Remarketing v Google Ads krok za krokem
Remarketing je vysoce účinná metoda cílení PPC reklam. Zjistěte, jak přizpůsobení reklamního textu a nabídek specifickému publiku dokáže velmi efektivně zvýšit návratnost prostředků investovaných do PPC reklamy.

Stejně jako ostatní typy PPC reklam v Google Ads, také remarketing využívá statických i animovaných obrázků, videozáznamů, responzivních a textových reklam, které jsou umístěny v Obsahové a Vyhledávací síti Google. To, čím se remarketing liší od standardní PPC reklamy v Obsahové síti a ve Vyhledávací síti, je cílení. Remarketing spočívá v použití speciálního sledovacího kódu, umisťování souborů cookies do prohlížečů lidí, kteří navštíví váš web, a v následném zobrazování cílených reklam těmto uživatelům. Může to být velmi silná součást PPC kampaně.

Hlavním cílem remarketingu je znovu oslovit lidi, kteří o vaše produkty nebo služby projevili dostatečný zájem, a přesvědčit je, aby znovu navštívili váš web a dokončili konverzi. U těchto lidí je mnohem větší pravděpodobnost, že provedou aktivitu, o které uvažujete jako o konverzi (nákup produktu, sjednání schůzky, objednání služby atd.), ve srovnání s lidmi, kteří na vašem webu dosud nebyli.

Možnosti remarketingu v Google Ads

  • Standardní remarketing - tato funkce Google Ads vám umožňuje zobrazovat reklamy minulým návštěvníkům vašeho webu během procházení webů a aplikací v reklamní síti.
  • Dynamický remarketing - funkce Google Ads, která umožňuje zobrazovat minulým návštěvníkům reklamy přímo na konkrétní produkty nebo služby, které si prohlíželi na vašem webu.
  • Remarketing pro mobilní aplikace - pokud někdo použil vaši mobilní aplikaci nebo navštívil váš mobilní web, Google Ads vám umožní zobrazovat mu reklamy, pokud používá jiné mobilní aplikace nebo navštíví jiné mobilní weby.
  • Remarketingové seznamy pro reklamy ve vyhledávání - tato funkce Google Ads je také známá jako RLSA. Umožňuje vám cílit na minulé návštěvníky ve Vyhledávací síti. Minulé návštěvníky můžete oslovovat přizpůsobenými reklamami ve vyhledávání na Googlu a jeho partnerských webech. Nastavení nabídek, texty reklam a výběr klíčových slov můžete přizpůsobit tomu, že tito uživatelé už v minulosti váš web navštívili.
  • Video remarketing - Google Ads vám umožní zobrazovat reklamy lidem, kteří interagovali s vaším kanálem YouTube nebo jinými videi. Můžete jim zobrazovat reklamy na YouTube nebo prostřednictvím videí a webů v reklamní síti.
  • Remarketing na základě seznamu e-mailů - pokud máte seznam e-mailů od svých zákazníků, můžete je nahrát do Google Ads. Tato funkce vám umožňuje zobrazovat jim reklamy, pokud budou přihlášeni k Vyhledávání Google, k Gmailu nebo YouTube.

Výběr správného publika

Úplně prvním krokem v remarketingu, stejně jako u většiny věcí v PPC reklamě, je analýza vašich dat a vytvoření strategie. Budete se muset rozhodnout, na které návštěvníky webu chcete pomocí vašich reklam cílit. Tyto skupiny se označují jako publika. Existuje nekonečné množství způsobů, jak definovat vaše publikum, například:

  • Na základě navštívené stránky produktu
  • Na základě návštěvy určité stránky během procesu objednávání a placení (například stránky „potvrzení objednávky“ nebo „poděkování“)
  • Na základě nenavštívení určité stránky
  • Na základě doby strávené na stránce
  • Podle počtu navštívených stránek
  • Na základě demografických údajů
  • Na základě geografické lokace

Návštěvníky můžete zařadit do publika také na základě kombinací různých faktorů. Můžete cílit na lidi, kteří navštívili jednu stránku, aniž by navštívili jinou (například klikli na vložení do košíku, ale nedostali se až na stránku s poděkováním za nákup). Tímto způsobem můžete například cílit na návštěvníky, kteří se zajímali o váš produkt dostatečně na to, aby si jej přidali do košíku, ale z jakéhokoli důvodu nákup nedokončili.

Můžete cílit na jakékoli publikum na základě URL adres. Pokud máte například stránku s poděkováním, která se uživatelům zobrazí poté, co zadají svou e-mailovou adresu k registraci do newsletteru, můžete použít adresu této stránky s poděkováním pro seznam uživatelů pro remarketing.

Jak nastavit kódy pro remarketing

Pokud máte účet Google Analytics, nemusíte vůbec aktualizovat kód! Jednoduše stačí pouze změnit nastavení v Google Analytic v sekci "Správce". Přejděte na Správce> Informace o sledování> Sběr dat a zvolte "Remarketing".

Důvodem, proč používat kód pro remarketing ze služby Google Analytics, je jeho skvělá vlastnost, která umožnuje nastavit seznamy uživatelů pro remarketing i na základě cílů, nejen pouze navštívených stránek. Můžete tak vytvořit například publikum z lidí, kteří navštívili alespoň 4 stránky, strávili na vašem webu alespoň 5 minut atd.

Vytvářejte remarketingové seznamy v Analytics

Vytvářejte remarketingové seznamy v Analytics

Pokud k tvorbě remarketingového publika používáte Google Analytics, můžete nastavit remarketingový kód následovně. Přihlaste se do účtu Google Analytics a klikněte do sekce „Správce“.

Klikněte na odkaz „Definice publika“.

V menu klikněte na tlačítko s názvem „Publika“.

Vyberte zdroj a cíle publika.

Vytvářejte remarketingové seznamy přímo v Google Ads

Pokud účet v Google Analytics zatím nemáte a neplánujete si jej zřizovat, můžete nastavit remarketingové seznamy přímo v Google Ads. Chcete-li to provést, přejděte ve svém účtu Google Ads do části Sdílená knihovna a klikněte na „Správce publik“.

V sekci "Seznamy publika" se podívejte na kartu "Remarketing".

Poté klikněte na tlačítko „+“ a vyberte „Návštěvníci webu“.

Jak si vybrat dobu trvání členství v publiku

Doba trvání členství v publiku je doba, po kterou chcete uložit cookies v prohlížeči uživatele. Je jasné, že nemá smysl oslovovat uživatele remarketingovou reklamou neomezeně dlouho. Možná si již produkt koupil u konkurence a výše reklamy se tak nesetkají s úspěchem. Zvolte proto délku členství v publiku na základě vašich podnikatelských cílů. Maximum délky je 540 dní.

Nezapomeňte také na to, že pokud příliš často zobrazujete svou reklamu, vždy vám hrozí otravování lidí.

Omezení frekvence

Další funkcí, podobně jako doba trvání členství, je omezení frekvence zobrazení reklam. Tuto funkci najdete v nastavení konkrétní kampaně.

Funkce omezení frekvence umožňuje stanovit, jak často se může konkrétnímu uživateli během zadaného období zobrazovat vaše reklama. Pamatujte, že pokud uživatelům zobrazujete reklamu příliš často, hrozí možnost, že uživatele začnete spíš otravovat. A to určitě nechcete. Proto vyberte omezení frekvence, které se zdá být vhodné pro vaše obchodní cíle.

Jak nastavit vlastní kombinace

Vlastní kombinace můžete nastavit ve sdílené knihovně v účtu Google Ads na kartě Remarketing. Jak na to?

Nejprve vytvořte publikum skládající se například z lidí, kteří navštívili první stránku vaší pokladny nebo platebního procesu.

Jako druhé vytvořte publikum z lidí, kteří nenavštívili poslední stránku platebního procesu (poděkování za nákup).

Vytvořte nové publikum ve správci publik, ale tentokrát zvolte možnost "Vlastní kombinace". Zvolte obě dříve vytvořená publika a uložte. Nyní máte publikum z lidí, kteří začali proces placení, ale nikdy jej nedokončili.

Kombinacemi různých podmínek můžete vytvořit různé varianty vlastních publik, které budou vyhovovat vašim obchodním cílům.

Remarketing je vysoce účinná metoda cílení PPC reklam. Přizpůsobením reklamního textu a nabídek vysoce specifickému publiku, na které se zaměřujete, dokáže velmi efektivně zvýšit návratnost prostředků investovaných do placené reklamy. Přemýšlejte o tom, co by pro váš web mohlo fungovat, a otestujte všechny životaschopné možnosti!

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

7 mocných výhod PPC reklamy

Objevte svět PPC reklamy - strategie s nízkým rizikem a vysokým ziskem pro B2B, B2C a neziskové organizace. Vyzkoušejte je nyní a posuňte své kampaně na vyšší úroveň.
Přečíst článek

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp