Věděli jste, že Facebook už má v současné době více než 1,7 miliardy uživatelů, což je více než celá populace v Číně? Tato sociální je již nedílnou součástí online marketingu. Můžeme zde oslovit široké spektrum publika, a to velmi snadno. Jak ale oslovit uživatele, které bude váš produkt zajímat? Pojďme se podívat na několik nejlepších způsobů…
Na Facebooku najdeme uživatele všech věkových kategorií. Díky jeho propracovaným nástrojům inzerenti mohou zaujmout pěkným obrázkem i videem. Když si například mladá slečna prohlíží svou zeď a na obrazovce uvidí nádherné šaty za skvělou cenu, je zde vysoká pravděpodobnost, že na reklamu klikne. Facebook reklama neukazuje výsledky, které uživatelé vyhledávají. Ukazuje jim produkty, které by je mohly zajímat, nebo (v případě remarketingu) které si již dříve prohlíželi.
Cílení na všechny návštěvníky vašeho webu
Na Facebooku můžete cílit například na všechny návštěvníky vašeho webu. Je zde totiž vysoká pravděpodobnost konverze vzhledem k tomu, že si již vaše produkty dříve prohlíželi.
Cílení na uživatele, kteří navštívili konkrétní stránky vašeho webu
Pro ještě lepší segmentaci uživatelů, kterým bude reklama zobrazována, můžete využít možnosti zobrazení pouze návštěvníkům konkrétních stránek na vašem webu. Díky této možnosti je například možné zahrnout do cílového publika pouze uživatele, kteří vložili zboží do košíku, ale nedokončili nákup.
Velmi výhodné je pak vyloučení některých uživatelů Facebooku z vaší konkrétní reklamní kampaně. Například lidé, kteří u vás již produkt zakoupili, pravděpodobně v příštích dnech ten samý produkt nekoupí.
Cílení na základě seznamu emailů
Na Facebook můžete v rámci reklamy nahrát také seznam emailů svých zákazníků. A pokud nemáte k dispozici email, je zde spousta alternativních možností (věk, pohlaví, poštovní směrovací číslo a další). I tyto informace pomáhají k lepšímu cílení na zákazníky.
Čas strávený na vašem webu
Velice úspěšná je pak strategie cílení na základě času stráveného na vašem webu. Proč cílit na uživatele, kteří sice na váš web vstoupili, ale ihned odešli? Zajímaví pro vás pravděpodobně budou potenciální zákazníci, kteří si na vašem webu přečetli alespoň několik vět. Tímto totiž projevili zájem o váš produkt.
Cílení na fanoušky vaší stránky
Fanouškové vaší stránky na Facebooku mohou vidět klasické příspěvky, které pravidelně přidáváte. Přidáte-li ale reklamu cílenou na vaše fanoušky, oslovíte mnohem širší publikum, které se již zajímá o vaši značku.
Tip: Facebook umožňuje také cílení na přátele vašich fanoušků. Mnoho těchto přátel totiž bude mít s jistou pravděpodobností stejné zájmy, jako vaši fanouškové.
Cílení reklam na základě chování
Chování uživatelů je konstruováno na základě aktivit na Facebooku, ale i offline aktivit, o kterých Facebook ví díky poskytnutí informací od důvěryhodných třetích stran. Stejně jako cílení na základě zájmů má tato možnost ohromující množství kategorií a podkategorií. Můžete oslovit uživatele například dle nákupního chování, využívání různých zařízení atd.
Cílení na základě zájmů
Velmi důležité je pak cílení na základě zájmů. Zajímá-li se konkrétní uživatel o přírodní kosmetiku, jistě ho zaujme váš web, který tyto produkty nabízí.
Demografické cílení
Hodilo by se vám zvolit uživatele, pro které bude určena vaše reklama na základě věku, pohlaví, vzdělání, životních událostí, práce, financí atd? Na Facebooku je i toto možné!
Závěr
Možností cílení reklam na Facebooku je skutečně mnoho. Nyní o nich víte i vy a můžete v roce 2017 vylepšit svůj online marketing, včetně reklamy na Facebooku. Přejeme Vám hodně úspěchů!
autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv
zdroj: facebook.com, cpcstrategy.com, ppchero.com, searchenginemarketing.com, obrazek: pixabay.com, facebook.com