zaměření na cíl
Zaměření na klíčová slova s vysokým komerčním záměrem může vést k výraznému zlepšení míry prokliku a konverze. Jak na to?

Na Google se obracíme kvůli mnoha věcem, od zdravotních problémů přes záplaty na hadice až po domy na prodej. To samozřejmě dává podnikům nepřeberné množství příležitostí, jak se dostat do povědomí cílové skupiny.

Stejně rozmanité jako historie vyhledávání jsou však i záměry klíčových slov, která vaši potenciální zákazníci hledají na internetu. Klíčová slova s komerčním záměrem jsou pro vaše podnikání nejcennější, ale nejsou univerzální. V tomto článku se podíváme na to, co jsou to klíčová slova s obchodním záměrem a jak je využít, abyste co nejlépe využili svůj marketingový rozpočet.

Co jsou klíčová slova s obchodním záměrem?

Klíčová slova s obchodním záměrem jsou ta, která do vyhledávačů zadávají spotřebitelé, kteří chtějí nakoupit nebo se vzdělávat za účelem nákupu. Jinak řečeno, jsou to v podstatě výzvy potenciálních zákazníků, abyste je zlákali svým zbožím. Říkají vám jasně a zřetelně, že mají v rukou peníze a chtějí to, co prodáváte.

Existují čtyři typy vyhledávacích dotazů:

Informační: odpovědi na otázky nebo informace

Navigační: vyhledat konkrétní webovou stránku

Transakční: něco koupit

Obchodní: prozkoumat/prozkoumat za účelem nákupu

Obchodní a transakční klíčová slova se často překrývají, a pokud o klíčových slovech uvažujete jako o signálech od potenciálních zákazníků, jsou tato slova nejslibnější.

Důležitost záměru klíčových slov

Klíčová slova mají různé tvary. I když mají jedno společné - že je do vyhledávačů zadávají spotřebitelé, velmi se liší v tom, čeho se uživatel při jejich hledání snaží dosáhnout. To je to, co máme na mysli pod pojmem záměr klíčového slova.

Způsob, jakým se rozhodnete dostat před cílovou skupinu pro dané klíčové slovo, proto musí být v souladu se záměrem daného klíčového slova. V prvním případě se na toto klíčové slovo můžete zaměřit pomocí organického příspěvku na blogu nebo kontrolního seznamu. Obsahový marketingový trychtýř vám umožní dostat se před zákazníka včas, udělat dobrý dojem a vybudovat si důvěru. Možná se k vám později vrátí, až vás budou potřebovat.

Pokud tedy chcete uspět s marketingem záměrů, jaké druhy klíčových slov lze považovat za slova s vysokým komerčním záměrem?

Příklady klíčových slov s obchodním záměrem

Ačkoli existuje mnoho klíčových slov s obchodním záměrem, některá jsou "silnější" než jiná.

Za prvé, existují dvě hlavní kategorie klíčových slov s vysokým komerčním záměrem: Klíčová slova "kup teď" a klíčová slova "produkt". Podívejme se, co to znamená a jak se liší.

Klíčová slova s obchodním záměrem

Jedná se o slova a fráze, které člověk použije, když se zajímá o řešení nebo značku a chce se dozvědět více o svých možnostech. Mezi modifikátory klíčových slov pro tyto typy vyhledávání patří např:

Nejlepší, nejlevnější, srovnání, Top, versus atd.

Obchodní klíčová slova typu koupit nyní

Technicky se jedná o klíčová slova s transakčním záměrem, ale jak jsme již uvedli, transakční a komerční slova se mohou překrývat. Tato kategorie klíčových slov signalizuje, že potenciální zákazník, jak už název napovídá, je připraven něco koupit nebo se zapojit právě teď. Rozhodli se, že nakoupí, a hledají atraktivní nabídku, která splňuje jejich očekávání.

Klíčová slova typu "koupit hned" zahrnují výrazy jako např:

  • Koupit
  • Objednat
  • Sleva(y)
  • Nabídka(y)
  • Kupón(y)
  • Doprava zdarma

"Koupit" a "objednat" jsou nejsilnější, protože se jedná o čisté prohlášení potenciálního zákazníka o úmyslu vydat peníze výměnou za to, co prodáváte. Ostatní klíčová slova jsou také silnými nákupními signály, ale zároveň naznačují, že si prospektivní zákazník přeje nebo očekává, že se formou pobídek odlišíte od konkurence.

Místní klíčová slova s komerčním záměrem

Za zmínku také stojí, že některá klíčová slova mají jak komerční, tak místní záměr, jako např.

  • [název produktu/služby] + lokalita

Tato klíčová slova lze uplatnit v nabídkách klíčových slov v PPC reklamách Google, ale dalšími způsoby, jak těchto dotazů využít, jsou místní SEO a reklamy na místní služby Google.

Klíčová slova pro komerční záměr produktu/služby

Dalšími nejcennějšími klíčovými slovy s komerčním záměrem jsou "produktová" klíčová slova. Ačkoli tato klíčová slova obvykle dosahují vysoké konverze, potenciální zákazníci mohou s okamžitým nákupem mírně váhat než zákazníci používající klíčová slova "kupte nyní".

  • Mezi "produktová" klíčová slova patří:
  • značková vyhledávání (notebook Dell)
  • konkrétní produkty (iPhone 5c)
  • Kategorie produktů (repelent proti hmyzu, plážové doplňky).

Klíčová slova s obchodním záměrem pro služby zahrnují:

  • Pronájem
  • Hodinová sazba
  • Konzultace
  • Zkušební verze zdarma
  • Služba, agentura, společnost, firma (služby přípravy daní, reklamní společnost)

Některá z těchto klíčových slov budou cennější než jiná, v závislosti na povaze vašeho podnikání. Například klíčová slova zaměřená na konkrétní produkt a značková klíčová slova jsou velmi konkurenční, ale velmi dobře konvertují. Ačkoli se klíčová slova "srovnání" a "recenze" nemusí zdát tak silná jako některá jiná, tato klíčová slova mohou stále vysoce konvertovat, protože záměr nákupu stále existuje.

Leady vs vyhledávání produktů

Při vytváření seznamu produktových klíčových slov je důležité si uvědomit rozdíl mezi hlavními a produktovými hledáními. Velmi často, ačkoli je potenciální zákazník považován za hot lead, pravděpodobně bude muset ještě zavolat do firmy, aby svou situaci dále prodiskutoval.

Z těchto důvodů lze slovo "nejlepší" považovat za nejsilnější produktové klíčové slovo pro podnikání založené na službách, jako je advokát pro pracovní právo (stejně jako "bezplatná konzultace"). Na druhou stranu vyhledávání produktů lze provádět výhradně online a zaměřit se pouze na konkrétní produkt, takže klíčová slova k produktům, jako jsou "cenově dostupný" a "nejlevnější", budou pravděpodobně nejúčinnější (a vysoce konkurenční).

Proč jsou klíčová slova s obchodním záměrem cennější než klíčová slova s velkým objemem vyhledávání?

Některé podniky utrácejí statisíce, aby maximalizovaly svou viditelnost. To je všechno v pořádku a vysoká návštěvnost je vždycky dobrá věc, ale pokud drtivá většina návštěvníků nekupuje to, co prodáváte, možná je čas přehodnotit svůj přístup.

Pokud nejste jedním z těch webů podporovaných reklamou, jako je BuzzFeed, nemají klíčová slova s vysokou návštěvností velkou cenu, pokud nevedou ke konverzím.

Naopak klíčová slova se silným obchodním záměrem jsou nejvhodnější pro placené kampaně ve vyhledávání, a to z několika důvodů:

  • Placené reklamy ve vyhledávání vám zajistí umístění na samém vrcholu stránky.
  • Můžete provádět úpravy a přizpůsobení pro optimalizaci nákladů na kliknutí, nákladů na konverzi a dalších ukazatelů.
  • Typy reklam, jako jsou nákupní reklamy, jsou vysoce atraktivní pro vyhledávače s obchodním záměrem a mají tendenci získávat kliknutí od lidí, kteří jsou připraveni nakupovat.
  • Všimněte si, že u nákupních reklam sice nemůžete cílit na klíčová slova, ale můžete své kampaně strukturovat pomocí funkce priority, takže Google upraví nabídky na základě záměru.

Jak najít klíčová slova se silným obchodním záměrem?

Existuje několik způsobů, jak můžete začít identifikovat klíčová slova se silným obchodním záměrem, bez ohledu na to, jaký druh podnikání provozujete nebo jaké jsou vaše požadované výsledky konverze. Podívejme se na několik z nich.

Plánovač klíčových slov Google Ads

Plánovač klíčových slov Google Ads je nepřekvapivě jedním z nejlepších způsobů identifikace klíčových slov s komerčním záměrem. Přístup k němu získáte v kartě "Nástroje a nastavení" a poté vyberte možnost "Objevit nová klíčová slova".

Nyní do vyhledávacího pole zadejte svůj produkt nebo službu. Po chvíli se vám zobrazí graf trendů objemu vyhledávání.

Pokud však sjedete dolů, zobrazí se vám nápady na klíčová slova, kde můžete vybrat klíčová slova se silným komerčním záměrem, která vás zajímají.

Google Analytics

Dalším způsobem, jak zjistit, která klíčová slova vedou ke konverzím, je použití služby Google Analytics. Přejděte do nabídky Akvizice > Google Ads > Klíčová slova a uvidíte svá nejvýkonnější klíčová slova a jejich vztah k vašim konverzním cílům.

V levém sloupci se zobrazuje 10 nejčastějších (ve výchozím nastavení) klíčových slov. Cíl, podle kterého chcete měřit, lze změnit pomocí rozevírací nabídky.

Tři sloupce pod aktuálně zobrazeným cílem odpovídají procentu návštěv, které konvertovaly (první sloupec), celkovému počtu konverzí (druhý sloupec) a peněžní hodnotě těchto konverzí (třetí sloupec).

Všimněte si, že pokud nemáte k cílům přiřazeny peněžní hodnoty, budou všechny hodnoty ve sloupci tři nulové.

Co to všechno znamená? Především to, že vaše nejvýkonnější klíčové slovo nemusí být nutně to, které vedlo k nejvíce konverzím.

Nyní, když jste zjistili, jak vaše klíčová slova ovlivňují skutečné konverze, položte si otázku: Kolik klíčových slov se silným obchodním záměrem je ve vaší top 10? Pokud tam žádná nevidíte, možná je čas začít některá z těchto klíčových slov přidávat do svého účtu Google Ads.

I když se vašim nejvýkonnějším klíčovým slovům daří dobře, o kolik lepší by mohl být váš konverzní poměr, kdybyste se zaměřili také na klíčová slova s vysokým komerčním záměrem? Samozřejmě to bude mít pravděpodobně dopad na váš rozpočet.

Zaměření na klíčová slova s vysokým komerčním záměrem může vést k výraznému zlepšení míry prokliku a nabízí vynikající příležitost zaměřit se na to, co je skutečně důležité - konverze. Přidejte si do svého účtu Google Ads několik klíčových slov se silným komerčním záměrem.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp