Efektivita reklam
Inzerenti zpravidla nastaví PPC reklamu, odejdou a na dlouhé dny nebo týdny na ni zcela zapomenou. Existují ale pravidla pro vaše nabídky, která se vám rozhodně vyplatí.

Většina inzerentů bohužel nevyužívá možnosti strategických pravidel nabídek k optimalizaci svých reklam v Nákupech Google tak, jak by mohli. Inzerenti zpravidla nastaví PPC reklamu, odejdou a na dlouhé dny nebo týdny na ni zcela zapomenou. Existují ale pravidla pro vaše nabídky, která se vám rozhodně vyplatí. Neplaťte zbytečně více, než musíte.

Víte, že za PPC reklamu v Nákupech Google možná můžete utrácet mnohem méně, než dosud? Stačí jen znát a využívat soubor pravidel pro lepší optimalizaci nabídek. Vaše reklamy mohou být mnohem efektivnější a úspěšnější. Budete-li také pracovat se souborem pravidel pro nabídky, budete mít vyšší pravděpodobnost, že se vaše reklama zobrazí v katalogu produktů v rámci Nákupů Google.

Automatické nastavení nabídek

V případě automatických nastavení nabídek se inzerenti často mylně domnívají, že se systém o vše postará za ně. Do jisté míry je toto pravda, ale kampaň musí být v každém případě velmi dobře nastavena. Zvolíte-li špatná klíčová slova a reklamní texty napíšete špatně, automatický systém se bude snažit, aby vaše reklama byla zobrazována. A proto budou ceny za nabídky vysoce nadprůměrné. Automatické nastavení tedy ano, ale pouze za předpokladu, že jste si jisti správným nastavením vlastní reklamy.

Vlastní pravidla a ruční nastavování nabídek

Vaše produkty nebo služby jsou jedinečné. A marketingoví specialisté by měli být schopni vybudovat upravená pravidla, která budou řešit vaše individuální obchodní potřeby. Při správném použití souboru pravidel nabídek můžete zefektivnit proces vlastních nabídek, ušetřit spoustu času a optimalizovat kampaně na úrovni produktů.

Zvýšení nabídek

Zvýšením nabídek klasicky získáte vyšší viditelnost vašich reklam. Podívejte se do statistik a zjistěte, ve kterých případech dochází k opakované konverzi. Zvolte X nejlepších a pak zbývající, u kterých došlo například ke 2 nebo 3 konverzím. V obou případech můžete očekávat, že dojde ke konverzi znovu. Zvyšte proto cenové nabídky v obou případech, u nejlepších konvertorů více, u ostatních o něco méně.

Zajištění postupného růstu zobrazení ostatních produktů

Zajištění postupného růstu zobrazení ostatních produktů

Dále se zaměřte na produkty, které měly za posledních 30 dní nulové zobrazení a ani předtím na tom nebyly zvláště dobře. Obvykle inzerenti přidávají na nabídkách pouze u produktů s velmi dobrými výsledky. Katalogy ale obsahují velké množství produktů, a tak se vyšší nabídky v tomto případě týkají pouze 5-20% produktů. Zvyšovat byste měli nabídky u individuálních produktů, dokud nebudou lépe viditelné a nezaujmou potenciální zákazníky. Smyslem tohoto pravidla tedy je, zajistit postupný růst zobrazení ostatních produktů, které si prozatím nezískaly takovou pozornost.

Snižte nabídky u neziskových produktů

Pak jsou tu produkty, na které lidi rádi klikají, ale nejsou ziskové. Zde bychom naopak měli nabídkové ceny snížit.

Obchodníci většinou chtějí jak efektivitu, tak růst svých kampaní. Ale tyto dvě věci se většinou vzájemně vylučují. Zaměříme-li se ale na promarněné investice, dosáhneme jednoduše obou požadavků.

autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv

zdroj: google.com, ppchero.com, cpcstrategy.com, searchengineland.com, foto: freedigitalphotos.net – Stuart Miles

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp