Identifikace efektivního cílového trhu pro reklamy

Identifikace efektivního cílového trhu pro reklamy
Přečtěte si naše jednoduché tipy, jak se správně umístit na trhu a přilákat více zákazníků. Přestaňte se ještě dnes zaměřovat na všechny a všude!

Ve světě marketingu je velmi oblíbený termín, který zní asi takto: "Mluvit s každým znamená nemluvit s nikým." Tato věta platí zejména v příliš konkurenčním světě B2B, kde schopnost přesně pochopit, na koho cílíte svůj marketing, zefektivňuje vaše úsilí.

Zefektivněte svou marketingovou strategii tím, že přizpůsobíte svou komunikaci a materiály správnému publiku. Tento proces zahrnuje zdokonalení způsobu, jak k nim promlouvat způsobem, který s nimi rezonuje. Víte, jak přizpůsobit své výstupy jejich potřebám a přáním? Dokážete své produkty a služby zdokonalit podle toho, co vaši cíloví zákazníci chtějí?

Přečtěte si naše jednoduché tipy, jak se správně umístit na trhu a přilákat více zákazníků. Přestaňte se ještě dnes zaměřovat na všechny a všude!

Porozumění potřebám vašeho produktu nebo služby

Výběr cílového trhu spočívá v oslovení lidí, kteří do vašich výrobků nebo služeb skutečně mohou investovat. Zásadní otázkou je, jak vaše výrobky nebo služby pomáhají zákazníkům řešit jejich problémy?

Odhalte odpověď tak, že uvedete základní vlastnosti svého výrobku nebo služby. Vyzdvihněte výhody každé z nich a zpětně analyzujte problém, který řeší. Pokud například prodáváte určitou formu automatizace, snažíte se zákazníkovi ušetřit čas.

Tento seznam výhod je prvním krokem k identifikaci vašeho cílového trhu. Druhým krokem je zamyslet se nad tím, kdo by mohl mít z těchto funkcí prospěch. Ve výše uvedeném příkladu jsou vaším cílovým trhem společnosti s časově náročnými manuálními procesy. Jakmile identifikujete výhody své značky a jejich cílový trh, přizpůsobte komunikaci a vstupní stránku tak, abyste zajistili efektivní prodejní trychtýř.

Jak vypadá vaše současná zákaznická základna?

Již máte k dispozici velmi užitečné informace, které vám hodně napoví o publiku, na které byste se měli zaměřit: vaši současnou zákaznickou základnu. Lidé, kteří u vás již nakupují, mají pravděpodobně něco společného a tuto podobnost je důležité identifikovat. Vyzbrojeni těmito informacemi se můžete zapojit do marketingových strategií, jako je vytváření PPC reklam na Facebooku, které skutečně konvertují.

Poznávání vašich zákazníků lze provádět několika způsoby, mj:

  • Přímým rozhovorem s nimi
  • Provádění průzkumů pro získání dalších informací
  • Zkoumání údajů o prodeji, řízení vztahů se zákazníky (CRM) nebo jiných údajů.
  • Vyhodnocení profilů na sociálních sítích

Při poznávání svých zákazníků si všímejte podobných charakteristik, lokalit, zájmů a oborových podobností. Shromážděte podobnosti a seřaďte je podle toho, kteří zákazníci jsou nejziskovější.

Poznání konkurence

Bez ohledu na to, jakou podnikatelskou činnost se snažíte zvládnout, je dobré porozumění konkurenci zásadní. Toto porozumění je zvláště důležité, když se snažíte odhalit svou cílovou skupinu. Na které podniky se zaměřuje vaše konkurence? Identifikujte přibližně pět největších značek ve vašem oboru a poté se podívejte na typy podniků, na které se zaměřují.

Zaměřují své produkty a služby na malé podniky? Místní podnikatele? Marketingová nebo finanční oddělení? Je pravděpodobné, že si s tím vším dali práci, takže si ušetřete čas a námahu tím, že se budete řídit jejich plánem. Zjistěte, na koho se zaměřují, a nezapomeňte se podívat na publikum, které možná přehlédli. Větší organizace budou mít vyšší rozpočty, takže zatímco budete následovat jejich příklad, sledujte sektory, na které se nezaměřují.

Hlouběji se ponořte do svých dat

Pokud jste copywriter, potřebujete skvělé copywriterské portfolio; pokud jste B2B marketér, potřebujete úžasné datové soubory. I když jsou informace na vysoké úrovni o vašem publiku užitečné, pravděpodobně dosáhnete lepších výsledků, pokud hlouběji porozumíte typům lidí, kterým může váš produkt nebo služba pomoci.

Začněte přehledem potenciálního cílového trhu a poté se ponořte do psychografických údajů o vašich zákaznících. To zahrnuje osobní charakteristiky vašeho publika, jako je osobnost, hodnoty, záliby, chování a životní styl. Zjistěte podobnosti v těchto aspektech a v typu jejich podnikání a poté určete, jak vaše nabídka souvisí s jejich marketingovou osobností.

Zvažte, které vlastnosti vašich produktů nebo služeb jsou pro tyto typy lidí nejpřitažlivější a nejpřínosnější.

Persona vašeho dokonalého zákazníka

Všechny informace získané z výše uvedených metod vám umožní vytvořit dokonalou zákaznickou personu pro vaši firmu. Čím hlouběji se seznámíte s osobou zákazníka, tím snadněji vytvoříte marketingovou komunikaci na míru a navrhnete lepší produkty a služby podle jeho potřeb.

Ujistěte se, že vaše zákaznická persona obsahuje demografické a psychografické informace, abyste získali přesný obraz o typech lidí a firem, které byste měli oslovit. Pokud tyto informace sladíte s kreativní automatizací, tedy procesem automatizace částí tvorby kreativních prostředků, ušetříte čas při tvorbě marketingových strategií a zároveň je zefektivníte.

Jak nejlépe kontaktovat potenciální kupující?

Nyní, když jste vyzbrojeni všemi těmito užitečnými informacemi, jak oslovit zákazníky, které jste identifikovali? Existuje samozřejmě mnoho kanálů. Placené reklamy, sociální média a dokonce i jednoduchá, ale účinná strategie e-mailového marketingu.

I když neexistuje jediná správná odpověď, demografické údaje, které jste odhalili, vás nasměrují správným směrem. Možná existují skupiny na sociálních sítích, které se zaměřují na vámi identifikované persony. Možná můžete napsat užitečné FAQ, které se zaměřují na mezery v určitých odvětvích, abyste ukázali svou značku jako autoritu ve svém oboru. Ať už se rozhodnete pro jakoukoli možnost, hloubkový ponor, který jste provedli do svých zákazníků, odhalí nejlepší místa, kde je můžete najít.

Prodávejte chytřeji

Věnujte trochu času a úsilí navíc výše uvedeným činnostem a uvidíte výrazné zlepšení marketingového dosahu. Čím více času věnujete marketingovému plánování, tím lepší budou výsledky!

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp