Propagujte vaši firmu na Facebooku
Využijte jednu z mnoha možností na Facebooku, jak dát lidem vědět o vaší firmě. Propagujte vaši provozovnu pomocí Facebook Places.

Facebook Places je geolokační nástroj, který má uživatelům pomoci sdílet jejich oblíbené lokace s ostatními lidmi a objevovat nová zajímavá místa. Uživatelé mohou „oznámit polohu“ na různých místech, od měst přes čtvrti až po restaurace a malé butiky, a pak sdílet tyto informace se svými přáteli, kteří uvidí informace o místě, včetně jeho umístění na mapě označeného špendlíkem.

Pro malé firmy může být tato funkce Facebooku užitečným marketingovým nástrojem, kterým dokážou oslovit nové zákazníky, obzvláště uživatele z mobilních telefonů, kteří často potřebují najít určitou firmu ve svém nejbližším okolí. Nastavení místa ve Facebook Places na vaši provozovnu usnadňuje lidem sdílení jejich zkušeností s vaší firmou a umožnuje jim doporučit ji svým přátelům.

Pokud máte zájem přidat Facebook Places do vašeho marketingového mixu, zde je několik rychlých tipů, jak na to.

Jak fungují Facebook Places

Facebook Places jsou užitečnou formou propagace vaší firmy na sociálních sítích. Jakmile uživatelé vytvoří příspěvek na Facebooku, je jim nabídnuta možnost přidat související polohu. Po stisknutí tlačítka aplikace zobrazí seznam míst v okolí, ze kterých si mohou vybrat jedno, ke kterému příspěvek připojí. Mohou také přidat své vlastní umístění. Jakmile vyberou a označí místo, mohou k němu připojit text, fotografie nebo označit své přátele. Ostatní uživatelé Facebooku pak toto místo mohou také navštívit, dozvědět se o něm další informace nebo je ohodnotit.

Facebook Places umožnují uživatelům Facebooku najít místa v jejich okolí, která jim doporučují ostatní uživatelé.

Výhody Facebook Places

Pokud vlastníte podnik, který cílí na lokální zákazníky, přidání vaší provozovny do Facebook Places vám pomůže zvýšit její viditelnost na Facebooku a usnadnit novým zákazníkům, aby vás dokázali rychle najít. U vašeho místa na Facebooku se také zobrazují hodnocení návštěvníků, což poskytuje silný sociální důkaz, který zvyšuje důvěryhodnost vaší firmy.

Výhodou je také to, že komentáře pocházejí od skutečných uživatelů, protože díky algoritmu pravděpodobně uživatelé uvidí na prvních místech doporučující příspěvky svých přátel.

Facebook Places a stránky na Facebooku

Místa a stránky na Facebooku nejsou to samé. To znamená, že vaše firma není automaticky zařazena do Facebook Places jen proto, že máte firemní stránku.

Můžete je však sloučit, takže každý uživatel, který klikne na vaši firmu ve Facebook Places, bude přesměrován na vaši skutečnou stránku na Facebooku.

Facebook Places

 

Jak přidat svou firmu do Facebook Places

Chcete-li zaregistrovat svou firmu do Facebook Places, existuje několik různých způsobů, jak toho docílit. Pokud právě registrujete svou firemní stránku na Facebooku, vyberte jako kategorii firmy „Místní firma“. Poté budete mít možnost přidat svou adresu a Facebook automaticky propojí vaši stránku s vaší polohou. Vaši firmu však mohou přidat i další lidé, když zde „oznámí“ svoji polohu. Pokud je již vaše firma ve Facebook Places přidána, vyhledejte její název na Facebook Places. Klikněte na výsledek a přejděte na stránku, kde najdete odkaz „znáte vlastníka?“. Ten vás poté provede procesem registrace, která propojí vaši provozovnu na Facebook Places přímo s vaší firemní stránkou.

Další možností je kliknout na možnost „Oznámit polohu“ na hlavní stránce vašeho Facebook účtu. Napište název své firmy a adresu a klikněte na tlačítko přidat, které se nachází dole na stránce. Poté můžete kliknout na doporučení a přidat nějaký text.

Majitelům podniků, které cílí na lokální návštěvníky, jako jsou restaurace, obchody, kina a podobně, pomůže přidání jejich provozovny do Facebook Places rozšířit povědomí o jejich firmě mezi potenciálními zákazníky.

Jak vytěžit maximum z Facebook Places

Pokud chcete z Facebook Places získat co nejvíce, motivujte lidi, aby ve vaší firmě oznámili svoji polohu. Nebo ještě lépe, aby na vaši firmu napsali do Facebook Places doporučení. Můžete například nabídnout slevu lidem, kteří při nákupu ve vaší firmě ukážou, že se zde přihlásili do Facebook Places a zanechali pozitivní komentář. Pokud nabídnete nějaký bonus lidem, kteří sdílejí pozitivní informace o vaší firmě, může vám to pomoci oslovit více lidí na Facebooku opravdu organickým a efektivním způsobem.

Další možností, jak můžete jednoduše povzbudit lidi, aby oznámili polohu ve vaší firmě, je to, že jim poskytnete skvělý servis a poté je jakoby mimoděk upozorníte na možnost sdílet jejich skvělý zážitek prostřednictvím Facebook Places. Pokud jsou zákazníci s vašimi službami opravdu spokojení, rádi se o svůj zážitek podělí se svými přáteli.

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp