online marketing pro řemeslníky
Vaši budoucí zákazníci vás hledají na internetu. Získejte si jejich pozornost pomocí online marketingu.

Pokud podnikáte jako OSVČ, pravděpodobně dobře víte, že jde o nikdy nekončící honbu za zakázkami. Mnoho řemeslníků a dodavatelů služeb tráví spoustu, možná až příliš mnoho času starostmi o propagaci svých služeb. Pokud nebydlíte na maloměstě, kde nemáte široko daleko žádnou konkurenci, musíte se pravděpodobně hodně ohánět, abyste si dokázali ukousnout z koláče dostatek na to, abyste na konci měsíce zvládli zaplatit účty. Možná vás trápí neodbytné otázky jako:

  • Proč mám tak málo zakázek?
  • Co mám udělat, abych jich měl více?
  • Jak mohu rozvíjet své podnikání, abych mohl vydělat více peněz?

Je možné, že jste investovali nemalé prostředky do propagace vašich služeb pomocí inzerce v novinách, na billboardech či pomocí jiných marketingových aktivit, ale skutečný přínos nebyl příliš významný, pokud byl vůbec nějaký. Není divu, že na vás doléhá frustrace. Nemáte přece čas na neustálé studium nových metod a postupů, které by z vás mělo udělat marketingového experta! Musíte se přece v prvé řadě věnovat tomu, co vás živí – vašemu podnikání.

Pro to, abyste dokázali přilákat nové zákazníky, nemusíte být marketingovým expertem

Pojďme si společně ukázat několik způsobů, jak přilákat zákazníky pomocí online marketingu. Možná si říkáte, proč online marketing, když poskytujete jako OSVČ řemeslné služby lidem v okolí? Je to jednoduché. Online marketing potřebujte, protože online jsou i vaši potenciální zákazníci. Prakticky všichni lidé v produktivním věku používají internet a sociální sítě a tráví zde stále více času. Pokud hledají řemeslníka, který jim spraví elektřinu, vymaluje nebo zrekonstruuje koupelnu, nepůjdou si opisovat vaše telefonní číslo z billboardu. Použijí prostředí, které je pro ně nejpřirozenější – internet a sociální sítě. Pokud tedy chcete získat více zakázek, je čas zaměřit se na online marketingové strategie.

Jak funguje online marketing pro řemeslníky?

Na rozdíl od marketingu online firem, jako jsou např. e-shopy, které působí na celém území ČR, nebo dokonce globálně, je online marketing pro řemeslníky zaměřen lokálně. Poskytujete totiž pravděpodobně služby lidem z blízkého okolí. Měli byste proto mít skvělý a rychlý web, perfektně přizpůsobený pro zobrazování na mobilních telefonech, jelikož právě telefony jsou zařízení, které lidé při lokálním vyhledávání nejčastěji používají. Na webu zákazníkům předveďte, kdo jste, co děláte, a ukažte jim, jak dokážete vyřešit jejich problém. Můžete zde předvést své reference a minulé zakázky.

Důležitá je také aktivní prezentace na sociálních sítích. Nemusíte být na všech najednou, vyberte si sociální síť, kde se nachází nejvíc vašich potenciálních zákazníků (s největší pravděpodobností to bude Facebook). Zde můžete udržovat kontakt s potenciálními zákazníky, sdělovat jim různé novinky o vašich službách a podobně.

Vytvořte profil vaší firmy na stránkách „Moje firma na Googlu“. Je to zdarma, a zákazník z blízkého okolí, pokud bude hledat služby, které poskytujete, uvidí ve výsledcích vyhledávání vaši polohu na mapě, vaši otevírací dobu a mnoho dalších důležitých informací, které mu pomohou s rozhodováním, zda má se zakázkou oslovit právě vás.

K získání zákazníků můžete využít i PPC reklamu, která je sice placená, ale dokáže vám velmi efektivně přivést nové zákazníky.

Pokud však s PPC reklamou nemáte zatím žádné zkušenosti, je lepší oslovit kvůli jejímu nastavení specializovanou marketingovou firmu, protože v opačném případě byste mohli utratit spoustu peněz zbytečně.

Zaujměte zákazníky ve výsledcích vyhledávání

Vaši budoucí zákazníci vás hledají online

97 ze 100 lidí používá internet, kdykoli hledají řemeslníka – někoho, jako jste vy. A hledají vás jedním ze dvou způsobů:

  1. Podle názvu vaší firmy (například instalatér Josef Novák)
  2. Podle služeb, které potřebují, společně se svou polohou (např. „nejbližší instalatér“, „instalatér blízko mě“ nebo „instalatér Praha 4“)

Pokud vás hledají podle jména či názvu firmy, máte pravděpodobně mezi lidmi dobrou pověst. Hledají totiž konkrétně vás, ne jakoukoli firmu stejného oboru.

Pokud hledají firmu podle předmětu činnosti, což je častější případ, budete muset potenciální zákazníky zaujmout mezi ostatními konkurenty ve výsledcích vyhledávání. Způsobů, jak toho dosáhnout, je mnoho.

Zaujměte zákazníky ve výsledcích vyhledávání

Pojďme si ukázat, jak využít různých nástrojů, které potenciálním zákazníkům pomohou najít vaši firmu na správném místě v pravý čas. Zákazník, který zadá do vyhledavače například klíčové slovo „instalatér Praha“, obdrží plnou stránku výsledků. Přestože většinou klikne na ty, co jsou nejvýše, máte šanci zákazníky zaujmout i v případě, že se neumisťujete na nejvyšších příčkách. Rozhodující je v tomto případě text, který se zobrazuje ve výsledcích. Vyhledavače ve výsledcích většinou zobrazí text, který se nachází v kódu stránky, v meta tazích title a description. Tyto tagy byste proto měli vyplnit vhodným textem, který poutavým způsobem popíše pomocí několika slov vaši službu. Měl by obsahovat vaše hlavní klíčové slovo, výzvu k akci a neměl by být příliš dlouhý. Title by neměl být delší než 60 znaků, zatímco description by neměl přesáhnout 155 znaků. V opačném případě se text ve výsledcích vyhledávání nezobrazí celý, což nepůsobí hezky.

Pokud navíc je vaše firma zaregistrovaná v „Moje firma na Googlu“, může se u vašeho výsledku zobrazit mapa a různé dodatečné informace, což vaši firmu ve výsledcích vyhledávání zviditelní ještě víc.

Pokud nejste online, jste neviditelní

Pokud chcete uspět v konkurenci ostatních lokálních firem, budete muset prezentovat svou firmu online. Vybudujte kvalitní a informačně bohatý web, který popíše to, co děláte, ukáže potenciálním zákazníkům vaše předchozí práce a úspěchy a přesvědčí je, že jste ten pravý, komu mají svěřit svou zakázku.

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp