Jak využít PPC pro B2B?

26.11.2016
0

Obrázek uživatele Martina Rosenkrácová
Martina Rosenkrancová

Pokud jste již někdy řešili PPC reklamu pro B2B firmy, jistě jste si všimli, že je od reklamy pro B2C odlišná.

 

PPC reklama je vhodná pro všechny firmy k okamžitému získání zákazníků, posílení značky, představení nového produktu či služby či jako navázání na předchozí kampaně. Nicméně, pokud jste již někdy řešili PPC reklamu pro B2B firmy, jistě jste si všimli, že je od reklamy pro B2C odlišná.

B2B marketing je jiný než B2C. Dokončení akce většinou trvá delší dobu a nalézt správné publikum je zde o něco náročnější. Jak tedy na PPC reklamu pro B2B?

Nevýhody PPC reklamy pro B2B

B2B firmy mají obvykle větší problém získat zákazníky než klasické firmy B2C. Většinou se jedná o úzce specializované trhy s vysokou konkurencí, setkáváme se zde s delšími prodejními cykly a vyšší prodejní cenou jednotlivých služeb či produktů.

Všechny výše zmíněné fakty PPC reklamu trochu ztěžují, nicméně, nic není nemožné, a i pro B2B firmy je možné vytvořit kvalitní kampaně, které jim nemálo pomohou. Jen je nutné přemýšlet trochu jinak, a to jako B2B zákazníci.

B2B uživatelé

V marketingu je vždy důležité pochopit své publikum předtím, než začnete investovat do marketingové strategie. B2B uživatel většinou vyhledává řešení svého problému a až poté začne vyhledávat konkrétní názvy produktů či značek. Tento fakt představuje velkou příležitost pro B2B inzerenty, kteří díky obecným klíčovým slovům souvisejícím s jejich produktem či službou mohou přitáhnout pozornost B2B uživatele. Tímto způsobem můžete relativně snadno budovat povědomí o značce i důvěru jednotlivých zákazníků. Při správně zvolené vstupní stránce už je od komunikace s B2B zákazníkem a dokončení konverze pouhý krůček.

PPC reklama pro B2B

I když je PPC reklama pro B2B o něco těžší, existuje mnoho efektivních způsobů, jak této možnosti propagace správně využít.

Remarketing

Zejména pro B2B zákazníky je velmi vhodný remarketing. V B2B světě totiž obvykle zaznamenáváme mnohem delší prodejní cyklus, zejména díky potřebě mnoha úrovním schválení. Využijte proto efektivního způsobu, jak se připomenout zákazníkům, kteří již dříve navštívili váš web. Nezapomeňte na fakt, že tato skupina uživatelů je pro vás cennější než uživatelé, kteří přichází na váš web poprvé.

Cílení na uživatele ve fázi rozhodování

Jak jsme již zmínili výše, B2B uživatelé nejdříve několikrát vyhledávají obecné informace o službách či produktech, které jim pomohou vyřešit jejich problém. Toto je příležitost pro B2B inzerenty, kteří díky vhodně zvoleným klíčovým slovům mohou zvýšit povědomí o vlastní značce a produktech. Nabídněte těmto uživatelům například demo zdarma nebo nezávaznou konzultaci. Tito uživatelé jsou připraveni učinit rozhodnutí, potřebují jen trochu pomoci.

Testování vstupní stránky

Vaše reklamy jsou první interakcí se zákazníkem. Přichází však na řadu další, mnohem důležitější krok úspěšné PPC kampaně, a tou je vstupní stránka neboli landing page. Vstupní stránka přestavuje nejlepší příležitost k dokončení konverze. Zaměřte se proto na vytvoření vstupní stránky prezentující informace, které byly slíbeny již v PPC reklamě, na kterou daný B2B uživatel klikl.

Závěr

B2B firmy mohou úspěšně využít možnosti PPC reklamy a učinit z ní nedílnou součást marketingového mixu stejně jako B2C firmy. Klíčem k úspěchu je správná komunikace s uživateli, budování důvěry, využívání remarketingu, bedlivé sledování konkurence, neustálé sledování a optimalizace kampaní a oslovování uživatelů ve fázi rozhodování. I B2B firmy mohou vytvořit maximálně efektivní PPC kampaně.

autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv

zdroj: google.com, ppchero.com, wordstream.com, b2bmarketing.net, foto: pixabay.com

Máte zájem o digitální marketing? Vyplňte stručný formulář a my se vám do 24 hodin sami ozveme

Nezávazná konzultace

Nebo nám rovnou zavolejte 775 646 333