PPC reklamy na různých platformách – společně fungují lépe

4.1.2019
0

Obrázek uživatele Vlastimil Malík
Vlastimil Malík

V jednotě je síla. Využijte synergie PPC reklam na různých platformách a uvolněte jejich potenciál naplno. Reklamní kanály, které se vzájemně podporují, dosáhnou společně mnohem lepších výsledků.

PPC reklamaV mnoha případech vnímají inzerenti reklamní kampaně na Google, Seznamu a Facebooku jako různé projekty, které spravují odděleně. Poměřují výkony kampaní na jednotlivých platformách mezi sebou a sledují, která přinese jejich podnikání větší zisk. Existuje však i další způsob, který je možná lepší. Zkuste o tom popřemýšlet tak, že všechny kampaně na různých platformách mají jeden společný cíl. Konverze na vaší hlavní stránce.

Žádný z těchto marketingových kanálů není dokonalý. Každý má své výhody i nevýhody a každý oslovuje jiný typ publika. Lidé, kteří k vám přijdou přes Seznam, pravděpodobně nepoužívají Google, a návštěvnost z Google je zase zcela jiná než návštěvnost z Facebooku.

Vnímejte všechny tyto zdroje návštěvnosti jako součást jednoho marketingového mixu a snažte se naplno využít potenciálu každého z nich. Jednotlivé kanály si navíc mohou vzájemně pomáhat.

 

Spojte sílu vyhledávačů a sociálních sítí

 

Úspěšná a dobře zacílená reklamní kampaň na Facebooku vám sice zajistí návštěvnost a konverze, ale také zvýší vyhledávanost vaší stránky v Google a Seznamu. To vám přináší příležitost k získání zákazníků, kteří se o vaší stránce poprvé dozvěděli na sociálních sítích a nyní se o vaší firmě chtějí na Google dozvědět něco bližšího. Jakmile vyhledají vaše stránky, máte možnost je přesvědčit, aby si koupili váš produkt. Až 34 procent návštěvníků Facebooku, které zaujme vaše reklama, zkouší vyhledat vaši firmu pomocí vyhledávače, místo aby na ni pouze klikli.

Proč tomu tak je?

Lidé, které zajímá váš produkt, se chtějí dozvědět více bližších informací o vaší nabídce.

Použijte jméno své firmy nebo značky jako klíčové slovo pro PPC reklamu v Google Ads a použijte stejné sdělení jako v reklamě na Facebooku. Jakmile návštěvník vyhledá vaši značku, zobrazí se mu na prvním místě vaše PPC reklama. Budete tak mít další příležitost přesvědčit zákazníka, že bez vašeho produktu nemůže být.

Pravděpodobně si říkáte, proč bych používal jméno značka jako klíčové slovo v PPC reklamě? Proč platit za umístění ve vyhledávání, když na jméno značky jsem stejně na prvním místě zadarmo?

Odpověď je jednoduchá. Cílení na vlastní značku vám umožní lépe otestovat vaše reklamní sdělení z pohledu CTR a konverzí a díky tomu, že vaše reklamní sdělení bude konzistentní na sociálních sítích i ve vyhledávačích, posílí to u zákazníků důvěru ve vaši značku a ochotu ke konverzi.

Je tu však ještě jeden důvod, který byste rozhodně neměli opomíjet. Pokud nebudete cílit PPC reklamu na vaši značku, dost možná to udělá konkurence a dostane se tak ve výsledcích vyhledávání i v obsahových kampaních před vás. Vy tak budete zcela zbytečně ztrácet zákazníky, které jste mohli získat pro sebe.

 

Použijte titulek PPC reklamy na Facebooku jako klíčové slovo

 

Jak bylo zmíněno výše, PPC reklama na Facebooku dá vědět mnoha lidem o existenci vaší firmy a ti si ji poté mohou vyhledat v Google nebo Seznamu. Reklamu v Google Ads nebo Skliku však nemusíte cílit pouze na název značky. Jako klíčové slovo můžete použít i nadpis vaší reklamy na sociálních sítích. Návštěvníci Facebooku, které zaujme vaše reklama, totiž často vyhledávají nejen název firmy nebo značku, ale také nadpis použitý v reklamě, pokud je dostatečně výstižný a úderný.

"Dobře napsaný nadpis si totiž lidé zapamatují snáze než název firmy, který vidí poprvé v životě. Dobrý slogan také vzbudí v lidech více zvědavosti a touhy dozvědět se o vašich produktech něco navíc."

Sociální média

 

Retargeting – znovu oslovte své dřívější návštěvníky

 

Zatímco v prvních dvou částech článku jsme si popsali metody, jak podchytit ve vyhledávačích návštěvníky, kteří se dozvěděli o naší firmě na sociálních sítích a ve vyhledávači se snaží najít více informací, nyní můžeme postoupit na vyšší úroveň a pomocí retargetingu propojit sociální sítě a vyhledávače ještě těsněji a účinněji.

Pokud získáváte na své stránky návštěvnost z PPC reklamy, pravděpodobně používáte i retargeting.

Retargeting zobrazuje vaší reklamu pouze lidem, kteří váš web již v minulosti navštívili. Návštěvníci jsou označeni pomocí cookie a následovně se jim zobrazuje určená reklama. Cílem tohoto způsobu propagace je připomenout se návštěvníkům, kteří v minulosti projevili o váš produkt zájem, ale nenakoupili, popřípadě nakoupili, alenyní by mohli mít zájem nakoupit znovu.

Retargeting se však dá použít mnohem sofistikovaněji a účinněji než jen zobrazovat dřívějším návštěvníkům tu samou reklamu stále dokola, jak mnozí inzerenti činí. Jedna z možností je použití retargetingu napříč reklamními platformami.

In market audiences

Retargeting napříč platformami znamená, že na  Facebooku cílíme na návštěvníky, kteří dříve přišli na stránku z Skliku nebo Google Ads a naopak. Zkrátka ať se zákazník pohne kamkoli, reklamy jej budou stále pronásledovat.

Dá se to však udělat ještě chytřeji a efektivněji. Můžete návštěvníkům, kteří dříve přišli na vaši stránku z vyhledávání Google, zobrazovat na Facebooku reklamu podle toho, co tehdy hledali.

Například, pokud přišli do vašeho e-shopu na klíčové slovo „televize Samsung“, můžete jim na Facebooku zobrazovat retargetingovou reklamu na tuto značku televizorů.

Je to docela snadné. Stačí jen rozčlenit váš retargetingový seznam do skupin podle toho, co návštěvníci vyhledávali, a poté každé skupině zobrazovat reklamu upravenou přímo na míru.  Aby to mělo smysl, je samozřejmě potřeba každou takovou reklamu směřovat na stránku konkrétního produktu. Kdyby se návštěvník, který má zájem o konkrétní produkt, dostal na úvodní stránku webu, nemělo by to moc smysl.

Jak na to? Abyste zajistili, že se každé skupině bude zobrazovat správná reklama, stačí jen ve správci reklam na Facebooku vytvořit custom audience pro každou skupinu zvlášť, vytvořit reklamu a nastavit správnou landing page, která odpovídá stránce, na kterou směřovala reklama v Google Ads. A to je celé V předchozím článku se můžete dočíst, jak vytvořit konvertující landing page.

Od teď se bude uživatelům, kteří v minulosti navštívili vaši stránku skrz Google Ads, zobrazovat na Facebooku reklama korespondující s klíčovým slovem, které hledali.

 

Najděte více lidí, kteří se podobají stávajícím návštěvníkům

 

Facebook disponuje skvělou možností cílení, která se nazývá lookalike audience (podobné okruhy uživatelů). Jde o velmi silný a účinný nástroj, který vám umožní dostat z vašich kampaní maximum. Facebook totiž dokáže velice přesně určit, kteří uživatelé se nejvíce podobají lidem, kteří v minulosti navštívili vaši stránku, stali se jejími fanoušky, nebo dokonce zákazníky.

Vytvoření vlastního publika

Při určení podobnosti se neorientuje pouze na zájmy uživatelů, ale využívá veškerých dostupných informací. Vzhledem k tomu, že o vás ví Facebook opravdu hodně, jsou jeho odhady podobnosti velice přesné. Dokáže vám tak najít spoustu nových zákazníků a zvýšit vaše tržby. Zde je trik, který můžete využít při tvorbě publika z podobného okruhu uživatelů.

Vytvořte publikum založené na tom, co vaši návštěvníci hledali. 

Jednou z nejúčinnějších technik při tvorbě podobných publik je vybrat své nejlepší zákazníky a udělat lookalike audience podle nich. Můžete však udělat ještě víc.

V některých případech může být problém vybrat dostatečné množství nejlepších zákazníků, na kterých byste založili podobné publikum. Nebo možná chcete své publikum ještě více rozšířit, abyste získali co nejvíce návštěvníků.

"Co tedy dělat dál? Založte lookalike audience na návštěvnících z vyhledávací kampaně. Tímto způsobem budete moci zasáhnout mnohem více lidí, kteří se podobají návštěvníkům, kteří v minulosti hledali váš produkt."

Proč byste měli hledat lidi, kteří jsou podobní těm, kteří hledali váš produkt, ale nekoupili si jej? Na tuto otázku existuje jednoduchá odpověď. Lidé, kteří váš produkt hledali, se o něj zajímají. A to, že si je nekoupili, neznamená, že si jej nekoupí lidé, kteří jsou jim podobní.

Ujistěte se však, že neoslovujete stejné lidi několikrát v různých skupinách, jelikož jednotlivé skupiny podobného publika se mohou navzájem překrývat.

PPC reklama je vysoce konkurenční prostředí, a pokud chcete uspět, je potřeba využít všech možností, které máte k dispozici a které možná vaši konkurenti opomněli. Využívání synergie mezi jednotlivými PPC platformami je nepochybně jednou z nich.

 

 

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Máte zájem o digitální marketing? Vyplňte stručný formulář a my se vám do 24 hodin sami ozveme

Nezávazná konzultace

Nebo nám rovnou zavolejte 775 646 333