Nabídněte hodnotu
Ukažte vašim potenciálním zákazníkům, jak vaše produkty zlepší jejich život a proč by vám měli dát přednost před vašimi konkurenty.

Hodnotová nabídka je jedním z klíčových faktorů každé úspěšné marketingové strategie a přináší jedny z nejlepších výsledků v oblasti konverzí. Studie ukazují, že optimalizace hodnotové nabídky může zvýšit míru interakce zákazníků na webu až o 35 %. Nejlepší příklady hodnotových nabídek ukazují, že dokážou rozšířit efektivitu marketingu, zvýšit počet potenciálních zákazníků a posílit vnímání vaší firmy veřejností.

Vytvořit dobře napsanou hodnotovou nabídku naštěstí není tak obtížné, jak se může zdát. Stačí se trochu hlouběji zamyslet nad vaší firmou a jejími produkty, abyste zjistili, jaké výhody dokážete zákazníkům nabídnout oproti konkurenci.

Co je to hodnotová nabídka?

Ve své podstatě vyjadřuje hodnotová nabídka to, proč by si zákazník měl vybrat právě vaše produkty, a ukazuje výhody vaší společnosti. Hodnotové nabídky jsou běžně spojovány s marketingovými strategiemi, ale přestože jsou součástí marketingu, mají mnohem větší vliv na firmu i její spotřebitele. Dobré hodnotové nabídky se zamýšlejí nad tím, "proč" a "jak". Proč by měl zákazník investovat svůj čas a finance do vašeho produktu? A jak vaše firma, produkt či služba vyřeší problém zákazníka a obohatí jeho život?

Hodnotová nabídka

Hodnotová nabídka vs. jedinečná prodejní nabídka

Hodnotové nabídky a jedinečné prodejní nabídky se často používají zaměnitelně, ačkoli slouží k jinému účelu. Jedinečná prodejní nabídka (neboli USP) je soustředěna na myšlenku, že váš produkt je odlišný. USP tvoří obvykle jednořádkový slogan a slouží jako zapamatovatelný způsob, jak se odlišit od ostatních.

Hodnotové nabídky jsou obvykle delší než USP a snaží se prozkoumat výhody, které společnost nabízí svým zákazníkům na praktické a emocionální úrovni. Největší příklady hodnotových nabídek obvykle obsahují titulek, podtitul nebo krátký odstavec a vizuální prvek, který jim dodá na zajímavosti, například obrázek či video. Po přečtení hodnotové nabídky by zákazníci neměli mít žádné nejasnosti ohledně toho, co značka představuje a co jim může nabídnout.

Výhody hodnotových nabídek

Kromě vyhlídky na získání většího počtu zákazníků nabízejí hodnotové nabídky vám i vaší společnosti mnoho dalších výhod:

Jasný směr organizace – vypracování dobře kvalitní hodnotové nabídky by mělo být součástí vašeho celkového obchodního plánu. Před sepsáním hodnotové nabídky musíte určit cílovou skupinu, hodnoty vaší společnosti a to, čím je vaše společnost výjimečná. Odpovědi na tyto otázky vám poskytnou základ, na který se vaše společnost a její zaměstnanci mohou odvolávat při všech budoucích podnikatelských záměrech.

Silná a věrná zákaznická základna – zákazníci dnes hledají mnohem více než jen dobré výrobky. Ve skutečnosti 79 % spotřebitelů navazuje hlubší vztahy s firmami, které s nimi sdílejí podobné hodnoty. Prezentujte hodnotu a účel své značky a zákazníci se s větší pravděpodobností stanou jejími věrnými příznivci.

Celkově lepší marketingové strategie – a konečně, vytvoření hodnotových nabídek vám může pomoci při hledání úspěchu v dalších marketingových aktivitách, včetně e-mailu, sociálních médií nebo SEO marketingu. Například v e-mailovém marketingu můžete využít své hodnotové nabídky k přilákání zákazníků, zvýšení návštěvnosti a prodeje.

Tipy a triky pro psaní hodnotových nabídek

Přestože každá hodnotová nabídka by měla být svým způsobem jedinečná, existuje několik klíčových tipů, jak napsat efektivní hodnotovou nabídku pro jakoukoli firmu:

  • Udělejte hodnotovou nabídku snadno pochopitelnou: Nejlepší hodnotové nabídky jsou přímé a nejsou dlouhé. Všichni, kdo si je přečtou, by měli snadno získat představu o tom, co firma nabízí.
  • Uveďte jasné výhody: Jasně ukažte, jaké výhody můžete zákazníkům nabídnout, konkrétně se zaměřte na zlepšení celkové kvality jejich života. Pro dosažení největšího účinku apelujte na emoce zákazníka.
  • Používejte fakta a čísla: Pokud máte k dispozici statistické údaje, které dokládají váš úspěch, použijte je. Tvrdá fakta a čísla podpoří vaše tvrzení.
  • Zahrňte relevantní vizuální prvky: 65 % lidí se učí vizuálně, proto je pravděpodobnější, že zahrnutím fotografií, videí nebo grafiky upoutáte pozornost zákazníka.
  • Mluvte ke svému publiku: V neposlední řadě dbejte na to, aby váš jazyk odpovídal stylu publika, na které se zaměřujete. Používání příliš složitých výrazů může publikum spíše zmást, než mu pomoci.

Jste připraveni napsat svou hodnotovou nabídku?

Správná hodnotová nabídka osloví vaše zákazníky a nadchne je pro vaši společnost a její poslání. Vaše hodnotová nabídka by proto měla odrážet vaše hodnoty, které fungují jako kompas, jímž se řídíte při všech obchodních rozhodnutích.

Svou cestu začněte tím, že si sestavíte seznam výhod, které můžete zákazníkům poskytnout. Chce to trochu přemýšlení, ale zaměřením se na reálné výhody vašich produktů či služeb na zákazníky můžete vytvořit hodnotovou nabídku, která podpoří vaši celkovou marketingovou strategii a úsilí.

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp