SEO strategie
Zjistěte, jak přilákat na vaše stránky ještě více návštěvníků pomocí těchto pokročilých SEO technik.

Ačkoli základní principy SEO zůstávají stejné, aktualizace algoritmů a trendy ve vyhledávání se vyvíjejí a ovlivňují způsoby, jakými provádíme optimalizaci na našich webových stránkách. Proto je třeba neusnout na vavřínech a neustále sledovat nejnovější trendy v SEO, které vám umožní průběžně upravovat vaši optimalizaci pro vyhledávače, abyste získávali stále větší návštěvnost.

Jaké změny a novinky ve vývoji technologií vyhledávačů jsme letos zaznamenali a jak je můžete využít ve vaší SEO strategii? Níže uvádíme několik hlavních SEO trendů, kterým je třeba věnovat v roce 2022 pozornost, aby vaše návštěvnost a pozice klíčových slov měly vzestupnou tendenci.

Optimalizace Core Web Vitals

Loňská aktualizace Page Experience byla pravděpodobně největší změnou pro vyhledávání za posledních několik let. Zkušenosti se stránkami, které lze nyní kvantifikovat pomocí nástroje Core Web Vitals, jsou nyní oficiálně faktorem hodnocení Google. Core Web Vitals, neboli základní životní funkce webu, zahrnují následující ukazatele výkonnosti:

  • Největší obsahový obraz (LCP): doba, za kterou se načte největší obsahový zdroj na stránce.
  • Zpoždění prvního vstupu (FID): jak dlouho trvá, než web zareaguje na první interakci uživatele se stránkou.
  • Kumulativní posun rozvržení (CLS): kolik neočekávaných posunů rozvržení nastane během životnosti stránky.

Ze všech oblastí, do kterých můžete v roce 2022 směřovat své investice do SEO, bude mít zlepšení signálů Core Web Vitals na vašich stránkách určitě nejhmatatelnější dopad na výkonnost vašeho webu. Bude to s největší pravděpodobností vyžadovat pomoc zkušených webových vývojářů, ale tyto bezplatné nástroje vám pomohou odhalit místa, kde vaše webové stránky potřebují vylepšení:

  • Google Search Console: Funkce „Experience“ vašeho účtu Google Search Console vám umožní zjistit, které stránky splňují nebo nesplňují standardy Core Web Vitals. Uvádí také typy problémů, které ovlivňují vaše stránky.
  • PageSpeed Insights: Kromě údajů Core Web Vitals vám reporty PageSpeed Insights poskytnou další informace o tom, jak si vaše webové stránky vedou u uživatelů.
  • V SEO se pravděpodobně letos dočkáme rozšíření nabídky služeb agentur a poskytovatelů SEO o optimalizaci stránek a Core Web Vitals. Pokud nemáte vlastní tým, který by tyto techničtější optimalizace provedl, zvažte možnost outsourcingu na SEO agenturu.

Lidé se také ptají

Nedávná studie 2,5 milionů vyhledávacích dotazů ukázala, že funkce "Lidé se také ptají" se nyní zobrazuje u přibližně 48,6 % vyhledávání Google.

Díky jejímu prominentnímu umístění v horní části SERP (a často nad první pozicí) bude každý chtít, aby se jeho obsah umístil v této žádané oblasti.

Abyste se tam dostali, musíte ve svém obsahu poskytovat odpovědi na běžné otázky. Podívejte se do SERPu nebo použijte nástroj pro výzkum klíčových slov, abyste identifikovali klíčová slova s dlouhým ocasem, na která se ptá vaše publikum.

Poté poskytněte vyčerpávající odpovědi, a to tak, že otázky zahrnete do H2, H3 a H4, nebo přidáte sekci FAQ.

Tato strategie bude skvělým způsobem, jak v roce 2022 získat větší viditelnost v horní části SERP, a to i v případě, že se webová stránka, na které jste odpověď poskytli, neumístí na první stránce.

Shlukování klíčových slov

Výzkum klíčových slov je základem SEO. S tím, jak se technologie zpracování přirozeného jazyka (NLP) v Googlu zdokonalila, se však efektivní cílení na klíčová slova stalo mnohem složitějším procesem.

Pryč jsou doby optimalizace vstupních stránek a příspěvků na blogu pro jednotlivá cílová klíčová slova. Google naše vstupní stránky stejně hodnotí na více klíčových slov, což znamená, že rok 2022 je rokem, kdy je třeba cílit výše.

Shlukování klíčových slov je pokročilejší strategie pro vyrovnání celkového hodnocení klíčových slov. Zahrnuje identifikaci více klíčových slov s podobným záměrem vyhledávání a vytvoření webových stránek, které se na tyto "shluky" zaměřují.

V níže uvedeném příkladu bychom mohli vytvořit shluk klíčových slov pro software pro plánování úkolů s klíčovými slovy jako např.:

  • software pro plánování úkolů
  • nástroj pro plánování úkolů
  • software pro online úkoly
  • software pro plánování práce

 

Shlukování klíčových slov je účinnější způsob, jak zvýšit celkový počet klíčových slov, na která se vaše webové stránky umisťují, a vytvořit z vašich webových stránek autoritu v klíčových tematických oblastech. Je sice časově náročnější, ale jeho výsledky mohou znamenat, že Google zobrazí stejnou webovou stránku pro stovky dalších klíčových slov.

Obsah generovaný umělou inteligencí

Model strojového učení GPT-3 (Generative Pre-trained Transformer třetí generace) byl v loňském roce veřejně zpřístupněn prostřednictvím OpenAI. V důsledku toho jsou na vzestupu nástroje pro SEO obsah s podporou AI, jako jsou CopyAi, Headlime, Jarvis a další, které umožňují obsahovým týmům generovat rychleji obsah optimalizovaný pro SEO.

Tyto nástroje mohou generovat témata, nadpisy, meta tagy, odstavce, a dokonce i celé články pomocí několika málo vstupů.

umělá inteligence

Příklad generování obsahu blogu pomocí nástroje SearchAtlas

Ačkoli vám důrazně nedoporučuji, abyste zatím zcela nahradili lidské SEO copywritery roboty, obsah generovaný umělou inteligencí může být skvělou alternativou. V roce 2022 se pravděpodobně dočkáme toho, že stále více obsahových týmů bude do svých pracovních postupů začleňovat nástroje pro psaní textů s umělou inteligencí.

Zde jsou některé z nejefektivnějších způsobů využití nástrojů pro tvorbu obsahu s umělou inteligencí:

  • Generování titulů/témat: Nevíte, co napsat? Urychlete proces vymýšlení a brainstormingu pomocí názvů a témat generovaných AI.
  • Generování meta tagů: Pokud potřebujete stovky meta tagů, nástroje pro psaní textů s umělou inteligencí vám pomohou vytvářet originální a jedinečné názvy stránek a meta popisy ve velkém měřítku.
  • Osnovy/první návrhy: Opět by měly sloužit jako výchozí bod, nikoli jako náhrada. Nástroje s umělou inteligencí se stále prozrazují jako roboti zjevnými chybami a nepřirozenými formulacemi, takže vycházejte z návrhů generovaných umělou inteligencí, abyste ušetřili čas a rychleji vytvořili obsah.

Software pro optimalizaci obsahu

Nástroje pro optimalizaci obsahu vám pomohou vytvářet kvalitní, sémanticky bohatý obsah, který se v Googlu umístí na vyšších pozicích.

Tyto nástroje využívají podobné algoritmy NLP jako Google a při propagaci obsahu identifikují klíčová slova, podtémata, synonyma a dokonce i běžné otázky, které vyhledávače na stránce hledají.

V letošním roce pravděpodobně uvidíme více webů využívajících sílu nástrojů pro optimalizaci obsahu. Sám jsem viděl, že optimalizace obsahu má téměř okamžitý dopad na celkový počet klíčových slov a průměrné pozice, na které se webová stránka řadí.

Více strukturovaných dat a bohatých výňatků (rich snippets)

Značení Schema je slovník mikrodat, který pomáhá Googlu lépe pochopit a extrahovat obsah vašich stránek, což jim umožňuje zobrazovat se jako rich snippets, které jsou pro uživatele atraktivnější a klikatelnější.

Google má rád bohaté výňatky, protože pomáhají zobrazovat uživatelům přesně ten obsah, který hledají, což pro ně znamená lepší zážitek. A vzhledem k tomu, že Google každý rok podporuje nové značky Schema (včetně Schema videa a vzdělávacích webů, nehodlá s nimi v dohledné době polevit).

Firmy, které využívají značení Schema, jsou již nyní daleko před svými konkurenty, protože mnoho digitálních marketérů je stále nevyužívá.

Podívejte se na úplný seznam bohatých výsledků Google a zjistěte, které z nich jsou relevantní pro obsah na vašem webu, a pak si dejte za cíl přidat příslušné značení Schema.

Dlouhý obsah

Google rád hodnotí vysoce kvalitní obsah. Ačkoli délka obsahu není faktorem hodnocení, existuje silná korelace mezi delším obsahem a lepším hodnocením.

Proč? Protože dlouhý obsah s větší pravděpodobností vykazuje signály E-A-T, které Google spojuje s kvalitou, jako je hloubkový obsah, původní výzkum, analýza, autorství a zdroje odborníků.

Vzhledem k tomu, že Google nadále zdokonaluje své NLP algoritmy, bude se v rozpoznávání kvality stále zlepšovat. Věnujte tedy čas poskytování komplexních informací o klíčových slovech, na která se zaměřujete, a pravděpodobně se dočkáte vyššího hodnocení klíčových slov a vyšších průměrných pozic.

Staré dobré SEO

Přestože Google aktualizuje svůj algoritmus a technologie vyhledávače se zdokonalují, základní principy SEO zůstávají stále stejné. Chcete-li se v roce 2022 dočkat úspěchu v oblasti SEO, stále platí základy:

  • Kvalita obsahu: Vytvářejte přesné, aktuální, originální a podrobné články o klíčových slovech relevantních pro vaše publikum.
  • On-page SEO: Ujistěte se, že vaše meta názvy, meta popisy, tagy v záhlaví, obrázky a text v těle stránky jsou optimalizovány tak, aby Google lépe porozuměl obsahu na vašich stránkách.
  • Zpětné odkazy: Zaměřte se na získávání kvalitních zpětných odkazů z jiných webů prostřednictvím obsahového marketingu, guest bloggingu a public relations.
  • Uživatelský zážitek: Vytvářejte rychle se načítající, responzivní webové stránky s kvalitním uživatelským rozhraním/UX a dbejte na jejich správnou indexaci.
  • Faktory hodnocení specifické pro dané odvětví: Přizpůsobte se jim, ať už jde o místní podnikání, úvěry, právní služby, zdravotnictví a další.

Demokratizace vyhledávání

Vzhledem k tomu, že Google mnohem lépe rozpoznává signály kvality obsahu a zkušenosti se stránkami na webových stránkách, nebude v příštích letech hrát role autority tak významnou roli jako dříve. Přestože zpětné odkazy a autorita domény budou i v roce 2022 pro dobré umístění na žebříčku zásadní, vyhledávání se stává demokratičtějším.

Zavedené weby se nebudou moci spoléhat pouze na své signály autority, aby si udržely přední pozice na klíčová slova, a novější weby budou mít větší šanci na umístění, pokud budou uživatelům poskytovat kvalitní a vysoce výkonné webové prostředí.

Nejlepší strategie SEO pro rok 2022

Celkově by se majitelé webů a digitální marketéři měli letos držet základů SEO. Věnujte však pozornost nástrojům a technologiím, které mohou vašemu týmu pomoci ušetřit čas a dosáhnout výraznějších výsledků.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp