Geografický přehled uživatelů
Společnost Google (a nejen ona) se stále více zaměřuje na místní vyhledávání. Pokud totiž nabídne na místní vyhledávání relevantní PPC reklamy, zvyšuje tím pravděpodobnost konverze.

Jak geografické cílení posune Vaše PPC reklamy vpřed?

Společnost Google (a nejen ona) se stále více zaměřuje na místní vyhledávání. Pokud totiž nabídne na místní vyhledávání relevantní PPC reklamy, zvyšuje tím pravděpodobnost konverze. Ať už inzerujete na Facebooku, v rámci Skliku nebo AdWords, je vždy důležité uživatele co nejvíce zapojovat a vyzývat k akci.

Zaměřte se na mikrocílení

Veškeré placené vyhledávání je cílené na určitou lokalitu. Toto cílení může mít velikost celého světa, ale i konkrétního města. Segmentace publika dle lokality je často velmi klíčová, ať už máte fyzickou pobočku, kde vás zákazníci mohou navštívit, nebo ne.

V AdWords je možné nastavit cílení do určité vzdálenosti od požadované lokality. V rámci těchto vzdáleností lze v AdWords sledovat výkon vaší reklamy. Na základě této informace se pak můžete jednoduše rozhodnout, zda okolí v určité vzdálenosti zachováte, nebo úplně odstraníte.

Měření geografického výkonu v AdWords

Geografické přehledy v AdWords vám pomohou zjistit, ve kterých oblastech se fyzicky nacházejí vaši zákazníci, nebo o které z nich projevili zájem. Díky nim zjistíte, kde se vašim reklamám daří nejvíce a můžete pak cíleně upravovat své PPC texty a cílení tak, aby byly ještě úspěšnější.

Geografický přehled uživatelů

V rámci geografického cílení můžete v kartě Lokality na kartě Nastavení měřit geografický výkon Vašich reklam. AdWords nabízí 2 typy přehledů, a to:

  • Geograficky – tedy fyzické umístění uživatelů (které spustilo reklamu), nebo umístění, o které zákazníci při vyhledávání projevili zájem
  • Fyzická poloha uživatelů – určuje, kde se uživatelé nacházejí bez ohledu na oblast, o kterou projevili zájem

Přehledy vzdálenosti

V případě, že jste si v rámci AdWords nastavili rozšíření o lokalitu, je možné zobrazit přehledy o výkonu reklam s daným rozšířením. Dané přehledy pak budou uspořádány dle vzdálenosti od místa, které spustilo vaši reklamu, a také od vaší nejbližší pobočky.

Geografický přehled uživatelů

Jak vyloučit reklamy z konkrétní geografické oblasti?

Jednotlivé lokality v AdWords můžete vylučovat po jedné, nebo hromadně. Stačí kliknout na kartu Kampaně, dále na název kampaně, kterou chcete upravit, a v Nastavení kliknout na tlačítko Upravit. Poté zvolte možnost Rozšířené vyhledávání a klikněte na tlačítko Hromadné lokality.

Závěr

Platforma AdWords nám poskytuje mnoho informací o výkonu našich reklam. Správné cílení a zapojení zákazníků je pro úspěšnou PPC reklamu zcela klíčové.

Autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv

Zdroj/foto: google.com, searchengineland.com, ppchero.com, searchenginemarketing.com, pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp