Výhody digitálního marketingu pro realitní makléře
Nezáleží na tom, zda provozujete živnost, nebo realitní kancelář. Důležité je spojit se s vašimi klienty prostřednictvím komunikačních kanálů.

Nezáleží na tom, zda se realitami živíte jako živnostník, nebo provozujete velkou realitní kancelář. V každém případě je důležité spojit se s klienty prostřednictvím digitálních komunikačních kanálů. Během posledních deseti let vývoj mobilních technologií zcela změnil způsob interakce lidí. A není samozřejmě vyloučeno, že tento trend bude i nadále pokračovat v dohledné budoucnosti. Připravte se na to s předstihem a naučte se pohybovat v online marketingu dříve než vaše konkurence.

Pro realitní makléře totiž představuje tento odvážný nový svět okamžitých informací skvělou a zároveň asi jedinečnou příležitost, jak kultivovat potenciální zákazníky efektivněji, než jak jste to mohli provádět před lety. Strategie digitálního zapojení marketing realitních makléřů podstatně rozvinul, přitom mnoho firem zůstává oddaných analogovým interakcím. Využijte „díru“ na trhu pro svůj prospěch.

Pravdou je, že více než 50 % dnešních kupujících nemovitostí najde svou vysněnou nemovitost online. Takže pro realitní makléře dává smysl investovat do digitálního marketingu, aby rozšířili svou klientskou základnu a samozřejmě uzavřeli více prodejů.

Digitální marketing zahrnuje jakoukoli metodu spojení s potenciálními zákazníky online. Můžeme sem zařadit obsahový marketing, reklamy s platbou za proklik (PPC) nebo například sociální sítě. Máte-li zájem orientovat se v marketingu realitních makléřů v dnešním bezdrátovém světě, naše příručka vám vysvětlí vše, co potřebujete vědět.

Výhody digitálního marketingu pro realitní makléře

Neustále se zdokonalující inovativní technologie určují zcela nový způsob, jak dnes potenciální zákazníci hledají své nové domovy, oproti době před pouhými deseti lety. Naštěstí mnohé z těchto změn fungují ve prospěch kupujících i realitních kanceláří. Tady pro vás máme výběr z nejvýznamnějších výhod digitálního marketingu pro realitní makléře.

Cenově dostupné a efektivní

Digitální marketing patří mezi poměrně levné investice, jak představit nemovitost vašim zákazníkům, oproti například konvenčním metodám. Například vytvoření účtu na sociálních sítích je pro vaši realitní kancelář levný způsob, jak se svými klienty komunikovat, aniž byste museli trávit spoustu času telefonováním nebo osobní schůzkou.

Než investovat do vizitek nebo direct mailu, hledejte alternativy. Skvělým způsobem se nám jeví například e-mailový marketing. Tím dosáhnete vyšších konverzních poměrů za zlomek ceny.

Je snazší oslovit cílovou skupinu

Digitální marketing vám pomůže vytvořit obsah zaměřený přímo na konkrétní demografickou skupinu nebo geografickou oblast. Takto si jednoduše vyberete cílové publikum na základě pohlaví, věku, vzdělání a dalších důležitých kritérií. Takto sestavené inzeráty jednoduše osloví pouze to publikum, které má největší zájem o koupi nemovitostí spravovaných vaší realitní kanceláří. Výsledkem budou mnohem nižší výdaje za reklamu a výrazně vyšší návratnost investic (ROI).

Sledujte výkon zapojení potenciálních zákazníků

Digitálním marketingem můžete přesně vyhodnotit, jak si váš obsah vede v reálném čase. Například pomocí Google Analytics, můžete z jednoho pohodlného místa získat důležité informace o všech aspektech své online přítomnosti a marketingového úsilí.

Pozorujte, odkud pochází největší podíl vašeho webového provozu, jaká klíčová slova lidé na vašich stránkách vyhledávají, a které typy obsahu jsou nejúčinnější a přitahují stále více potenciálních zákazníků. Analytické nástroje pomohou odhalit mnoho dalších užitečných informací o tom, jak vaši preferovaní potenciální zákazníci interagují s vaším obsahem. Vypozorovat můžete, jaká je například průměrná doba návštěvy, míra okamžitého opuštění a další.

Typy digitálního marketingu pro realitní makléře

Pro zapojení potenciálních zákazníků v oblasti digitálního marketingu existuje celá řada strategií. Každá z nich však nabízí odlišné výhody. V ideálním případě by moderní marketing realitních makléřů měl pokrývat celou škálu možností. Můžete oslovit své publikum online, od tvorby relevantních článků pro váš web až po přilákání sledujících na sociálních sítích.

Emailový marketing

E-mailový marketing umožňuje, na rozdíl od univerzálních e-mailů, zapojit potenciální zákazníky, kteří projevili přímý zájem o vaše zprostředkování tím, že se přihlásili k vašemu odběru newsletterů, nabídek a lokálních zpráv o nemovitostech.

Pokud budete chtít začít s e-mailovým marketingem, je třeba vyhledat poskytovatele služeb e-mailového marketingu, který se postará o veškerou komunikaci. Důležité je zaměřit se na vytvoření seznamu odběratelů tak, že budete potenciální zákazníky povzbuzovat k tomu, aby se zaregistrovali prostřednictvím vašich internetových stránek nebo z účtu sociálních sítí. Až se vám podaří vytvořit velký seznam potenciálních zákazníků, můžete se pustit do vytvoření e-mailů, které pomohou odběratelům vybrat si nemovitost ve své oblasti.

Skvělé na e-mailovém marketingu pro realitní makléře je, že se dá poměrně snadno automatizovat, zatímco direct e-mail nelze po odeslání změnit. E-mailové kampaně lze kdykoliv upravit, aby se zlepšilo zapojení a pomohly oslovit co nejvíce potenciálních zákazníků.

realitní kancelář

Sociální média

Více než 70 % uživatelů internetu tráví pravidelně čas na sociálních sítích. To je číslo, které pomůže každému realitnímu makléři výrazně rozšířit své působení pomocí platformy Twitter, Facebook, Instagram či YouTube. Nejlepší je, že uživatelé mohou vaše příspěvky jednoduše sdílet a komentovat váš obsah, což pomáhá opět šířit informace o vašem zprostředkování mezi potenciálními zákazníky i mimo vaše primární publikum.

Sociální sítě nabízejí skvělý způsob, jak generovat doporučení a v konečném důsledku vybudovat větší důvěru u vašich potenciálních klientů. Možnost vašich sledujících komentovat vaše příspěvky může také přidat spoustu informací do myšlení potenciálních zákazníků a poskytnout vašemu podnikání cennou vazbu, která pomůže utvořit vaše budoucí marketingové úsilí.

Až budete nastavovat svůj účet na sociálních sítích pro vaši realitní kancelář, používejte konzistentní zasílání zpráv, barevná schémata a loga, aby byla image vaší značky na vysoké úrovni. Nezapomeňte také na každé platformě zahrnout odkazy na svůj hlavní web a další profily sociálních médií, abyste jednoduše maximalizovali zapojení.

Platba za proklik (PPC)

PPC reklama je forma digitálního marketingu, která vám jako realitnímu makléři umožní získat více potenciálních zákazníků z organického online vyhledávání. Nabídkou na oblíbená klíčová slova v Google Ads můžete umístit svůj web tak, aby se zobrazoval na prvních příčkách ve vyhledávači, když kupující nemovitostí zadají relevantní vyhledávací dotaz.

PPC reklamy se mezi realitními makléři stávají stále oblíbenějšími, a to díky vysoké návratnosti investic. Tato forma reklamy přitahuje potenciální zákazníky, kteří jsou již na cestě kupujícího daleko. Přehlížení PPC reklam vám může v podnikání uškodit, protože jako realitní kancelář můžete přijít o značný počet slibných potenciálních zákazníků, protože více než 61 % potenciálních zákazníků provede organické vyhledávání na Googlu, než provede konverzi po telefonu.

Pokud s PPC reklamou začínáte, zaměřte se nejdříve na cílení na konkrétní vyhledávací fráze související s nabízenými nemovitostmi. Rozpočet na PPC reklamu a zvolená klíčová slova budou záviset na cílech vaší firmy, jejím umístění a typu nemovitostí, které se snažíte prodat. Zajistěte, aby vaše reklamy byly poutavé a relevantní. A na Googlu měly vždy vysoké skóre kvality, aby vaše firma přilákala co nejvíce potenciálních zákazníků.

Obsahový marketing

Jestliže budoucí kupující nemovitosti zadají Googlu svá klíčová slova, vyhledávač prohledá tisíce stránek, aby našel ty nejrelevantnější výsledky. S obsahovým marketingem v podstatě publikujete na svém webu nebo sociálních sítích blogové příspěvky a skvěle prozkoumané články obsahující důležité informace, které potenciální zákazníky zajímají.

Čím informativnější a relevantnější obsah vytvoříte, tím je pravděpodobnější, že se vaše realitní kancelář objeví v horní části výsledků vyhledávání. Obsahový marketing je nejúspěšnější ve spojení s postupy optimalizace pro vyhledávače, takže hledejte způsoby, jak do obsahu začlenit lokalizovaná klíčová slova, která lidé s největší pravděpodobností zadají do vyhledávačů.

Mobilní marketing

Mobilní aplikace pomáhají potenciálním zákazníkům najít nemovitosti, které chtějí, nebo se mohou jednoduše spojit s realitními makléři v jejich okolí. Uvědomte si, že ne všichni potenciální zákazníci budou hledat vaši makléřskou společnost z domácího počítače. Mnozí budou k vyhledání informací používat své telefony nebo tablety. Mobilní marketing je o spojení s potenciálními zákazníky prostřednictvím těchto zařízení, ať už prostřednictvím textových zpráv, konverzací s chatboty nebo mobilní aplikace. 

Zvažte například investici do vývoje mobilní aplikace, která umístí všechny vaše záznamy na mapu, aby si je vaši zákazníci mohli snadno prohlédnout, když jsou zrovna na cestách. Také zajistěte, aby se vaše internetové stránky dobře zobrazovaly na mobilních zařízeních. Stránky, které nejsou optimalizovány pro telefon, mohou být obtížné na procházení nebo čtení.

Tipy pro marketing realitního makléře

Možná bude chvíli trvat, než se zorientujete ve složitosti digitálního marketingu pro realitní makléře. Ale nemusí to být složité. Určitě se nenechte odradit množstvím informací, které vás ze začátku zahrnou. Pro dosažení cílů je třeba pokusů i omylů. Zde máme několik užitečných tipů, díky kterým bude váš realitní marketing mnohem jednodušší.

Proveďte svůj výzkum

Čím více se dozvíte o tom, co vaši zákazníci potřebují, tím lépe. Analýzou získáte hlubší pochopení toho, jak potenciální majitelé nemovitosti objevují váš obsah a jaké formy zapojení nejvíce vzbuzují jejich zájem.

Vzory hledejte v běžně vyhledávaných klíčových slovech, primárním zdroji návštěvnosti webu i v demografických informacích. Tak vytvoříte strategii digitálního marketingu, která bude pro vaši firmu jednodušší. Pomoci může také prohlížení konkurenčních webových stránek a sociálních sítí, kde můžete čerpat nápady, jak co nejlépe oslovovat své potenciální zákazníky.

Pravidelně optimalizujte obsah

Nikdy nepřestávejte s aktualizací obsahu vašich stránek a sociálních sítí. Jedině tak se budou návštěvníci neustále zajímat o to, co je u vás nového. Udržujte všechny záznamy co nejaktuálnější a nezapomeňte sdílet všechny změny ve všech svých digitálních kanálech.

Klíčová slova jsou nejdůležitější

Výběr vyhledávacích frází, které použijete ve svém obsahu, bude mít velký dopad na úspěch vaší digitální marketingové strategie. Pokud jsou vaše klíčová slova příliš vágní, nakonec přitáhnete obrovské množství návštěvníků, ale chybět vám budou potenciální zákazníci, kteří udělají konverzi. Příliš konkrétní klíčová slova mohou potlačit generování potenciálních zákazníků a způsobí to, že vaše firma přijde o potenciální klienty.

Stejně tak jsou důležitá i klíčová slova nalezená na vašich stránkách a sociálních sítích. Pokud se snažíte povzbudit zájem o nemovitosti v Praze, ujistěte se, že Google dokáže snadno propojit komunity v této oblasti s vašimi digitálními marketingovými kanály. Klíčová slova „Prodej domu v Praze“ zřejmě vytvoří kvalifikovanější potenciální zákazníky než „nemovitost v Čechách“ nebo jiný hledaný výraz s otevřeným koncem.

Začněte s marketingem realitního makléře

Marketing pro realitní makléře zahrnuje mnoho pohyblivých částí. Ale při dodržování tohoto průvodce může vaší firmě efektivně pomoci při všech snahách o zapojení potenciálních zákazníků. Pokud ještě nemáte sociální sítě, vytvořte si je právě nyní, abyste zvýšili návštěvnost svých stránek a povzbudili sledující, aby se připojili k vašemu seznamu e-mailů, které budou pravidelně dostávat s důležitými informacemi.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp