Automatizujte příspěvky na sociálních sítích
Pro pohodlné přidávání obsahu na sociální sítě se vyplatí používat software pro plánování a správu příspěvků. Marketing na sociálních sítích se tak výrazně usnadní.

Posty na sociálních sítích mají velice omezenou životnost – po chvíli jsou skryty pod nánosem novějších informací a nikdo je už nečte. Říká se, že tweety přežijí pouze asi 24 minut. Příspěvky na Facebooku vydrží o něco déle, ale stejně je to jen asi 90 minut. To znamená, že pokud chcete, aby vaše publikum reagovalo na obsah, který na sociálních sítích sdílíte, musíte nahrávat a zveřejňovat příspěvky během celého dne. Ale kdo na to má čas? Je jasné, že ruční vkládání příspěvků v pravidelných intervalech je docela otrava. Proto jsme vám sepsali tyto tipy, jak naplánovat příspěvky na sociálních sítích, abyste ušetřili čas a maximalizovali jejich dopad.

Základem pohodlné správy příspěvků na sociálních sítích je použití automatického nástroje, plánovače příspěvků na sociálních sítích. Ten vám umožní naplánovat příspěvky na dobu, kdy se vám to nejvíc hodí, a docílit tak maximálního zapojení publika. Mezi nejznámější nástroje pro plánování a správu příspěvků patří AgoraPulse, Hootsuite, Socialbakers, Buffer a mnoho dalších.

Vytvořte obsah pro každou platformu zvlášť

Každá sociální síť je trochu jinak zaměřená. Tak proč byste měli zveřejnovat na všech stejný obsah? Místo toho použijte nástroj pro plánování a správu příspěvků a ujistěte se, že každý vložený obsah odpovídá vhodné platformě. Mezi aspekty, které je třeba zvážit, patří například:

• Velikost obrázku

• Počet znaků

• Typ obsahu

Skvělým příkladem jsou například příspěvky obsahující pouze text. Takový příspěvek budou na Facebooku téměř jistě všichni ignorovat, ale na Twitteru je takový obsah naprosto O. K. Na druhé straně ostatní sítě, jako je Pinterest a Instagram, obrázky v obsahu vyžadují.

Každá platforma má také jiné doporučené rozměry obrázků. Pokud se pokusíte nahrát na sociální síť obrázek v nestandartním rozměru, systém si jej přizpůsobí, ale výsledek nebude vypadat příliš hezky.

Optimalizujte časy vkládání příspěvků

Vzhledem k tomu, jak krátká je životnost příspěvků na sociálních sítích, je důležité, abyste je dostali k vašemu publiku v době, kdy je největší pravděpodobnost, že je uvidí. Zjistěte si, kdy je nejvíc vašich fanoušků online, a publikujte v této době. Často se však stane, že vaše publikum je na sociální síti v době, kdy nemíváte příliš času.

Pokud zveřejňujete příspěvky ručně, znamená to, že když je čas na příspěvek, musíte všeho nechat a začít sdílet. Použití plánovače je v tomto případě jasnou volbou, která vám vše velice usnadní.

Optimalizujte vkládání příspěvků na sociální sítě

Použijte plánovač příspěvků

U každého nového obsahu, který vytvoříte, budete pravděpodobně chtít, aby byl v určitém časovém rozmezí zveřejněn několikrát. Při velkém množství obsahu to však může být obtížně zvládnutelné. Zde se skvěle uplatní nástroj pro plánování. Můžete vytvořit tolik příspěvků, kolik chcete, určit, kdy a kde se má konkrétní příspěvek zveřejnit, a pak nechat plánovač, aby udělal všechnu práci za vás.

Zajistěte variabilitu příspěvků

Když přidáváte příspěvky ručně, může být obtížné zajistit, abyste publiku poskytovali dostatečně rozmanité příspěvky. Zveřejnili jste deset obrázků po sobě? Už jste použili tuto konkrétní nabídku na této platformě? Kdybyste si to měli vše pamatovat, nedělali byste nic jiného.

Pokud ale zadáváte příspěvky do plánovače najednou, máte o všem dokonalý přehled, vidíte, jaké typy příspěvků zveřejňujete, a můžete tak zajistit, aby se k vašemu publiku dostala správná kombinace textů, obrázků a videí.

Analyzujte data

Analýza dat je další zásadní součástí marketingu pro sociální sítě. Analýza vám umožní zjistit, co funguje a co ne, takže můžete ladit svou strategii, dokud nedosáhnete trvale skvělých výsledků.

Pomocí nástrojů na správu sociálních sítí budete mít všechna tato data pohromadě na jednom místě, takže můžete rychle určit, v čem máte mezery a co můžete vylepšit.

Jak vidíte, existuje mnoho skvělých způsobů, jak zvýšit aktivitu fanoušků, aniž byste na sociálních sítích museli trávit spoustu drahocenného času. Většina plánovačů má základní verze zdarma, které jsou však omezené počtem účtů nebo příspěvků, které můžete dopředu naplánovat. Pokud to však s marketingem na sociálních sítích myslíte vážně, je lepší investovat do placených verzí. Ještě lepší však je svěřit správu sociálních sítí schopné marketingové agentuře, která se o vše postará za vás.

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp