Skupiny na Facebooku
Facebook skupiny mohou být použity k mnoha účelům, ale nejčastějším bývá budování vztahů se zákazníky a zvyšování povědomí o značce.

Na Facebooku existují statisíce skupin, které sdružují zájemce o nejrůznější témata. Některé z nich jsou vcelku běžné, ale najdete i skupiny pro lidi se zájmem o nejrůznější konspirační teorie, fanoušky různých neobvyklých sportů či sexuálních úchylek. Některé z nich mají jen pár členů, jiné sdružují desítky tisíc lidí z celého světa. Většina lidí, kteří navštěvují Facebook pravidelně, jsou členy některé ze skupin.

Důvodů, proč se lidé stávají členy skupin na Facebooku, je mnoho. Mladí lidé se snaží seznámit s podobnými protějšky ze svého okolí, majitelé firem se pomocí skupin snaží oslovit nové zákazníky, jiní si zase chtějí povídat s lidmi s podobnými zájmy. Na Facebooku si každý může najít skupinu podle vlastní chuti, zájmů a preferencí. A pokud ne, snadno si může založit skupinu vlastní.

Jak fungují skupiny na Facebooku

Skupina je stránka na Facebooku, která umožňuje svým členům vzájemně komunikovat na určité téma. Skupiny často slouží firmám či organizacím k propagaci a informování jejich zákazníků a fanoušků o novinkách, slevách nebo výhodných nabídkách.

Facebook skupiny mohou být použity k mnoha účelům, ale nejčastějším bývá budování vztahů se zákazníky a zvyšování povědomí o značce. Slouží také jako forma komunikace se zákazníky a řešení jejich problémů. Jde o užitečný marketingový nástroj, který můžete využít k propagaci vašeho projektu. Mez výhody skupin patří zejména možnost posílat vzkazy ostatním členům skupiny. Firma tak může jednoduše komunikovat se svými zákazníky či fanoušky.

Pokud máte v úmyslu vytvořit si vlastní skupinu na Facebooku, je dobré si dopředu stanovit cíle, kterým by měla skupina sloužit, a také cílové publikum, kterému by měla být skupina určena. Stanovení účelu skupiny vám pomůže v rozhodnutí, jak má skupina vypadat. Jaké bude grafické zpracování, styl komunikace, jestli bude veřejná, či uzavřená, kdo se může o skupiny přihlásit, jestli bude mít skupina více správců, nebo jen jednoho, jaké budou jejich pravomoci, kdo bude redigovat komentáře, kdo bude smět vkládat příspěvky, jak se skupina bude jmenovat a mnoho dalšího.

Připadá vám to příliš složité? Nebojte se. V tomto přehledném návodu si projdeme vytvoření skupiny na Facebooku krok za krokem. Pojďme tedy na to.

Jak vytvořit skupinu na Facebooku v 7 krocích

1. Klikněte na položku „Skupiny"

Přihlaste se do svého účtu a jděte na hlavní stránku. Zde klikněte na položku „Skupiny“, kterou najdete v levém menu.

Vytvoření skupiny na FB

2. Klikněte na zelené tlačítko „Vytvořit skupinu“

Ocitli jste se na stránce, kde budete mít seznam skupin, ve kterých jste členem, s různými dalšími informacemi ohledně skupin. V pravém horním rohu uvidíte zelené tlačítko s nápisem „Vytvořit skupinu“. Klikněte na něj.

vytvořit skupinu na Facebooku

3. Nastavení skupiny

Otevře se vám menu, ve kterém si můžete nastavit parametry své nové skupiny.

  • Název nové skupiny
  • Pozvat nové lidi do skupiny
  • Nastavení soukromí

Musíte nastavit název skupiny, který by měl být pokud možno krátký, výstižný a přitažlivý pro nové členy vašeho společenství. Jméno by mělo vyjadřovat zaměření vaší nové skupiny, aby bylo každému na první pohled jasné, o co jde.

Nyní můžete do své nové skupiny pozvat další lidi. Napište jim krátký vzkaz, ve kterém vysvětlete, proč by se měli stát členy vaší skupiny. Ve stručnosti napište, jaké jsou cíle a zaměření skupiny. Čím lépe a přitažlivěji skupinu popíšete, tím lépe a rychleji se vám podaří vybudovat komunitu členů.

vytvoření skupiny na Facebooku

Posledním bodem v tomto kroku je nastavení soukromí. Chcete, aby vaše skupina byla otevřená a přístupná komukoli, i nečlenům, uzavřená, takže lidé budou moci skupinu navštívit, ale pouze členové budou moci přispívat, nebo tajná, která nebude veřejnosti přístupná vůbec?

tvorba skupiny na Facebooku

Rozhodnutí závisí na tom, za jakým účelem skupinu zakládáte. Pokud zakládáte skupinu s cílem propagovat své produkty a získávat nové zákazníky, je lepší zvolit otevřenou skupinu, pokud je skupina určena stávajícím zákazníkům, případně může obsahovat citlivá data, je lepší zvolit spíše uzavřenou variantu.

Jakmile máte vše nastaveno, klikněte na modré tlačítko "Vytvořit".

nastavení skupiny na Facebooku

4. Zvolte si ilustrační fotografii skupiny

Gratulujeme, právě se vám povedlo vytvořit vaši první skupinu na Facebooku. Dalším krokem, který můžete provést, je nastavení fotografie. Mohlo by se to sice zdát jako zbytečné, ale ve skutečnosti je úvodní fotografie skupiny velice důležitá. Hezká fotka skupiny je jako obal knihy. Měla by být vizuálně přitažlivá a vyjadřovat zaměření skupiny, tak aby každý, kdo vaši skupinu uvidí v seznamu, okamžitě věděl, o co jde.

Dejte si záležet a vytvořte perfektní fotku, která vyjádří téma vaší skupiny. Dejte si také pozor na správné rozměry fotografie, aby v záhlaví vaší skupiny vypadala hezky.

ilustrační foto skupiny na Facebooku

5.  Podrobné nastavení skupiny

Teď, když vaše nová skupina funguje, nastal čas ponořit se hlouběji do podrobného nastavení jejích funkcí. Pod hlavním obrázkem skupiny klikněte na „Další“ a poté na „Upravit nastavení skupiny“.

V této sekci najdete další možnosti, nastavení skupiny. Měli byste věnovat pozornost zejména

  • Volbě typu skupiny
  • Nastavení popis skupiny
  • Přidání tagů
  • Upřesnění lokace

Je zde také mnoho dalších možností nastavení a přizpůsobení skupiny. Můžete například připojit ke skupině internetovou stránku, nastavit barvu, e-mailovou adresu, upravit nastavení soukromí, zvolit, jaké budou pravomoci jednotlivých členů skupiny, jestli mohou členové volně publikovat příspěvky, nebo bude vyžadováno schválení moderátorem, kdo a za jakých podmínek se může do skupiny přidat a další možnosti.

Podrobné nastavení skupiny

6. Je čas vypustit do světa první příspěvek

Váš první příspěvek by měl být zajímavý a přitažlivý. Chcete přece rozšířit komunitu a získat do své skupiny další členy. Naštěstí vám Facebook přináší pestrou paletu možností, jak váš příspěvek vylepšit.

Můžete přidat fotku nebo video, označit přátele, vložit hlasovací anketu, požádat o doporučení a mnoho dalších kroků.

Pomocí ankety se můžete zeptat svých členů, jaká témata by ve skupině viděli nejraději. Získáte tak cennou zpětnou vazbu, kterou využijete v budoucnu při psaní dalších příspěvků.

7. Propagujte svou novou skupinu

Nyní, když se vám podařilo úspěšně projít všemi úskalími nastavení skupiny a zveřejnili jste své první příspěvky, je čas dát o vaší skupině vědět celému světu. Facebook nabízí svým uživatelům mnoho možností propagace. Můžete svou novou skupinu sdílet na své Timeline, sdílet ji v jiné skupině, v kanále vybraných příspěvků u vašich přátel, v soukromých zprávách zaslaných vašim přátelům a podobně. Můžete také spustit reklamní kampaň pomocí PPC reklamy na Facebooku, pomocí které přesvědčíte ostatní, aby se stali členy vaší skupiny. Základem je, aby se o vaší skupině dozvědělo co nejvíce lidí.

K čemu se dá použít skupina na Facebooku

Nyní, když už víte, jak vytvořit Facebookovou skupinu, se možná stále ptáte: Proč bych to vlastně měl dělat? Stojí to vůbec za ten čas? Vrátí se mi vložené náklady? Odpověď na tyto otázky je jednoduchá: Rozhodně ano! Do údržby a propagace skupiny je sice nutné vložit nějaký čas a námahu, popřípadě peníze, pokud se rozhodneme někoho si na to najmout, ale výsledek určitě stojí za to.

Níže najdete několik benefitů, které vám vlastnictví Facebookové skupiny může přinést a které vám pomohou zjistit, zdali pro vás má tento způsob marketingu smysl.

Váš byznys získá vlastní tvář

Provoz Facebookové skupiny je jiný než provoz stánky na Instagramu nebo účtu na Snapchatu. Skupina vám umožní mnohem lépe komunikovat s jejími členy. Díky skupině získáte možnost prezentovat své postoje, informovat členy o novinkách, ale také získat zpětnou vazbu od zákazníků a ujistit je, že vám na jejich názorech opravdu záleží.

Pokud dáte svým zákazníkům možnost se vyjádřit, dáte jim pocit, že vás zajímají jejich názory, budou cítit mnohem větší loajalitu k vaší značce a vy tak získáte výhodu oproti konkurenci.

Zpětná vazba od zákazníků pomůže růstu vašeho byznysu

Dát zákazníkům možnost k vyjádření jejich názoru má mnoho dalších výhod. Jedna z nejdůležitějších je okamžitý přehled o efektu vašich strategických rozhodnutí. Názory zákazníků vás okamžitě upozorní, pokud uděláte něco špatně a nasměrují vás správným směrem. Zjistíte také, co vašim zákazníkům chybí, jaké další produkty či služby by se jim hodily, a můžete podle toho upravovat svou budoucí obchodní strategii.

Pokud firma nenaslouchá přáním a potřebám svých zákazníků, jde o nejrychlejší způsob, jak zákazníky ztratit. Pokud budete ignorovat podněty svých klientů, zejména těch, kteří nebyli příliš spokojeni, příště už u vás nenakoupí. A naopak, pokud zákazník uvidí, že na jeho připomínky okamžitě reagujete a snažíte se problémy řešit, rád u vás bude nakupovat i v budoucnosti. Dát zákazníkům to, co si přejí je nejlepší způsob, jak podpořit růst vaší firmy.

Budujte komunitu

Úspěšná a navštěvovaná skupina pomůže nejen vašemu byznysu, ale umožní také setkávání lidí se společnými zájmy. Tím, že umožníte svým členům budovat vzájemné vztahy v rámci vaší skupiny, získá vaše skupina větší popularitu, což umožní její další růst. Díky novým členům získáte větší dosah svých příspěvků a možnost získání dalších zákazníků.

Členové skupiny si navzájem pomáhají

Facebooková skupina umožňuje svým členům odpovídat na otázky a získávat informace od ostatních členů. To vám ušetří spoustu času s odpovídáním na dotazy zákazníků, který můžete věnovat jiným projektům. Sdílení informací, rad, nápadů a odpovídání na dotazy vytvoří z vaší skupiny místo, které žije svým vlastním životem, místo, které uživatelé milují a sami jej propagují a sdílejí na svých profilech. Taková skupina přitahuje další členy a organicky roste sama od sebe.

Spokojení členové skupiny budou sami propagovat vaši značku

Správně fungující facebooková skupina udělá z vašich zákazníků nadšené propagátory vašeho byznysu. Vybudování komunity, ve které členové mohou komunikovat a sdílet své zájmy, komunity, ve které mají pocit, že někdo naslouchá jejich přáním, vybuduje ve vašich zákaznících pocit sounáležitosti s vaší značkou. Budou vaše produkty doporučovat svým kolegům, přátelům a známým a to znamená další a další spokojené zákazníky.

zdroj: cpcstrategy.com, ppchero.com, searchengineland.com

autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv

zdroj foto: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp