Cílení reklam na Facebooku
Zjistěte, jak na Facebooku vytvořit PPC reklamy, které budou v souladu s potřebami a zájmy vašeho cílového publika, a jak je umístit na správná místa ve správný čas.

Facebook je i po mnoha letech své nadvlády nad kyberprostorem stále jednou z nejnavštěvovanějších sociálních sítí. Přestože se může zdát, že všichni teenageři dnes tráví většinu svého času na TikToku, Facebook má lidem stále co nabídnout. Tato sociální síť zasahuje 59 % světové populace a je třetí nejnavštěvovanější webovou stránkou na světě. V ČR jsou tato čísla ještě vyšší. Díky tomu jde o jeden z nejlepších zdrojů potenciálních zákazníků, které zde můžete oslovit mnoha způsoby. Jedním z nejefektivnějších způsobů je placená reklama PPC.

Pojďme si ukázat několik základních tipů pro optimalizaci PPC reklam na Facebooku, které zajistí maximální návratnost investic a lepší konverze.

Nainstalujte si Facebook Pixel

Abyste mohli optimalizovat PPC reklamy na Facebooku, musíte nejprve vědět, jaký mají současný a historický výkon, jak s nimi lidé interagují. K tomu slouží takzvaný Facebook Pixel, který musíte na vaše stránky nainstalovat.

Facebook Pixel je malý kousek kódu, který přidáte na své webové stránky – ten pak získává informace o demografických údajích, zájmech a chování návštěvníků, a umožňuje vám tak na základě údajů o reálných uživatelích lepší cílení reklamy.

Konfigurace Pixelu je poměrně snadná a data, která získá, zajistí, že se vaše reklamy budou vždy zobrazovat správnému segmentu publika, což zvýší míru prokliků a zlepší návratnost investic.

Abyste dosáhli co nejlepších výsledků, musíte se ujistit, že optimalizujete také pro uživatele iOS 14 – ujistěte se, že je vaše doména ověřená, překonfigurujte nastavení ve Správci reklam a vyberte jednu doménu pro sledování konverzí.

Vytvořte zákaznické persony cílového publika

Definování cílové skupiny je druhým kriticky důležitým krokem při optimalizaci PPC reklam na Facebooku. Buď se v tomto ohledu můžete spolehnout na funkce Facebooku – Lookalike Audience nebo Audience Insights, nebo si můžete vytvořit vlastní zákaznické persony na základě dříve shromážděných údajů o uživatelích.

Spoléhání se na vlastní zdroje informací (například Google Analytics, Search Console nebo jiné aplikace, které k tomuto účelu používáte) vám může poskytnout tolik potřebnou výhodu. Koneckonců ani Facebook nemůže rozumět vašemu publiku tak dobře jako vy.

Vždy začněte s problémy, které potenciální zákazníky trápí, a které může váš produkt či služba vyřešit. Ujasněte si důvody, proč by s vámi měl někdo obchodovat, co mu můžete pomoci vyřešit za problém a co by se zákazníci o vaší značce rádi dozvěděli?

Jakmile budete mít odpověď na tyto otázky, začněte definovat různé segmenty publika na základě demografických údajů, zájmů, chování atd. Ujistěte se, že máte odlišné persony pro různé kategorie služeb nebo produktů, odlišné věkové skupiny a zkušenosti s vaší značkou.

Tento výzkum vám nejen pomůže zvýšit návratnost investic do reklamy, ale je to také skvělý způsob, jak snížit náklady na jedno kliknutí. 

A/B testování reklam

V PPC reklamě jsou copywriting a design často stejně důležité jako cílení a načasování reklamy.

Abyste se ujistili, že vaše reklamy fungují nejlépe, jak mohou, měli byste co nejčastěji provádět A/B testování. Budete tak moci dále vylepšovat i reklamní kampaně, které již nyní fungují dobře, a navíc budete schopni rychle podchytit jakékoli změny v chování zákazníků nebo algoritmu Facebooku. Během jednoho A/B testu prověřujte vždy pouze jediný reklamní prvek, abyste měli přehled o tom, co za změnu výkonu reklamy skutečně odpovídá. Mezi reklamní prvky, které byste měli testovat, patří např:

  • Design reklamy
  • Vizuální stránka reklamy
  • Titulek reklamy
  • Text reklamy
  • Umístění reklamy
  • Výzva k akci
  • Cílové publikum

Při použití Správce reklam je A/B testování velmi snadné, takže byste neměli mít problém provádět různé testy tak často, jak potřebujete.

Facebook PPC

Používejte správné cílení

Cílení reklam hraje v PPC naprosto zásadní roli. Nejprve si musíte dokonale ujasnit, jaké reklamy chcete ukazovat konkrétním segmentům publika. Například pokud máte produkt, který oslovuje specificky rodiče, je zbytečné zobrazovat jej teenagerům. Reklama na luxusní kabelky také jen těžko osloví lidi s nízkými příjmy. Zjistěte, jaký problém určitou skupinu lidí trápí, a nabídněte v reklamě řešení prostřednictvím vašeho produktu.

Zpočátku to možná nebude snadné, ale čím déle budete PPC reklamy provozovat a čím více se Facebook Pixel dozví o vašem publiku, tím to bude snazší.

Využívejte možností retargetingu

Velmi důležitý je v případě PPC reklam na Facebooku i retargeting. Jde o cílení na lidi, kteří již vaše stránky navštívili, o vaše produkty se zajímali, ale zatím nic nekoupili, nebo koupili, ale nyní by mohli nakoupit znovu. Ujistěte se, že jste do tohoto publika přidali lidi, kteří již navštívili vaše stránky. Musíte také zvolit správný časový rámec: pokud lze vaše produkty považovat za impulzivní nákup, nebo pokud prodáváte zboží, které se často nakupuje, můžete cílit na 30denní publikum. Pokud však zákazníci potřebují více času na rozhodnutí, můžete cílit na 60denní publikum.

Vždy dbejte na to, aby se publiku, které již dříve konvertovalo, zobrazovala jiná reklama než potenciálním zákazníkům, kteří budou konvertovat poprvé. Ukažte jim něco navíc, dejte jim slevu, udělejte speciální nabídku  ocení to.

Odlište se od konkurence

Abyste své výdaje na reklamu skutečně maximálně využili, měli byste udělat maximum pro odlišení od konkurence.

Většina obchodníků si před spuštěním reklamní kampaně udělá průzkum konkurence, zjistí, jaké postupy, cílení a formáty reklamy používají a poté tyto poznatky aplikují na vlastní PPC kampaně.

Tento postup je sice naprosto legitimní, ale hrozí, že se z vás nestane nic víc než další firma v davu. Místo toho se pokuste osvědčené postupy obměnit a vylepšit. Pokud většina konkurentů používá obrázky, zkuste to s videem. Pokud neustále propagují své příspěvky na blogu, udělejte ty své informativnější a hodnotnější.

Tím, že své PPC reklamy budete vytvářet způsobem, který vyvolá vysokou míru zapojení, se okamžitě dočkáte i lepší návratnosti investic.

Několik slov na závěr

Maximalizovat návratnost investic do PPC reklam na Facebooku nakonec není tak složité, jak by se na první pohled mohlo zdát. Musíte pouze vytvořit reklamy, které jsou v souladu s potřebami a zájmy vašeho cílového publika, a umístit je na správná místa ve správný čas. S využitím výše zmíněných tipů, trochou výzkumu, chytrým copywritingem a průběžným testováním budete schopni optimalizovat své reklamy pro lepší konverze - a posunout tak váš byznys na vyšší úroveň.

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp