influencer marketing
Influenceři na sociálních sítích mohou vaší neziskové organizaci pomoci získat novou publicitu, důvěryhodnost, a mohou vám pomoci generovat nový obsah.

Neziskové organizace a významné osobnosti se odedávna spojují za účelem konání dobra. Sociální média však posunula tuto symbiózu na zcela novou úroveň. Pokud najdete ty správné hlasy a správnou platformu, můžete rozšířit dosah jakékoli neziskové organizace a získat přístup k novému publiku, které je již připraveno zajímat se o vaše poslání.

Ve skutečnosti totiž toto publikum věnuje větší pozornost doporučením svých oblíbených influencerů než doporučením megahvězd – a tento trend jen roste.

Existují vlivní lidé, kteří se touží zasadit o dobrou věc. Stačí je jen najít, navázat s nimi kontakt a navázat partnerství, abyste mohli realizovat své nejambicióznější cíle.

Výhody influencer marketingu pro neziskové organizace

Když přemýšlíme o influencer marketingu, je snadné představit si obvyklá odvětví – módní a kosmetický průmysl, který často k propagaci využívá influencerů na Instagramu a TikToku. Ale pandemie změnila svět a donutila mnoho neziskových organizací více se projevovat na internetu, což vedlo k rozmachu influencerů cílících na sociálně uvědomělejší publikum.

Co mohou influenceři přinést vaší neziskové organizaci

Influenceři mohou zvýšit povědomí o vaší neziskové organizaci a problémech, proti kterým bojujete. Získáním influencerů, kteří hlasitě podpoří vaši organizaci, obdržíte okamžitý přístup k nové skupině potenciálních příznivců, dárců a dobrovolníků. Je to skvělý způsob, jak zvýšit povědomí o vaší neziskové organizaci.

Navíc to není jen vaše značka, které influenceři poslouží, ale i vaše věc. Ať už se jedná o globální změnu klimatu nebo místní iniciativu, odhalení problému širokému publiku pomáhá vašemu poslání.

Oslovte správné publikum

Sociální média vám sice dávají příležitost oslovit správné lidi, ale stejnou příležitost dávají také všem ostatním. Oslovit v tom všem hluku ty správné uši je výzva.

Dokonce i placená PPC reklama čelí novým překážkám. Rostoucí obavy o ochranu soukromí ztížily cílení reklamy a rozšířená reklamní slepota znamená, že lidé často ignorují výzvy, které přicházejí. A i když se e-mailový marketing a obsahové strategie stále vyplácejí, obojí závisí na původně příchozím publiku.

Influenceři vám umožňují přístup k lidem, kteří již naslouchají. Sdílejí mnoho vašich hodnot a cílů, což z nich dělá ideální kandidáty na to, aby přispěli vaší neziskové organizaci.

Zvýšení důvěryhodnosti

Když tito noví mluvčí hovoří vaším jménem, mohou se odvolávat na dříve navázanou důvěru a trvalé vztahy se svými příznivci. Vypracování sociálního důkazu ve prospěch vaší značky, což je množství potvrzení, které přesvědčí nové lidi, aby se na vaši neziskovou organizaci podívali, vyžaduje čas.

Influenceři zkracují proces získání důvěry. Získejte podporu někoho, komu už lidé důvěřují, a můžete je přesvědčit, že jste také důvěryhodní.

video marketing

Vytvářejte více a lepšího obsahu

Vytváření obsahu vyžaduje čas a duševní energii. I krátký tweet vyžaduje úsilí a plánování. Proč se o tuto práci nepodělit s lidmi, kteří ji dělají rádi a jsou v ní dobří? Influencer marketing pro neziskové organizace může rozšířit vaši knihovnu obsahu a uvolnit vám více času, abyste se mohli věnovat těm aspektům své práce, pro které se nejlépe hodíte, a které vás nejvíce naplňují.

Získejte zpětné odkazy, sdílení na sociálních sítích a vyšší pozice ve vyhledávačích

Kromě bezprostředních účinků influencer marketingu existují i sekundární přínosy v oblasti získaných zpětných odkazů a optimalizace pro vyhledávače (SEO). Rozšiřování knihovny obsahu a získávání většího počtu sdílení a vysoce hodnotných zpětných odkazů jsou skvělými způsoby, jak zvýšit svůj organický dosah. Stanete se tak atraktivnějšími pro Google i pro další online média.

Různé typy a úrovně influencerů

Vzhledem k velkému množství různých oborů a platforem existuje mnoho druhů influencerů. Různí lidé se hodí k různým účelům a strategiím, takže je důležité najít takové influencery, kteří budou vhodní pro vaši neziskovou organizaci. Kromě charitativních influencerů, tedy lidí, kteří budují svou sledovanost kolem neziskové činnosti nebo konkrétního společenského problému, byste měli hledat osoby s hodnotami a komunitami, které rezonují s vaší organizací. Pokud se nejedná o celebrity, většina z Influencerů si vytváří základnu sledovatelů v rámci určitého oboru. Mezi oblíbené typy influencerů patří:

  • hráči
  • sportovní a fitness profesionálové
  • blogeři a vlogeři
  • fotografové
  • finanční specialisté
  • cestovatelé
  • odborníci na krásu
  • tvůrci módních trendů
  • průvodci rodičovstvím

Každý z nich může být silným zastáncem vaší neziskové organizace. Například fitness influencer může být dobrým partnerem pro neziskovou organizaci zaměřenou na zdraví. Organizace zaměřená na ochranu přírody by se mohla spojit s fotografem přírody, a tak dále.

Úrovně influencerů

Nejběžnější způsob klasifikace influencerů je podle velikosti publika jejich nejúspěšnější platformy. Jedná se o tyto kategorie:

  • Nanoinfluenceři (1 000 až 10 000 sledujících)
  • Mikroinfluenceři (10 000 až 50 000 sledujících)
  • Střední influenceři (50 000 až 500 000 sledujících)
  • Makroinfluenceři (500 000 až 1 milion sledujících)
  • Megainfluenceři (více než 1 milion sledujících)

S rostoucím počtem sledujících roste i související cena – i když většina partnerství mezi neziskovými organizacemi a influencery bývá neplacená.

Existují i další dobré důvody, proč se poohlédnout po nižších příčkách. Nano a mikroinfluenceři mají několik výhod:

  • snadněji se kontaktují
  • jsou méně žádaní (takže je větší pravděpodobnost, že řeknou ano)
  • jsou více propojeni se svým publikem a jejich sledující jim více důvěřují

Pokud jste lokální organizace, můžete oslovit i lidi s ještě nižším počtem sledujících – třeba jen několik stovek – pokud jejich sledující odpovídají vaší cílové skupině.

Způsoby, jak najít a spojit se s těmi správnými influencery

Výše zmínění jsou kategorie lidí, které můžete oslovit. Jak ale najít ty správné kandidáty na influencer marketing pro neziskové organizace? A jak je pak oslovit a spojit se s nimi?

Průzkum

Pokud máte dostatečný rozpočet, můžete investovat do softwaru, který vám pomůže s průzkumem a správou kampaní. Platformy jako Grin a Upfluence přicházejí s působivými sadami nástrojů, které vám pomohou konsolidovat a vyhodnotit relevantní tvůrce obsahu. Naštěstí pro nás ostatní existuje také spousta bezplatných způsobů, jak najít ty správné influencery.

Podívejte se do svých osobních a profesních sociálních účtů

Je pravděpodobné, že vhodné kandidáty již znáte nebo sledujete. Koneckonců influencer marketing pro neziskové organizace spočívá jednoduše v nalezení podobně smýšlejících lidí, kteří mají významné množství sledujících. Kdo má vliv na vás? Začněte tam.

Hledejte hashtagy související s vaší značkou a kauzou

Hashtagy jsou lepidlem, které spojuje všechny paralelní konverzace. Podívejte se na lidi, kteří se již zastávají vaší organizace. Podporujte tyto vztahy. Pokud má některý z nich významné příznivce, může mít smysl oslovit je s nabídkou formálnějšího partnerství a vytvářet obsah společně.

Hledejte také značky související s vaším posláním. Jaké hlasy v této konverzaci převládají? Kdo má nejvyšší míru zapojení? Kteří influenceři se chtějí dovědět o vaší organizaci něco více?

influencerka

Používejte bezplatné nástroje

Některá sociální média nabízejí nástroje v rámci platformy, které vám pomohou najít a vyhodnotit lidi s dobrým dosahem. Dobrým příkladem je TweetDeck na Twitteru. Existují také nástroje pro naslouchání na sociálních sítích a platformy pro influencer marketing, které nabízejí bezplatné plány nebo zkušební verze. Ty vám vygenerují seznamy relevantních influencerů a jejich hodnocení.

Oslovte správné influencery

Jakmile identifikujete lidi, se kterými byste chtěli spolupracovat, je čas je oslovit. Začněte tím, že je budete sledovat na jejich preferovaném kanálu. V ideálním případě byste si o nich měli zjistit něco mnohem dříve, než je požádáte o propagaci. Musíte také získat představu o jejich osobnosti a stylu, abyste se ujistili, že dobře zapadají do vaší organizace. Zavedení influenceři zpravidla zveřejňují informace o tom, jak je kontaktovat, ve svém profilu nebo na ovládacím panelu. Postupujte podle jejich pokynů.

Většina z nich vás požádá, abyste jim poslali e-mail. V tomto prvním e-mailu buďte struční a věcní, představte se a objasněte, jaký druh partnerství si představujete. Pokud budou mít zájem, můžete si domluvit termín, kdy osobně nebo po telefonu proberete možnost společného projektu.

Váš e-mail by měl být také trochu osobní. Řekněte jim, proč s nimi chcete spolupracovat a proč si myslíte, že by se hodili k vizi vaší organizace.

Respektujte jejich čas

Nezapomeňte, že je to jejich práce a že je pravděpodobně žádáte, aby ji dělali zadarmo. Buďte proto efektivní a mějte realistická očekávání. A pochopitelně jim poděkujte za vše, co pro vás udělají. Pochvalte jejich úsilí a nechte je, aby chtěli udělat ještě víc.

Nápady pro neziskový influencer marketing

Našli jste partnera, ale hledáte nápad na to, co byste měli dělat společně? Zkuste vytvořit kampaň na základě některého z následujících cílů.

Zvyšte povědomí o vaší organizaci či o problému, který řešíte

Cílem influencer marketingu pro neziskové organizace může být i prosté zvýšení povědomí o problému, kterému vaše komunita čelí. Požádejte influencera, aby použil svůj vliv a upozornil na nový vývoj situace nebo přesvědčivou statistiku, která problém ukazuje.

Vytvářejte obsah s vysokou hodnotou

Tvůrci obsahu často disponují odbornými znalostmi a produkčními nástroji, kterým se neziskové organizace nemohou rovnat. Místo několika krátkých příspěvků se jich proto zeptejte, zda by byli ochotni spolupracovat na krátkém videu nebo jiném větším projektu.

Ze správného obsahu můžete vytěžit spoustu nových zájemců o vaši věc, pokud jej zveřejníte na kanálech sociálních médií i na svých webových stránkách. Může pomoci představit vaši organizaci nebo odpovědět na běžné otázky.

Propagujte svou příští akci

Poskytněte influencerům kalendář akcí vaší neziskové organizace, aby mohli podpořit vaše sdělení a přitáhnout více lidí. Pokud se mohou akce zúčastnit, požádejte je, aby zveřejňovali i příspěvky ze samotné akce. Dejte lidem vědět, o co přicházejí, pokud se nezúčastní, aby s větší pravděpodobností přišli na další akci.

Začněte rozšiřovat svůj vliv

Úspěšná marketingová kampaň vyžaduje práci. V případě influencer marketingu pro neziskové organizace se však toto úsilí vyplatí, protože přivede nové a talentované lidi, kteří budou spolupracovat na propagaci vaší věci.

Influenceři mohou vaší neziskové organizaci přinést novou publicitu a důvěryhodnost. Mohou vám pomoci generovat nový obsah a kontakty. A jejich upřímná víra ve vaše poslání je může přimět k tomu, aby vám věnovali svůj čas.

Nyní, když už znáte různé druhy influencerů a víte, jak najít toho správného partnera pro vaši organizaci, je na čase, aby se stali součástí marketingové strategie vaší neziskové organizace.

Začněte tím, že projdete své vlastní účty na sociálních sítích a poznamenáte si všechny pravděpodobné kandidáty. Poté můžete hledat nové lidi, které byste mohli sledovat, vyhledáváním hashtagů souvisejících s vaší organizací a cílem. I když některé z nich nikdy neoslovíte s nabídkou partnerství, získáte přístup k novým komunitám, které věnují čas věcem, na nichž vám záleží.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp