E-mail marketing
Přizpůsobte vaše e-mailové kampaně na míru vašim odběratelům. Personalizace na základě jména a adresy je základ. Můžete však jít ještě mnohem dál.

Pravděpodobně používáte techniky přizpůsobení a personalizace obsahu e-mailových kampaní na míru vašim odběratelům. Jako většina e-mail marketérů k tomuto účelu asi využíváte data, která se vám o vašich odběratelích podařilo získat. Mohou to být informace o bydlišti a jméně odběratele, popřípadě informace o tom, co si dotyčný u vás jako zákazník koupil, nebo jaký typ zboží si prohlížel. Pro ještě lepší personalizaci e-mailů však můžete udělat ještě víc. Zde je návod, jak na to.

Zákazníci dobře vědí, že kvalitní a důvěryhodné firmy mají možnosti a schopnosti oslovovat je ve svých marketingových zprávách na osobní úrovni. V současnosti již personalizovaný e-mail není jen příjemným překvapením, je to standard, který adresáti začínají očekávat. To je důvod, proč se bez personalizace v současném e-mail marketingu neobejdete. Personalizace je jedním z nejúčinnějších způsobů, jak zlepšit výsledky e-mailingové kampaně, ale pouze v případě, pokud je provedena správně.

Jak tedy ještě lépe personalizovat e-mailové zprávy a zjistit o uživatelích další data nad rámec údajů, které uvedli při registraci, nebo údajů o činnosti na vašem webu?

Zobrazujte v e-mailech stav věrnostního programu

Pokud nabízíte zákazníkům věrnostní program, měli byste vždy v e-mailech informovat o stavu jejich věrnostních výhod. Zejména proto, že je to efektivní způsob, jak pokračovat v získávání dalších informací o vašich zákaznících. Jedním ze způsobů, jak informovat zákazníky ohledně stavu věrnostního programu, je upozornit je pomocí vizuálních stavových lišt na jejich pokrok v získávání věrnostních bodů a nových odměn. Stavové řádky mohou zobrazovat aktuální stav účtu každého člena, spolu s jasnou výzvou k akci, jak získat více bodů nebo odměn.

Měli byste také co nejvíce usnadnit získávání nových bodů pomocí zkrácení cesty od e-mailu k nákupu na co nejmenší počet kliknutí. Stavové lišty informující o pokroku ve věrnostním programu poskytují i příležitost k propagaci osobních odměn pro jednotlivé zákazníky. Spíše než poskytování obecných odměn (např. sleva nebo doprava zdarma) pro každého můžete pro nejvěrnější zákazníky přizpůsobit odměny na základě jejich osobních preferencí.

Pokud například zákazník potřebuje utratit určitou částku, aby dosáhl další odměny, na základě jeho historie nákupu mu navrhněte položky v požadovaném cenovém rozpětí, o kterých víte, že se mu budou líbit.

Integrujte do e-mailů geografická data

Pokud máte síť kamenných obchodů, použijte údaje o poloze zákazníka k posílení spojení nakupujících s pobočkami v blízkosti jejich bydliště. Zobrazte v e-mailu nejbližší prodejní místo a otevírací dobu na základě vašich informací o poloze zákazníka.

Kromě toho zákazníky upozorňujte na události v pobočkách v blízkosti jejich bydliště (například akce a slevy), abyste je povzbudili k návštěvě vašeho obchodu.

Pokud kamenné pobočky nemáte, nevadí. Data o poloze adresáta můžete přesto využít k lepší personalizaci e-mailů. Můžete například do zprávy zakomponovat informace o adresátově okolí a lokálních událostech, například: „Naše letní šaty určitě využijete na blížícím se festivalu v XY.“

Personalizace e-mailů

 

Nad rámec personalizace základního jména

Říká se, že vlastní jméno je pro většinu lidí nejdůležitějším slovem, a je to zcela jistě pravda. Personalizace e-mailů pomocí adresátova jména v předmětu i v těle e-mailu je dnes již samozřejmostí. Pro ještě lepší personalizaci však můžete jméno adresáta využít i v obrázcích v e-mailu. Pokud například prodáváte zájezdy, můžete zákazníkovi zobrazit poukaz na dovolenou, který bude mít vyplněno jeho jméno. Šance na úspěšný prodej se tak zvyšují.

Pokud prodáváte například trička či hrnky ozdobené jménem vlastníka, zákazník mnohem pravděpodobněji nakoupí, pokud na obrázku produktu uvidí své vlastní jméno.

Získejte dodatečná data o zákaznících

Pokud chcete přidat do svého personalizačního repertoáru více možností, zvažte další způsoby sběru dat. Pokud vám základní údaje o zákaznících, jako je jméno a adresa, nestačí, zvažte další způsoby, jak získat dodatečné informace o vašich odběratelích. K tomu, aby vám zákazníci či odběratelé sdělili o sobě další informace, je nejjednodušší se jich zeptat. Každý rád mluví o sobě – ​​a pro zákazníky to platí stejně.

Spíše než hádat, co vaši zákazníci chtějí na základě jejich aktivity na webu, zeptejte se, co je zajímá, co mají rádi a co od vás očekávají.

To je obzvláště výhodné na začátku vztahu se zákazníkem, protože jeho chování během procházení vašeho webu nemusí odpovídat jeho skutečným preferencím. Pokud si například zákazník koupí dětské oblečení jako dárek, dost možná nebude při dalších nákupech preferovat podobný typ zboží. Bohužel to však nezjistíte, dokud se nezeptáte. Pošlete jim po jejich nákupu dotazník spokojenosti, který vám dokáže poskytnout velice cenné informace o záměrech a preferencích nakupujících. Zeptejte se jich, jaký preferují styl, jaké mají koníčky, jaké se jim líbí kategorie produktů a tak dále. Můžete se také zeptat, zda mají děti, manžela/ku nebo jiné lidi, za které obvykle vyřizují nákupy.

Získáním informací o preferencích na začátku vašeho vztahu se zákazníky dostanete příležitost ukázat, že svým zákazníkům nasloucháte, přizpůsobujete se jejich potřebám, a získáte šanci předložit jim co nejúčinnější obsah, který je povede ke konverzi.

Pobídněte zákazníky ke sdílení jejich dat

Neaktivní odběratele nebo ty, kteří nejsou ochotni sdílet své zájmy a další informace, zkuste povzbudit k interakci zábavnými způsoby. Můžete například uspořádat soutěže o zajímavé ceny, kde podmínkou účasti je vyplnění dotazníku. Nebo za vyplnění dotazníku nabídněte slevový kupon. Je také možné nabídnout zákazníkům exkluzivní horoskop zdarma, díky kterému shromáždíte informace o jejich datech narození, které můžete později použít k personalizaci e-mailových zpráv.

V současnosti není žádný důvod k zasílání stejných e-mailů všem vašim zákazníkům. Životní styl, zájmy a preference vašich odběratelů jsou rozmanité a skýtají neobyčejnou příležitost k oslovení zákazníka takovou nabídkou, která mu udělá radost. Přemýšlejte kreativně a snažte se využívat všech možností personalizace e-mailů, které vám data uživatelů poskytují.

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp