Jak napsat předmět e-mailového newsletteru pro realitní firmu
Vytvářejte neodolatelné předměty e-mailů, díky kterým vaše zprávy okamžitě upoutají pozornost adresátů a přimějí je k jejich přečtení.

Pokud se snažíte prorazit se svou realitní kanceláří, nebo jako nezávislý realitní makléř, neobejdete se bez aktivní propagace vašich služeb. Jedním z reklamních kanálů, které jsou vysoce nákladově efektivní, je rozesílání e-mailových newsletterů. Pro realitní kanceláře jsou e-mailové newslettery cenným nástrojem pro získávání nových zákazníků a způsobem, jak prodat větší množství nemovitostí. Potenciální klienti však často dostávají desítky emailů denně. Jak můžete právě vaši zprávu odlišit, aby zaujala jejich pozornost?

Odpověď se skrývá v nenápadném řádku – předmětu e-mailu. Možná považujete řádek předmětu za něco dodatečného a nedůležitého, co vyplňujete až před stisknutím tlačítka Odeslat. Někdo dokonce předmět nevyplní vůbec. Předmět je však pravděpodobně nejdůležitější částí vašeho e-mailu. Když v e-mailových schránkách lidí soutěžíte o získání pozornosti s desítkami dalších e-mailů, může vás přesvědčivý předmět odlišit od všech ostatních. Lidé totiž ani zdaleka nečtou všechny e-maily. U většiny přečtou pouze předmět, a pokud je nezaujme, skončí váš e-mail v koši nebo v nevyžádané poště.

Pokud jste právě strávili hodiny zdokonalováním svého e-mailu, může se zdát vytvoření silného předmětu jako obtížná práce navíc, ale toto úsilí se rozhodně vyplatí. Kvalitní předměty e-mailů mohou pomoci vaší realitní kanceláři přilákat nové zájemce, udržet kontakt s bývalými klienty a rozvíjet vaše podnikání. V tomto příspěvku vám ukážeme, jak vytvořit chytlavé předměty e-mailů, kterým potenciální zákazníci vaší realitní kanceláře nedokážou odolat.

Jak sestavit nejlepší předmět e-mailů pro realitní kancelář

Nejlepší předměty e-mailů pro realitní kanceláře jsou relevantní, lákavé a informativní, ale zároveň tak trochu tajemné. Chcete čtenářům naznačit, co v e-mailu najdou, ale nechcete jim v předmětu prozradit vše a odradit je tak od otevření.

Při tvorbě předmětů e-mailů mějte na paměti tyto tipy:

Méně je někdy více

Předmět e-mailu by měl být stručný. Dlouhé předměty se v e-mailové schránce čtenáře nemusí zobrazit celé, zejména v mobilních zařízeních, která jsou stále častějším způsobem přístupu na internet. Abyste tomu předešli, snažte se udržet řádek předmětu kratší než 40 znaků nebo přibližně 5-7 slov.

Přidejte pocit naléhavosti

Odběratelé váš e-mail neotevřou, pokud si nebudou myslet, že obsahuje něco hodnotného. Abyste příjemce přiměli k otevření e-mailů, měly by předměty vašich e-mailů vyvolávat pocit naléhavosti. Díky tomu získají vaši čtenáři pocit, že pokud e-mail neotevřou, přijdou o něco důležitého.

Dejte však pozor, abyste to nepřehnali. Ačkoli totiž předmět, který vyvolává pocit naléhavosti, může zvýšit počet otevřených e-mailů, měli byste se vyhnout frázím jako "jednejte ihned" nebo "zavolejte ihned". Ty mohou způsobit, že vaše e-maily budou označeny jako spam.

Personalizujte předměty e-mailů

Personalizujte předměty e-mailů

E-mailové newslettery s personalizovanými předměty mají obvykle vyšší míru otevření, protože příjemci mají pocit, že mluvíte přímo s nimi. Při důležitém rozhodnutí, jako je koupě nebo prodej domu, chtějí mít klienti pocit, že se jim realitní makléř individuálně věnuje.

Kdykoli je to možné, můžete do předmětů zahrnout osobní prvky. Použijte oslovení jménem, nebo je formulujte tak, abyste ukázali, že rozumíte situaci kupujícího či prodávajícího. Dejte svým klientům najevo, že je vnímáte jako lidi, ne pouze jako zdroj další provize.

Snažte se, aby předměty vašich mailů byly relevantní

Možná budete v pokušení přesvědčit lidi k otevření vašeho e-mailu pomocí zavádějícího předmětu. Rozhodně tomuto nutkání odolejte. Pokud se budete snažit odběratele e-mailů oklamat zavádějícími předměty, budou frustrovaní, což může způsobit, že se z odběru odhlásí.

Ujistěte se, že předměty vašich e-mailů přesně odráží jejich obsah. Nezmiňujte se v předmětu o levné nemovitosti na prodej, pokud váš e-mail nic takového neobsahuje. Pokud budete hrát fér, příjemci e-mailů vás budou považovat za důvěryhodný zdroj informací.

Ptejte se na otázky

Některé z nejefektivnějších předmětů e-mailů pro realitní kanceláře jsou prezentovány jako otázky. Když položíte otázku, vaši čtenáři budou podvědomě chtít najít odpověď. To vzbudí jejich zvědavost a přiměje je k otevření e-mailu, aby se dozvěděli odpověď.

Kladení otázek může také povzbudit vaše odběratele, aby se zastavili a zamysleli se nad něčím, co je předtím nenapadlo. Otázka typu "Je váš dům připraven k prodeji?" je může přimět k tomu, aby e-mail otevřeli a zkontrolovali, zda jsou na prodej svého domu plně připraveni.

Vyhněte se tomu, aby vaše e-maily byly označeny jako spam

Spamové filtry mohou být poměrně citlivé a někteří e-mailoví klienti mají přísnější zásady pro nevyžádanou poštu než jiní. Chcete-li snížit pravděpodobnost, že vaše e-maily budou označeny jako spam, vyhněte se v předmětech e-mailů těchto prvků, které jsou často součástí nevyžádaných e-mailů:

  • Příliš mnoho interpunkčních znamének za sebou, například !!! nebo ???
  • Spamová slova a fráze jako "zdarma", "klikněte ihned" nebo "klikněte zde"
  • Nadměrné používání symbolů, jako jsou #, @ a %
  • Psaní celého předmětu velkými písmeny

 

Používání emotikonů v předmětech e-mailů

Emoji a emotikony nemusí nutně způsobit, že vaše e-maily budou označeny jako spam, ale měli byste je používat strategicky a střídmě. Příliš mnoho emotikonů totiž může způsobit, že vaše e-maily budou působit neprofesionálně, a navíc v předmětu nechcete zabírat příliš mnoho cenného místa.

Někteří e-mailoví klienti navíc emotikony nepodporují, takže se nemusí správně vykreslovat u všech příjemců e-mailů. Pokud chcete emoji v předmětu použít, použijte jeden, který je pro váš obsah nejrelevantnější.

Měření úspěšnosti předmětu

Abyste zjistili, jak úspěšné jsou vaše předměty, měli byste analyzovat míru otevření každého odeslaného e-mailu. Míra otevření je procento e-mailů, které byly otevřeny, v porovnání s počtem kontaktů, kterým byl e-mail zaslán.

Průměrná míra otevření v realitním odvětví je 13,42 %. Pokud má většina vašich mailů nižší míru otevření než toto číslo, možná budete muset věnovat větší pozornost tomu, které z vašich předmětů mají nejlepší výsledky.

Jedním z nejlepších způsobů, jak toho dosáhnout, je využití A/B testování neboli split testování. A/B testování spočívá v odeslání dvou verzí stejného e-mailu s rozdílným předmětem. A/B testování je cenný nástroj, který vám pomůže pochopit, které předměty fungují, a které ne.

Ukázkové předměty realitních e-mailů

Pokud chcete, aby lidé e-maily od vaší realitní kanceláře otevírali, měli byste v jejich předmětech využít kombinaci všech výše uvedených strategií. Předměty by měly být jasné, stručné a nabízet příjemci e-mailu skutečnou hodnotu. Například:

  • Jaký je váš dům ve srovnání s ostatními?
  • [Jméno klienta], víte, kolik můžete získat za váš dům?
  • Nenechte si ujít nabídku [nemovitost XYZ]
  • Váš vysněný domov čeká
  • 10 tajemství, která vám ostatní realitní kanceláře neřeknou
  • 5 způsobů, jak zvýšit hodnotu své nemovitosti o 30 %

Správný předmět je alfou a omegou úspěšné e-mailové kampaně

Na správně sestavených předmětech vašich e-mailů záleží, zdali je lidé otevřou, nebo je bez čtení smažou. I jediné nevhodně použité slovo může snížit míru otevírání e-mailů o desítky procent. Pokud využijete výše zmíněných strategií, budou vaše e-mailové kampaně pro jejich adresáty neodolatelné, což vyústí v příliv nových návštěvníků vašeho webu a samozřejmě také zákazníků.

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp