Potřebuje vaše právní kancelář získat více klientů?
E-mailový zpravodaj je dalším a velmi efektivním způsobem, jak přiblížit široké veřejnosti své služby, předvést se jako autorita ve vašem oboru a ve finále získat více klientů.

Jedním z nákladově nejefektivnějších, přitom však neprávem opomíjených způsobů propagace právní praxe či advokátní kanceláře je e-mailový newsletter neboli zpravodaj. Tento klenot každého marketingového portfolia vám pomůže zůstat v centru pozornosti vašich stávajících i bývalých klientů. Je to také snadný způsob, jak předvést své odborné znalosti a navázat kontakt s potenciálními novými klienty.

Proč by měla advokátní kancelář vydávat newsletter?

Newsletter advokátní kanceláře je vysoce účinný a cenově dostupný způsob, jak oslovit nové publikum, získat důvěru a dobrou pověst u stávajících klientů. Pokud budete v newsletteru sdílet užitečné právní informace a tipy, nabídnete tím svým čtenářům cennou službu a zároveň jim ukážete, že rozumíte jejich potřebám a zájmům.

Na rozdíl od PPC reklamy, kde musíte platit za každého návštěvníka vašeho webu, pomocí e-mailu můžete oslovovat potenciální klienty znovu a znovu. Přestože nyní možná nepotřebují vaše služby, jednou tato situace možná nastane a poté se obrátí na toho právníka, kterého znají, kterému důvěřují, a o kterém skrz jeho mediální obraz budovaný prostřednictvím e-mailového zpravodaje dobře vědí, že jim dokáže pomoci.

Co by měl obsahovat newsletter právní kanceláře?

Když oslovujete klienty pomocí newsletteru, nezapomeňte do každého vydání zahrnout několik základních informací:

  • Přátelský pozdrav.
  • Předmět, který upoutá pozornost adresáta, například: „Tři věci, které vám pomohou při uzavírání pracovní smlouvy" nebo „Nenechte se napálit při koupi nemovitosti“ a podobně.
  • Odkaz na vaše webové stránky.
  • Různé možnosti, jak vás kontaktovat.
  • Odkazy na vaše profily na sociálních sítích.

Lepší angažovanost adresátů podpoříte tím, že váš zpravodaj udržíte informačně hutný, a přitom krátký, a zároveň budete přinášet témata, která vaše publikum zaujmou.

Nezapomeňte, že e-mail může být velmi účinný způsob, jak získat nové klienty, ale také na to, že soupeříte o pozornost adresátů se stovkami jiných e-mailů, které mohou v daný den dorazit do jejich schránky. Pokud se vám je podaří přesvědčit, aby váš e-mail otevřeli, odměňte je snadno čitelným, stručným textem, který jde přímo k věci. Předmět vašeho newsletteru je pro získání pozornosti rozhodující, ale stejně důležité je ukázat, že si vážíte času svých klientů.

Komu byste měli posílat svůj newsletter?

Váš newsletter můžete posílat svým stávajícím i minulým klientům, stejně tak jako lidem, kteří se u vás k odběru sami zaregistrovali. Zveřejněte možnost přihlášení k odběru na svých webových stránkách a sociálních sítích a zvažte přizpůsobení různých verzí zpravodaje různým skupinám uživatelů.

Vždy svým odběratelům posílejte takový obsah, který je zaujme. Jiný obsah bude vhodný pro rozvádějícího se otce bojujícího o dítě, jiný pro podnikatele, který má problémy s daňovým úřadem.

Pokud poskytujete služby ve více oblastech práva, měli byste vytvořit více verzí newsletteru, které budete adresovat různým skupinám svých odběratelů. O čem tedy v newsletteru psát?

Případové studie

Napište několik stručných shrnutí vašich případů, které jste nedávno řešili. Vaši čtenáři uvidí, že vám mohou důvěřovat a že jste spolehlivou autoritou v daných právních tématech.

Nezapomeňte chránit důvěrnost informací o klientech tím, že odstraníte veškeré údaje o případech, podle kterých by šlo identifikovat konkrétní osoby.

Napište o sobě či o vaší firmě

Představte členy své firmy – nebo, pokud jste sami, sdělte o sobě několik osobních údajů. Pro tento způsob představení vaší kanceláře se dobře hodí formát otázek a odpovědí. Umožněte čtenářům nahlédnout do toho, kdo jste, aby si vás dokázali představit jako skutečnou osobu. Prezentujte například své zajímavé koníčky, zájmy nebo cestovatelská dobrodružství vaše nebo vašich zaměstnanců.

Můžete se také pochlubit fotografiemi z prospěšné akce, které se vaše kancelář zúčastnila, například darování krve, nebo kampaně na podporu očkování a podobně.

Podělte se o své charitativní aktivity

Účastní se vaše firma komunitní „pro bono“ služby nebo společně dobrovolně pomáhá pořádat charitativní akci? Takové aktivity jsou perfektním námětem pro právnický newsletter. Můžete tak získat dokonce dvojnásobný obsah tím, že budete akce propagovat před jejich konáním a následně v newsletteru informovat o tom, jak dopadly.

Kdykoli budete psát o svých charitativních aktivitách, nezapomeňte tuto činnost spojit s hodnotami vaší firmy. Vysvětlete, proč je pro vás i ostatní zaměstnance důležité, že jste v komunitě aktivní právě tímto způsobem.

Informujte o významných událostech

Sledujte, jaké novinky upoutávají pozornost lidí z vašich profesních kruhů. Je velká šance, že tato témata budou zajímavým obsahem newsletteru.

Například velké soudní případy, rozhodnutí Nejvyššího soudu, nebo místní události týkající se právní problematiky. Vyjádřete svůj odborný pohled na danou událost a vyzvěte čtenáře, aby vám také poslali případné dotazy nebo myšlenky, které k dané věci mají. Tento kontakt vám pomůže získat pověst přední právní autority.

e-mailing

Informační materiály ke stažení

Vaši čtenáři ocení občasný bezplatný dárek v podobě průvodce nebo elektronické knihy ke stažení s podrobnými informacemi z konkrétních tematických oblastí. I když budete muset zachovat poměrně obecnou platnost informací, abyste oslovili široký okruh čtenářů, může být tento druh informací velmi cenný. Vaši klienti ocení úsilí, které jste vynaložili, abyste je seznámili s tématy, které je zajímají, a o kterých se chtějí dozvědět více.

Nejnovější reference

Můžete vytvořit celý newsletter založený na nedávných referencích spokojených klientů nebo jen zařadit jednu či dvě na konec newsletterů zaměřených na jiná témata. V obou případech se nebojte čas od času vyzdvihnout své vlastní kvality.

Nezapomeňte připojit trochu základních informací, pokud je reference samy neobsahují. Pokud je například něčí komentář vágní - "Udělal na mě dojem způsob, jakým firma XY zvládla obhajobu mého případu" - připojte krátké shrnutí, proč byl případ komplikovaný.

Jako vždy si dejte pozor na důvěrnost informací o klientovi. I kdyby váš klient byl svolný k tomu, abyste ve svém zpravodaji uváděli jeho identifikační údaje, rozhodně je vynechejte. Ostatní klienti tak nebudou mít pocit, že se musejí obávat o své soukromí.

Seznamy

Adresáti e-mailů obvykle nemají dost času věnovat se podrobně dlouhým mailům. Obsah ve formě krátkého seznamu je proto ideálním způsobem, jak najít rovnováhu mezi množstvím času, který musí čtenáři strávit nad vaším e-mailem, a množstvím informací, které s nimi chcete sdílet. Dobře načasovaný, velmi jednoduchý seznam může být velmi vítaným přístupem.

Některé potenciální seznamy, které byste mohli vytvořit:

1.            10 důvodů, proč byste měli důkladně číst smlouvy.

2.            Pět věcí, které můžete udělat ještě dnes, abyste se vyvarovali problémů s finančním úřadem

3.            Tři novelizace zákonů, které by vám neměly uniknout

4.            5 způsobů, kterými nový zákon XY ovlivní váš život

Videa

Krátké video toho může adresátovi sdělit více za kratší čas než bloky textu. Vytvořením videa získáte navíc marketingový obsah, který můžete použít i ve svých ostatních komunikačních kanálech, včetně sociálních sítí a webových stránek.

Videoobsah může být obzvláště působivý, pokud máte potenciální klienty různých věkových skupin. Ačkoli vás pravděpodobně nepřekvapí, že videoobsahu dává přednost mladší generace, ukazuje se, že je stále populárnější i u lidí nad 50 let.

Přehled obsahu na sociálních sítích

Zdrojem obsahu e-mailového newsletteru mohou být i zajímavosti ze sociálních sítí. Pokud některé vaše příspěvky například na Facebooku, Twitteru nebo LinkedInu získaly velké zapojení a vašim sledujícím se líbily, je dost možné, že je ocení i adresáti vašeho e-mailového newsletteru.

Prezentace vašich aktivit na sociálních sítích je také snadný způsob, jak do newsletterů vložit obsah vytvořený uživateli. Můžete například vytáhnout zasvěcený komentář, který někdo zanechal v reakci na váš příspěvek o aktuálním právním tématu.

Nezapomeňte své čtenáře vyzvat, aby se s vámi zapojili do komunikace i na sociálních sítích. V ideálním případě by se vaše přítomnost na sociálních sítích, zapojení do e-mailových newsletterů a další komunikační kanály měly co nejvíce prolínat a navzájem podporovat.

Často kladené otázky (FAQ)

Pokud svůj newsletter soustředíte na často kladené dotazy, ušetříte sobě i svým zaměstnancům čas a energii na pravidelné odpovídání na žádosti a dotazy, které dostáváte. Také vaši klienti ocení, že se na tyto dotazy již nemusí ptát.

Často kladené otázky jsou skvělým způsobem, jak přidat vašim newsletterům hmatatelnou hodnotu. Vaši čtenáři ocení, že tyto informace, které jsou pro ně často velmi důležité, poskytujete zdarma.

Veselé příběhy ze soudních síní

Rychlým vyhledáváním na Googlu můžete najít vtipné příběhy související se svědeckými výpověďmi nebo absurdními právními případy, které se dostaly do zpráv. Právní tematika obvykle není příliš veselá a vnést do ní trochu humoru pro odlehčení určitě nezaškodí.

E-mailový zpravodaj je dalším a velmi efektivním způsobem, jak přiblížit široké veřejnosti své služby, předvést se jako autorita ve vašem oboru a ve finále získat více klientů. Nezapomeňte však, že lidé odebírají váš e-mailový newsletter dobrovolně. Témata, která v něm budete publikovat proto musí být pro čtenáře natolik zajímavá, abyste si dokázali udržet jejich pozornost.

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp