Optimalizace reklam na Facebooku
Dnes se podíváme na účinné optimalizace reklam na Facebooku, které můžete jednoduše implementovat ještě dnes.

Cílem každého marketingového specialisty je, získat kontrolu nad účinností reklamních kampaní, ať už se jedná o Facebook, Sklik nebo AdWords. Dnes se podíváme na účinné optimalizace reklam na Facebooku, které můžete jednoduše implementovat ještě dnes. Pro tyto jednoduché optimalizace rozhodně není nutné měnit celou marketingovou strategii. Stačí pouze několik jednoduchých kroků a trocha vašeho času, a vaše kampaně mohou být mnohem úspěšnější.

Otestujte různé strategie nabídek

Cena za proklik (CPC) a cena za 1000 zobrazení (CPM) může mít velký vliv na tom, kolik platíte za kliknutí, zobrazení a návštěvnost vašich webových stránek. Pokud jste si všimli zvýšení CPC a nabídky řídíte dle CPM, zkuste své nabídky řídit na základě CPC. Zkuste například tzv. A/B testování, které jednoduše provedete zkopírováním reklamy s tím, že u jedné z nich sledujte CPC, u druhé CPM.

CPM optimalizace pak bude zaměřena na konverze, CPC na vstup na webové stránky. Vše nastavíte v kartě rozpočet – Rozšířené možnosti.

Segmentujte na základě zařízení

Stejně jako například v AdWords je důležité sledovat výkon kampaně podle zařízení, ze kterého na ni uživatelé klikají. Chcete-li tyto údaje vidět, stačí na Facebooku nastavit reporting napříč zařízeními. Nejdříve je nutné nainstalovat na mobilní i počítačové weby a v daných reklamách vybrat příslušný Facebook pixel nebo události aplikace.

Ve správci reklam je pak možné zobrazit reporting napříč zařízeními. Stačí vybrat kampaň, sadu reklam nebo kampaň, kliknout na Rozdělení a v části Podle doručování vybrat Umístění a zařízení. V části Podle akce pak vyberte Zařízení, kde byla konverze provedena.

Google Analytics

Kontrolujte umístění reklam

Vaše reklamy na Facebooku mohou být zobrazovány jak v síti Facebook, tak v rámci Instagramu. Facebook také doporučuje zahrnout také cílenou mobilní reklamu. Facebook Audience Network (reklamní síť) obsahuje mobilní aplikace, mobilní webové stránky, tzv. Instant Articles nebo videa.

Ujistěte se, že vaše reklama nebude zobrazována tam, kde si ji nepřejete. Můžete například vyloučit stránky obsahující politickou tematiku atd.

Závěr

Stejně jako v AdWords jsou i na Facebooku důležité segmenty publika. Snažte se co nejpřesněji specifikovat vaše cílové uživatele a vytvořte si strategii k jejich efektivnímu oslovení. Správně vytvořená reklama na Facebooku může přinést až ohromující výsledky.

autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv

zdroj: facebook.com, cpcstrategy.com, ppchero.com, postplanner.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp