nové rozložení reklam na stránce mít?

Změny pro PPC

Dříve bylo na stránce zobrazováno až 11 reklam. Nyní tedy Google zobrazuje mnohem méně reklam a je o něco těžší se na zobrazované pozice dostat. Google má údajně zobrazovat 4 reklamy pro vysoce konkurenční dotazy. Otázkou ale zůstává, které výrazy společnost Google považuje za skutečně vysoce konkurenční.

Vzhledem k tomu, že bude reklam na stránce zobrazováno celkově méně a bude těžší dostat se mezi první čtyři, s největší pravděpodobností se zvedne cena za proklik. S touto změnou bude nutné věnovat svým kampaním mnohem více pozornosti než dříve. Inzerenti by se měli zaměřit na lepší cílení, rozšíření reklam, méně konkurenční klíčová slova, častější optimalizaci atd.

Dopady pro SEO

Jisté je, že vzhledem k navýšení počtu zobrazovaných reklam nad přirozenými výsledky vyhledávání všechny stránky klesnou o pozici níže. Podívejte se na následující příklad. Dokud uživatel nescrolluje dolů, vidí prakticky pouze reklamy a jeden nebo dva výsledky přirozeného vyhledávání. Téměř vše, co tedy uživatel na první pohled vidí, je placená reklama. Na obrázku níže vidíte 6 placených reklam a jeden přirozený výsledek vyhledávání.

Stručně řečeno, Google provedl opravdu velikou změnu a zamíchal kartami SEO i PPC reklamy. Inzerenti se budou muset mnohem více snažit, aby dosáhli požadovaných výsledků. Na druhou stranu, v případě, že se vaše reklama dostane do čtveřice zobrazovaných placených odkazů, máte opravdu velkou šanci, že na ni uživatel klikne. Pokud správně cílíte, volíte vhodná klíčová slova a máte zkrátka své PPC kampaně nastaveny správně, může pro vás tato změna znamenat i velice příjemnou návratnost investice. Z PPC reklamy nyní můžete vytěžit mnohem více…

Autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv

zdroj: google.com

Máte zájem o digitální marketing? Vyplňte stručný formulář a my se vám do 24 hodin sami ozveme

Nezávazná konzultace

Nebo nám rovnou zavolejte 775 646 333