efektivní reklama na Facebooku
Inzerujete na Facebooku, ale máte pocit, že vaše reklama není dostatečně efektivní? Máme pro vás několik tipů, které vám pomohou získat z reklamy na Facebooku více.

Inzerujete na Facebooku, ale máte pocit, že vaše reklama není dostatečně efektivní? Máme pro vás několik tipů, které vám pomohou získat z reklamy na Facebooku více.

Naučte se používat Správce reklam

Pouze propagovat příspěvky, které sdílíte na své zdi, často nestačí. Zvolte si, koho chcete svou reklamou oslovit a začněte pracovat v Business manageru. V rámci Správce reklam, který je jeho součástí, můžete vytvořit jednotlivé sady reklam a reklamy, u kterých je možné určit publikum podle zájmů i geografických údajů a zvolíte zde, kde přesně se budou vaše reklamy zobrazovat (pravý sloupec na Facebooku, Facebook feed, Instagram Stories, Messenger atd.).

Mějte jasnou strategii

Facebookem byste měli zacházet jako s jakoukoliv jinou digitální platformou. Je zde na místě, mít promyšlenou strategii. Než vytvoříte kampaň zaměřenou na prodej, doporučujeme například oslovit publikum svou značkou. Snažte se publikum zaujmout tak, aby si vás zapamatovalo. Odpovězte si také na otázky, jako koho svou reklamou oslovujete, jaké obrázky by vaše cílové publikum mohlo preferovat, co je cílem reklamy atd. Na základě vašich odpovědí byste pak měli vytvořit reklamu, která bude nejvíce odpovídat zájmům vašeho publika.

Využijte možnosti segmentace

I v reklamě na Facebooku je velmi důležitá segmentace. Představte si, že jste například prodejce pánské a dámské obuvi. Pokud vytvoříte jednu reklamní sestavu, kde budete inzerovat dámskou i pánskou obuv dohromady, konverzní poměr bude pravděpodobně nižší, než když vytvoříte dvě reklamní sestavy, kdy v jedné budete cílit na ženy a v druhé na muže. Cílit můžete také na základě věku nebo geografických údajů.

Upravte umístění reklam

Když vytváříte reklamní sety, ujistěte se, že se vaše reklamy budou zobrazovat tam, kde chcete. Reklamy, které v rámci správci reklam vytvoříte, se totiž mohou zobrazovat i na Instagramu nebo ve Facebook Messengeru. Podívejte se proto na možnosti a zvolte pouze ty, které jsou pro vás relevantní.

Jednotlivé reklamy testujte

Průběžně se dívejte, které reklamy fungují nejlépe. Testujte například různé texty, obrázky, umístění, zaměření na zájmy, pohlaví atd. Reklamy, které nefungují, pak jednoduše vypnete, a své peníze investujete do těch, kterým se daří lépe.

autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv

zdroj: ppchero.com, cpcstrategy.com, facebook.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp