Jak vybrat publikum pro reklamy v obsahové síti Google
Obsahová síť Google umožňuje efektivní navázání kontaktu s potenciálními i současnými zákazníky, a to díky různým formátům reklamy. Mohou se zde zobrazovat textové reklamy, ale i obrázkové nebo videoreklamy.

Obsahová síť Google umožňuje efektivní navázání kontaktu s potenciálními i současnými zákazníky, a to díky různým formátům reklamy. Mohou se zde zobrazovat textové reklamy, ale i obrázkové nebo videoreklamy. Jak ale vybrat správné publikum, aby Vaše reklamy byly skutečně efektivní a dopadly a úrodnou půdu?

Obsahová síť Google je obrovská. Zahrnuje více miliony webových stránek, které denně navštěvuje nespočet uživatelů. A právě proto je skvělým místem pro Vaši reklamu. Díky obsahové síti můžete komunikovat s uživateli webu, který vyhledávají určitý produkt nebo službu, nebo se snaží najít informace o problému, který je trápí. Ve všech případech můžete nabídnout svou pomoc. A pokud ji nabídnete správným lidem ve správný čas, můžete ve většině případů počítat s konverzí.

Jak najít správné publikum?

Cílem Google je zobrazovat vyhledávajícím uživatelům relevantní weby a reklamy související s danou tematikou. Cílem je zkrátka co nejlépe odpovídat na jejich otázky. Jak postupovat v případě PPC reklamy?

Stanovte si cíle

První důležitou součástí Vaší strategie je stanovení cílů reklamy. Než začnete hledat klíčová slova a vytvářet reklamní sestavy, je nutné vědět, k čemu Vaše reklama bude sloužit (získání nových zákazníků, prodej konkrétního produktu, zvýšení prodeje atd.).

Identifikujte své publikum

Kdo jsou Vaši zákazníci? To je důležitá otázka, na kterou byste si měli umět odpovědět. Možná, že pro jednotlivé tipy produktů existují různá omezení, co se týče publika. A proto reklamní sestavy vytvářejte s tím, že budete cílit na publikum na základě zájmů, pohlaví, věku i klíčových slov.

Nalezení relevantního publika

Používáte službu Google Analytics? Možná, že jste si již všimli možnosti zobrazení podrobností o publiku, které navštívilo Vaše stránky. Díky těmto údajům budete moci lépe určit hodnotné publikum, u kterých je předpokládána vyšší pravděpodobnost konverze. Jakmile takto identifikujete své publikum, můžete vytvořit úzce zaměřené reklamní sestavy.

Publikum a demografické údaje

Můžete začít s omezením na základě demografických údajů. Zjistíte-li z Google Analytics, že 70% uživatelů, kteří navštěvují Váš web, jsou muži ve věku 30-55 let, budete vědět, že se na tento typ publika můžete zaměřit více…a zároveň do něj více investovat.

Zájmy publika

Dále získáte informace o zájmech publika. Poté si na základě zájmů, věku, pohlaví, geografických oblastí a dalších proměnných vytvoříte specifické reklamní skupiny. Pro každou z nich je třeba vytvořit speciální reklamu. Pak už jen stačí měřit výsledky a na jejich základě dále optimalizovat reklamy, které jste vytvořili.

Remarketing

Najděte také uživatele, které zajímá to, co prodáváte. Jedná se o uživatele, kteří již na vašem webu jednou nakoupili nebo si prohlíželi Váš web a vložili konkrétní zboží do košíku. Vytvořte remarketingovou kampaň a získejte tak jednoduchou cestou další konverze.

Měření výsledků

Měření výsledků Vašich reklamních kampaní je důležité. Bez sledování výsledků jednotlivých kampaní nebudete vědět, které z nich jsou úspěšné a které nikoliv. Proto, měřte výsledky Vašich reklamních aktivit a optimalizujte! Jen tak dosáhnete nejlepších výsledků.

Autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv

Zdroj: thinkwithgoogle.com, ppchero.com, google.com, wordstream.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp