Optimalizace PPC reklam pro volání

Rozšíření pro volání
Google Ads umožňuje spouštět na mobilních telefonech reklamy, jejichž prostřednictvím vám zákazníci mohou přímo zavolat.

Co se děje poté, co potenciální zákazníci kliknou na vaši reklamu? Vyplní formulář, vytočí hovor, nakoupí na vašich webových stránkách, nebo si stáhnou e-knihu?

Díky širokému spektru současných PPC reklam mají firmy nyní možnost získávat potenciální zákazníky a kontaktovat je prostřednictvím mnoha kanálů, včetně PPC reklam Google. To znamená, že potenciální zákazníky dělí jen jedno kliknutí od provedení cílené akce, jinak známé jako konverze.

Pokud vaše značka pracuje s několika typy konverzí, pravděpodobně vám není cizí provádět různá nastavení v účtu Google Ads. Pojďme se blíže podívat na konverze z telefonních hovorů a na to, jak vám může využití softwaru pro sledování hovorů a PPC reklama Google Ads pomoci získat pozornost a vysoce cíleného publika.

Jak PPC reklama přivádí zákazníky s vysokým zájmem o konverzi

Není žádným tajemstvím, že telefonní hovor je jedním z nejpoužívanějších kanálů pro obsluhu zákazníků. Více než 50 % klientů napříč všemi věkovými skupinami jej používá k oslovení firem, což nás přivádí k dalšímu bodu – je velmi důležité určit, odkud tyto hovory přicházejí, kde získali potenciální zákazníci vaše telefonní číslo? Pokud jsou pro vaši společnost hovory zásadní, můžete využít sledování konverzí pro všechny varianty PPC reklamy.

Pokud se vám podaří motivovat potenciální zákazníky k zavolání, je pravděpodobné, že mají skutečný zájem o to, co nabízíte. Znamená to, že budou konvertovat mnohem častěji. To je jeden z důvodů, proč potřebujete vědět, kolik z telefonních hovorů vede k uzavření obchodu, a kolik z lidí, kteří uvidí vaši PPC reklamu, vám skutečně zavolá.

Pokud s PPC reklamními kampaněmi teprve začínáte, zde je několik informací, které byste o tomto reklamním řešení měli vědět:

  • PPC umožňuje malým firmám i velkým podnikům licitovat o možnosti zobrazit reklamu ve službě Google Ads.
  • PPC reklamy vedou k cílené návštěvnosti.
  • Tyto reklamy lze použít k propagaci vašich produktů ve vyhledávání Google i mimo něj.

Má to však jeden háček. Pokud používáte PPC reklamu jako hlavní zdroj pro získávání hovorů, musíte zajistit, aby údaje o výkonnosti byly přesné. Využití softwaru pro sledování konverzí z telefonních hovorů vám poskytne pohled na vaši reklamní strategii z ptačí perspektivy, protože propojí vaše PPC úsilí s dalšími vícekanálovými aktivitami.

V konečném důsledku vám využití údajů o volajících pomůže lépe zacílit reklamy, zvýšit objem návštěvnosti na základě údajů o volání v reálném čase, generovat více hovorů a kontaktů z cílových stránek a plánovat budoucí kampaně pomocí prediktivní analýzy.

Pojďme si podrobněji ukázat, jaká data můžete získat, pokud reklamní kampaně PPC zkombinujete s řešením pro sledování hovorů.

  • Zdroje konverzí: Díky zdrojům konverzí, které máte k dispozici, můžete identifikovat nejvýkonnější umístění reklamy a kampaně.
  • Efektivita klíčových slov: V kombinaci s řešením pro sledování hovorů umožňují PPC kampaně pro volání identifikovat klíčová slova, která přinášejí více potenciálních zákazníků a vyvolávají více hovorů.
  • Celková výkonnost: Kromě sledování zdrojů konverzí a záznamů hovorů je velmi důležité získat rozsáhlé údaje o návratnosti investic. Jinými slovy, můžete získat podrobné reporty o svých webových a volacích kampaních, které obsahují důležité údaje o výkonnosti kampaní.

V konečném důsledku mohou PPC kampaně pro sledování hovorů pomoci vaší značce dosáhnout jejího poslání a umožní vám lépe se rozhodovat o budoucích nabídkových strategiích a optimalizacích.

Jak funguje rozšíření reklam

Rozšíření reklam Google Ads jsou navržena tak, aby inzerentům umožnila zobrazovat další obchodní informace v rámci jejich reklam. Zatímco inzerenti mají na výběr z 10 různých rozšíření, my se zaměříme na rozšíření pro volání.

Rozšíření pro volání jsou zaměřena na povzbuzení potenciálních zákazníků, aby zavolali do vaší společnosti. Tato rozšíření se zobrazují pouze na mobilních zařízeních. Jakmile potenciální klient klikne na reklamu, automaticky vytočí číslo vaší firmy. Tento způsob kontaktování firem vzrostl zejména během pandemie COVID 19, kdy byla řada lidí nucena zůstat doma.

Kromě rozšíření pro volání je pro firmy zásadní vidět kontaktní body a zmapovat pomocí atribuce cesty, které vedly ke konverzi. Není žádným tajemstvím, že spotřebitelé interagují s mnoha reklamami od stejných inzerentů, než provedou cílenou akci. Problémem zde je určit, jakou zásluhu by měla mít každá reklama, cílová stránka, kanál nebo klíčové slovo na tom, že vedly k těmto cíleným akcím.

Mobilní telefon

Datově řízena atribuce pomůže zmapovat výkon jednotlivých reklam

V poslední době Google vybízí inzerenty k přechodu na model DDA (datově řízená atribuce). Neustále se měnící prostředí ochrany osobních údajů totiž vyžaduje zavádění nových nástrojů měření a modelování konverzí. Přechod na tento model však pravděpodobně vyvolá mnoho otázek, jako např: "Bude atribuce řízená daty fungovat pro konverze z hovorů?".

Nelze popřít, že datově řízená atribuce může nabídnout řadu výhod. To, o co se inzerenti musí starat, je získání podrobných údajů o konverzích hovorů v Google Ads.

DDA je považována za budoucnost atribuce a je zaměřena na vyplnění mezer v získaných datech a získání nových poznatků o chování zákazníků.

Co byste o datově řízené atribuci měli vědět?

  • Umožňuje přiřadit kredit každému kontaktnímu bodu v průběhu cesty zákazníka.
  • Přidělený kredit závisí na roli, kterou každá interakce sehrála při dosažení konverze.
  • DDA lze aplikovat na vyhledávání, YouTube, zobrazování a nákupní reklamy.
  • Tento model umožňuje analyzovat všechny relevantní údaje o interakcích, reklamních formátech, zařízeních a čase mezi interakcemi, které vedly ke konverzím.
  • Při využití s automatickým biddingem umožňuje dosáhnout více konverzí.

Podívejme se na následující scénář konverzí a podrobně ho prozkoumejme:

1.            Potenciální zákazník hledá "nové běžecké boty". Klikne na reklamu značky ve vyhledávání a navštíví webové stránky.

2.            Poté potenciální zákazník klikne na zobrazovací reklamu umístěnou stejnou značkou a opět skončí na webové stránce.

3.            Následně si potenciální zákazník prohlédne reklamu na YouTube umístěnou stejnou značkou.

4.            Nakonec potenciální zákazník použije název značky jako vyhledávací dotaz, klikne na klíčové slovo značky a zakoupí si boty na běhání.

Pokud by byly použity starší atribuční modely prvního nebo posledního kliknutí, přiřadily by kredity pouze prvnímu a poslednímu kontaktnímu bodu. Při použití modelu ve tvaru písmene U (nebo jakéhokoli jiného modelu) by se kredity přiřadily všem čtyřem kontaktním bodům, ale tyto kredity by postrádaly kontext. Datově řízený atribuční model však může přiřadit kredity všem kontaktním bodům například takto:

  • Vyhledávací reklama: 31 %
  • Zobrazovací reklama: 20 %
  • Reklama na YouTube: 16 %
  • Klíčové slovo značky: 33 %

Datově řízený atribuční model tak umožňuje značkám používat chytřejší optimalizace biddingu, které podporují jejich obchodní růst.

Závěrečné myšlenky

Nelze popřít, že jednoduchý nástroj pro konverzi hovorů může některým marketingovým odborníkům vyhovovat. Pro velké podniky a expandující firmy je však zásadní získat přístup k multikanálovým datům o všech hovorech. Pokud jste marketingový odborník, který chce posílit své úsilí v oblasti PPC, řešení pro sledování hovorů vám bude stačit. Abyste dokázali co nejlépe optimalizovat svou PPC reklamu pro co nejlepší návratnost, bez podrobných dat a údajů o všech konverzích se neobejdete. Bez nich totiž není možné optimalizovat přidělování zdrojů a zmírnit nejasnosti ohledně toho, odkud hovory pocházejí a jaké záměry je vyvolaly.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu