Geografické cílení
Geotargeting je důležitou optimalizační taktikou. Přečtěte si, jak může analýza výsledků placeného vyhledávání podle regionů zajistit vyšší návratnost investic.

Pokud propagujete své výrobky či služby prostřednictvím PPC reklamy, jistě se snažíte dosáhnout co nejvyšší efektivity a návratnosti. Mezi významné faktory, které byste přitom měli zohlednit, patří i zeměpisná poloha vašich potenciálních zákazníků.

Pokud si prohlédnete statistiky výkonu vašich PPC reklam v závislosti na poloze, pravděpodobně zjistíte rozdíly výsledků v jednotlivých regionech. Proč tomu tak je? Mezi důvody patří například:

  • Povědomí o značce: Značky znamenají pro různé lidi různé věci v závislosti na lokalitě. Například značka může být dostupná na celostátní úrovni, ale v některých regionech je oblíbenější než v jiných.
  • Rozdílná konkurence na trhu: Regionální hráči mohou inzerovat pouze v daném regionu, což ovlivní metriky i vaší reklamy.
  • Strategie klíčových slov/nabídek: Různá klíčová slova a výrazy mohou mít v různých regionech odlišný význam. Na Ostravsku se budou pravděpodobně používat jiné výrazy než v jižních Čechách.

Co si se zjištěnými rozdíly počít?

Jednoduchým prvním krokem by mohlo být zastavení výdajů v nejméně výkonných regionech. Analyzujte výsledky v regionech na základě těchto čtyř kategorií:

1) Nejnižší míra konverze

2) Nejvyšší CPC

3) Nejvyšší náklady na konverzi

4) Nejnižší hodnoty konverzí

Zeměpisné cílení

Poté můžete začít experimentovat s klíčovými slovy – pozastavit zobrazování reklamy na klíčová slova, která se vám nevyplácí (mají negativní ROI) nebo se vyplácí málo. Ušetřené prostředky můžete investovat do výkonnějších klíčových slov.

Krása placeného vyhledávání nakonec spočívá v tom, že nic nefunguje ve vakuu. Musíte zvážit vzájemné vztahy mezi klíčovým slovem, reklamním textem, nabídkou a cílovou stránkou.

Správnou odpovědí není jen změna geotargetingu. Je potřeba jejich kombinace s publikem, denní dobou, typem zařízení a mnoha dalšími faktory, abyste skutečně dosáhli požadovaných výsledků.

Chci tím naznačit, že geotargeting může být dalším faktorem, kterým lze pozitivně ovlivnit výkon vašich PPC reklam, a měl by být považován za kritickou optimalizační taktiku. Pokud například chcete, aby text reklamy a vstupní stránka odpovídaly konkrétnímu regionu, stává se geotargeting důležitým také z hlediska uživatelské zkušenosti.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp