mail
Nenechte své zákazníky nakupovat u konkurence! Jak je udržet zjistíte v průvodci maloobchodníků strategií e-mailového marketingu.

E-mailový marketing je jedním z nejúspěšnějších nástrojů v maloobchodě, které máte k dispozici pro budování vztahů s potenciálními zákazníky a pro jejich další nákupy u vás. Průměrná návratnost investic do e-mailového marketingu je přibližně 36 korun na každou vynaloženou korunu. Pokud tuto strategii k propagaci svého podnikání nevyužíváte, můžete přijít o zákazníky.

Proč maloobchodníci potřebují e-mailový marketing

Existují tři hlavní výhody e-mailového marketingu je spolehlivý, cenově dostupný a efektivní. Pokud se provádí správně, může vám strategie e-mailového marketingu v maloobchodě pomoci:

  • zlepšit prodej
  • získat zpětnou vazbu od zákazníků
  • udržet si zákazníky

Zlepšení prodeje

Pravidelné kontaktování zákazníků prostřednictvím personalizovaných maloobchodních e-mailů vám pomůže budovat s nimi vztahy. Tyto vztahy jsou důležité pro posílení vaší značky a udržení stávajících zákazníků. Zůstávejte se svými zákazníky v kontaktu, aby na vás nezapomněli.

Když budete rozesílat e-maily s odkazy na nové produkty a propagační akce, může jim váš e-mail připomenout, že je čas doplnit zásoby, a vy budete na prvním místě.

Získejte zpětnou vazbu od zákazníků

Rozesílejte na svůj e-mailový seznam žádosti o zpětnou vazbu. Rozesílání dotazníků čtvrtletně nebo pololetně vám pomůže zjistit, jak jsou vaši zákazníci s vašimi produkty spokojeni. Tuto zpětnou vazbu můžete využít ke zlepšení skladových zásob, nalezení nových produktů k prodeji nebo zdokonalení procesu obsluhy zákazníků, aby byli zákazníci spokojenější.

Udržení zákazníků

Personalizované maloobchodní marketingové e-maily, zasílané cíleným segmentům vašeho seznamu, pomáhají vašim zákazníkům cítit se oceněni. Když jim posíláte vysoce kvalitní obsah, který považují za relevantní, pomáhá vám to udělat dobrý dojem. Vaši zákazníci vás lépe poznají a vy si sdílením hodnotného a poutavého obsahu získáte jejich důvěru.

Co je to strategie e-mailového marketingu?

Strategie e-mailového marketingu je řada kroků, které podniknete k dosažení cílů každé e-mailové kampaně. Maloobchodní e-mailová marketingová strategie vám pomůže vytvořit správné zprávy pro každou osobu na vašem seznamu, zlepšit míru otevření a vybudovat lepší vztahy.

Nastavení plánu e-mailového marketingu vám z dlouhodobého hlediska ušetří čas. Vytvoření strategie vám pomůže při vymýšlení nápadů a usnadní vám dodržování plánu e-mailových kampaní. K vytvoření témat pro jednotlivé cíle e-mailového marketingu můžete využít klidnější roční období. Připravte si je dopředu a naplánujte jejich rozeslání na určité datum. Nebo si jen uložte koncept, abyste jej mohli vyčistit a odeslat později.

Protože budete mít e-maily připravené, nebudete muset ztrácet čas přípravou a odesíláním e-mailů během rušných období, abyste mohli zůstat v kontaktu se svými zákazníky.

Hlavní cíl e-mailového marketingu pro online prodejce

Vaším hlavním cílem v e-mailovém marketingu je motivovat více lidí k nákupu ve vašem obchodě. Prostředí online obchodů je přeplněné a o pozornost kupujících zde soupeří mnoho firem.

Strategie e-mailového marketingu vám pomůže navázat kontakt se stávajícími i potenciálními zákazníky. Pokud již marketingově oslovujete zákazníky prostřednictvím sociálních médií a dalších kanálů, e-mail vám pomůže navázat další kontaktní bod a upevnit tak vztah.

Tipy pro e-mailový marketing v maloobchodě

Denně je odesláno v průměru 361 miliard e-mailů. Tyto osvědčené postupy e-mailového marketingu v maloobchodě vám mohou pomoci vyniknout v davu, místo aby vaše zprávy skončily v koši.

Začněte se seznamem adresátů

Váš mailingový seznam je základním bodem každé e-mailové kampaně. Ať už je vaším cílem zlepšit prodej nebo znovu navázat kontakt s lidmi, kteří u vás již dlouho nenakupovali, můžete je oslovit prostřednictvím svého seznamu.

Nejjednodušší způsob, jak rozšířit svůj seznam e-mailů, je přidat na své webové stránky registrační formulář. U maloobchodníků je běžné, že pro lidi, kteří se přihlásí do vašeho e-mailového seznamu, je připraveno vyskakovací okno se speciální slevovou nabídkou. Když se zaregistrují, obdrží uvítací e-mail se slevovým kódem nebo digitálním kupónem.

K registraci můžete lidi povzbudit také pomocí remarketingových reklam na Facebooku. Pro vytvoření těchto reklam můžete na své webové stránky přidat Facebook Pixel, který zachycuje údaje od lidí, kteří vás navštívili. Facebook těmto uživatelům, kteří vás již znají, zobrazí cílené reklamy. Vytvořte retargetingovou reklamu, která lidem řekne, aby se přihlásili k odběru vašich e-mailů.

počítač

Segmentujte svůj seznam

Jakmile si vytvoříte seznam, rozdělte ho do kategorií. Roztřídění kontaktů do skupin s podobnými charakteristikami vám pomůže personalizovat e-maily. Můžete například vytvořit kategorii pro potenciální zákazníky, kteří navštívili vaše stránky, ale nenakoupili.

Tomuto segmentu můžete posílat e-maily o nadcházejících slevách nebo nabídkách pro nové zákazníky, abyste je povzbudili k tomu, aby udělali poslední krok od potenciálního zákazníka k zákazníkovi. Případně můžete mít segment svých nejvěrnějších zákazníků. Dopřejte této skupině exkluzivní nabídky a bonusový obsah, díky kterému se budou cítit ceněni.

Dbejte na to, aby vaše předměty vynikly

V dnešní době zákazníci očekávají personalizovaný obsah. Pokud jste svůj seznam rozdělili do segmentů, můžete navrhovat řádky předmětů podle cílových zákazníků. Pokud posíláte e-mail o stejné propagační akci více segmentům, přizpůsobte předmět tak, aby oslovil každý z nich.

Máte-li například seznam zákazníků, kteří nakupují zřídka, může být v předmětu uvedeno: "Chybíte nám. Dovolte nám, abychom se vám znovu představili s těmito skvělými nabídkami.". Pro vaše nejvěrnější zákazníky byste mohli říci: "Protože pro nás tolik znamenáte, vyberte si z této exkluzivní nabídky pro stálé zákazníky".

Pro časté zákazníky můžete vytvořit specializovaný slevový kód a zahrnout ho do verze e-mailu, který se tomuto segmentu zasílá.

Tyto předměty vybízejí čtenáře, aby na zprávu klikli a dozvěděli se o výprodeji, ale první slouží jako opětovné představení, zatímco druhý jako odměna.

Využijte automatizované zprávy ve svůj prospěch

Lidi chcete zaujmout hned, jak se přihlásí do vašeho e-mailového seznamu. Automatizace uvítací zprávy vám umožní oslovit všechny na seznamu hned po registraci. Uvítací e-mail je vaší šancí udělat dobrý první dojem.

V uvítacím e-mailu poděkujte svým kontaktům za registraci a poskytněte jim přehled o tom, co mohou od vašich e-mailů očekávat. Přimějte je, aby se na tyto zprávy těšili.

E-maily o opuštěném košíku jsou dalším kritickým kontaktním místem, které byste měli automatizovat. Tyto zprávy jsou zasílány každému, kdo navštíví vaše stránky a přidá zboží do košíku, aniž by transakci dokončil. Většina zákazníků totiž opustí vaše webové stránky před dokončením nákupu.

E-maily o opuštěném košíku zákazníkům připomenou zboží, které si nekoupili, a přimějí je, aby se vrátili a dokončili prodej.

Optimalizujte e-maily pro mobilní zařízení a otestujte své sdělení

Více než polovina vašich zákazníků čte e-maily na chytrých telefonech nebo jiných mobilních zařízeních. Pokud si vaše e-maily nemohou přečíst na svých telefonech, pravděpodobně je pošlou rovnou do koše. Při přípravě e-mailů si pošlete testovací verzi a podívejte se na ni na svém telefonu.

Zkontrolujte všechny odkazy a ujistěte se, že fungují. Před odesláním členům svého e-mailového seznamu se ujistěte, že jsou všechny propagační kódy v e-mailu aktivovány a správně fungují. Chcete-li, aby vaše e-maily lépe reagovaly na mobilní zařízení:

  • Udržujte krátké předměty.
  • Výzvy k akci umístěte do klikacího tlačítka, na které se snáze kliká na chytrém telefonu.
  • Používejte krátké odstavce a bílé místo, aby si mobilní uživatelé mohli e-mail lépe přečíst.
  • Mluvte se zákazníky konverzačním jazykem.
  • Před odesláním e-mailu si prohlédněte obrázky na mobilním zařízení - ujistěte se, že se vejdou na obrazovku a nepřekrývají text.

Naučte se fotografovat své zboží

Díky kvalitním obrázkům mohou být vaše e-maily zajímavější. Ujistěte se, že máte povolení k použití každé fotografie, kterou do e-mailu vložíte. Nejlepší způsob, jak pomoci zajistit, abyste neporušili žádná pravidla o autorských právech, je použít vlastní fotografie.

Sledujte výuková videa nebo navštěvujte kurzy o tom, jak osvětlovat a fotografovat své produkty, aby byly vizuálně atraktivní. Nebo si vytvoření poutavého obsahu, který můžete vložit do e-mailů, objednejte profesionálního fotografa.

Vaše nejlepší strategie e-mailového marketingu

Ať už provozujete internetový obchod nebo malou maloobchodní provozovnu, promyšlená marketingová strategie vám pomůže získat více zákazníků. E-mailový marketing je nákladově efektivní a nabízí vysokou návratnost investic.

Pokud váš obchod nepoužívá e-mailový marketing, můžete přijít o tržby. E-mailový marketing vám pomůže vybudovat vztah se současnými i potenciálními zákazníky. Můžete s nimi zůstat v kontaktu, takže si na vás vzpomenou, až budou příště nakupovat některý z vašich výrobků.

Začněte svou strategii e-mailového marketingu v maloobchodě tím, že si vytvoříte e-mailový seznam. Přidejte na své webové stránky registrační formulář s výzvou k akci, která bude návštěvníky vyzývat, aby se připojili k vašemu seznamu. Zdůrazněte výhody, které získají, když se zaregistrují.

Poté rozdělte svůj seznam do sekcí. Své e-maily můžete přizpůsobit pomocí předmětů a obsahu, který osloví jednotlivé segmenty. Udržujte jednoduchý text s výzvou k akci na začátku a optimalizujte zprávy pro uživatele mobilních zařízení.

Po rozeslání několika prvních e-mailových kampaní můžete využít získané poznatky ke zdokonalení své strategie a začít budovat smysluplný vztah se svými zákazníky.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp