Obsahový marketing
Úspěch SEO závisí na kvalitním obsahu. Přečtěte si, jak zajistit, aby váš obsah splňoval ty nejvyšší standardy.

Co pro vás znamená úspěšné SEO? Většina lidí si pod tím představí umístění webu na první stránce Googlu, ale je to skutečně to, o coby vám mělo v prvé řadě jít? Kromě umístění na prvních místech je tu ještě něco důležitějšího, a to umístění na správná klíčová slova. To že se umístíte na klíčová slova, která vaši zákazníci nehledají, vám totiž příliš nepomůže. Vaším cílem by mělo být umístění na slova, která hledají konkrétní skupiny lidí, takové, kteří mají zájem koupit si váš produkt.

Umístění na témata, která vaše cílová skupina hledá, ale není výsledkem nacpání klíčových slov to textu nebo přílišné hustoty klíčových slov. Úspěch v této oblasti spočívá v tvorbě kvalitního obsahu, který si publikum oblíbí a vyhledávače jej uznají jako autoritativní.

Zde jsou tři účinné obsahové strategie, které byste měli zvážit, pokud chcete zvýšit své úspěchy v SEO.

Identifikujte záměr uživatele

Záměr je účel, který stojí za vyhledáváním. Ne každé vyhledávání je totiž motivováno záměrem, který vede k nákupu vašeho produktu či služby. Záměry vyhledávání jsou pokaždé unikátní, ale daly by se rozdělit do čtyřech skupin, které je třeba pochopit a rozvíjet.

Jsou to následující oblasti:

  • Informační: Uživatelé hledají informace, například odpověď na otázku.
  • Navigační: Uživatelé hledají konkrétní webové stránky.
  • Komerční: Lidé, kteří zkoumají produkt nebo službu.
  • Transakční: Uživatelé, kteří hledají produkty nebo služby za účelem nákupu.

Jak tyto skupiny záměrů využít tak, aby to bylo efektivní pro vaše podnikání? Prvním krokem je provést analýzu klíčových slov, která vás přivede k tomu, co lidé na základě těchto dotazů chtějí získat, abyste pak mohli vytvořit obsah, který jim co nejlépe poslouží.

Analýza údajů o klíčových slovech za účelem zjištění záměrů uživatelů znamená, že se nehledí jen na objem vyhledávání. Vyžaduje důkladnou analýzu typů obsahu, které tato slova a fráze ve výsledcích vyhledávání vyvolávají, a získání představy o tom, co publikum od těchto vyhledávání chce.

Upřednostňujte kvalitu obsahu, ne kvantitu

Pokud se umístíte na předních místech ve vyhledávání, je to jen část bitvy. Skutečná výzva spočívá v tom, že se tam udržíte. Musíte dbát na signály kvality obsahu.

Metriky, jako je míra okamžitého opuštění stránky (bounce rate), čas strávený na stránce, počet zobrazení stránek, sice samy o sobě vypovídají jen málo, ale při společné analýze mohou marketérům poskytnout více souvislostí o chování uživatelů. Mohou ukázat, jak jsou čtenáři zapojeni do vašeho obsahu, a dát vám tak vědět, které části je třeba přepracovat nebo úplně vyřadit. Jde o optimalizaci kvality obsahu, za což vás Google odmění udržením vašich pozic ve vyhledávání.

Místo toho, aby se majitelé webů soustředili na vydávání spousty článků, měli by věnovat více času zlepšování kvality obsahu, který již vytvořili. To znamená, aby nejdůležitější prvky na stránce byly co nejlépe napsané a zaměřené na konkrétní skupiny uživatelů.

Jak zlepšit kvalitu obsahu z hlediska SEO?

  • Názvy stránek: V prvku title používejte cílová klíčová slova a primární výrazy umístěte do popředí. Formulujte je podobně jako u konkurence, která má ve vyhledávání dobré výsledky.
  • Značky nadpisů H1 a H2: Tento prvek definuje hlavní text stránky, proto jej přizpůsobte konkrétním informacím.
  • Vnitřní propojení: Používejte popisné texty odkazů bohaté na klíčová slova, abyste čtenáře přiměli k prozkoumání relevantních stránek na vašem webu.

Zaměřte se na E-A-T prostřednictvím externích odkazů

E-A-T znamená budování odbornosti, autoritativnosti a důvěryhodnosti - bude vycházet nejen z věcí, které říkáte, ale i z oblastí, které mohou podpořit to, co říkáte. Pokud používáte externí odkazy, abyste uživatelům poskytli více informací, ukazujete tím, že to, co říkáte, je potvrzeno dalšími zdroji.

Odkazování na důvěryhodné weby dokazuje hodnotu vašich vlastních informací. Odkazování na autoritativní externí zdroje ukazuje čtenářům, že jste věnovali čas tomu, aby byl váš obsah co nejlepší, zejména pokud je tento obsah propojen relevantním textem odkazu. Tento proces však navíc pomáhá zlepšit kredibilitu vašeho vlastního obsahu.

Analýza výkonu vyhledávání a chování uživatelů

Hlavní vyhledávače, včetně Googlu, poskytují majitelům webových stránek nástroje pro analýzu jejich výkonnosti ve svém vyhledávači. V případě Googlu je tímto nástrojem Search Console.

Konzola pro vyhledávání poskytuje dvě důležité kategorie informací: Najde Google můj obsah? Jak si vedu ve výsledcích vyhledávání Google?

Používání konzoly Search Console nepomůže vašemu webu získat přednostní umístění ve výsledcích vyhledávání, může vám však pomoci identifikovat problémy, jejichž řešení může pomoci vašemu webu k lepšímu výkonu.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

 

Více článků z blogu

7 mocných výhod PPC reklamy

Objevte svět PPC reklamy - strategie s nízkým rizikem a vysokým ziskem pro B2B, B2C i neziskové organizace. Vyzkoušejte ji nyní a doplňte své marketingové úsilí.
Přečíst článek

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp