SEO pro e-shop
Návštěvnost z vyhledavačů je velmi důležitá pro jakékoli stránky, a zejména pro e-shopy, kde průměrně tvoří 39 procent všech návštěv. Pokud tedy jste provozovatel e-shopu, měla by být optimalizace pro vyhledavače (SEO) jedním z vašich prioritních cílů.

U většiny e-shopů patří mezi jejich nejdůležitější části jednotlivé kategorie zboží. Kategorie mají většinou prioritní postavení v informační hierarchii e-shopu, vzhledem k tomu, že na ně vedou odkazy přímo z hlavní stránky. Jejich názvy obsahují také většinou důležitá a hodně konkurenční klíčová slova s vysokou hledaností. Když si však prohlédnete většinu e-shopů, zjistíte, že devět z deseti nemají stránky kategorií prakticky vůbec optimalizovány. Jak je to možné? Stránky kategorií mají totiž tendenci obsahovat pouze málo unikátního obsahu, většinou se jedná o pouhý výpis produktů, což znamená, že jsou si kategorie na různých e-shopech podobné jako vejce vejci, a tudíž pro vyhledavače nezajímavé.

Majitelé e-shopů se také soustřeďují spíše na optimalizaci stránek jednotlivých produktů, a na stránky kategorií zapomínají. I když je samozřejmě optimalizace pro produktové stránky důležitá, neměli bychom kategorie vynechávat, jelikož na ně směřuje spoustu příchozích odkazů s klíčovými slovy, které uživatelé často hledají.

Pokud optimalizujete vaše kategorie produktů, zvýšíte tím hodnocení celého vašeho e-shopu, získáte více návštěvníků a samozřejmě také konverzí.

Proveďte výzkum klíčových slov na úrovni kategorií

Při vytváření strategií optimalizace pro stránky kategorií je nezbytné pochopit, že zákazníci zde budou spíše hledat klíčová slova podobná názvu kategorie než přesné názvy produktů.

Například, pokud si zákazník chce koupit nové tričko, bude pravděpodobně hledat spíše výraz „pánské tričko“, s možným zahrnutím konkrétní značky například „pánské tričko Adidas“. Tento scénář je mnohem pravděpodobnější, než že bude hledat výraz „bílé pánské kompresní tričko Under Armour HG SS“.

Pro tato konkrétnější vyhledávání, jako je například výše uvedený příklad, by měly být optimalizovány jednotlivé produktové stránky, nikoli stránky kategorií.

Optimalizace prvků stránek kategorií

Při optimalizaci kategorií bychom měli začít u nadpisu H1. Zde použijte primární klíčové slovo, které při hledání této kategorie pravděpodobně použije většina zákazníků. To je velmi důležité, protože nadpis stránky pomáhá vyhledavačům a uživatelům pochopit, o čem stránka je.

Bohužel, u většiny majitelů e-shopů zde snaha o optimalizaci pro vyhledavače obvykle končí. Jedním z největších problémů, které brání úspěšné optimalizaci kategorií, je fakt, že zobrazují pouze produkty. Pokud však máte na stránce pouze výpis produktů, je vysoce pravděpodobné, že je tato stránka velmi podobná, nebo dokonce stejná jako stovky dalších na e-shopech s podobným sortimentem.

Vyhledavače nemají duplicity rády. Proč by také zobrazovaly stránku, která je stejná jako stovky ostatních? Pokud tedy chcete vaše kategorie optimalizovat, neobejdete se bez originálního, kvalitního obsahu.

Jedním z nejjednodušších způsobů, jak zvýšit potenciál optimalizace kategorií, je proto přidání kvalitního obsahu. Tento obsah bude mít obvykle podobu malého bloku úvodního textu.

V úvodní části mohou maloobchodníci používat různá klíčová slova s ​​krátkým a dlouhým ocasem, která byla během procesu výzkumu klíčových slov označena za hodnotná. V textu mohou být zahrnuty i odkazy na další související podkategorie. Ujistěte se však, že text je přirozený, dobře se čte a není přecpán klíčovými slovy. V opačném případě vám totiž nebude příliš platný.

Samozřejmě, ne každý obchodník je zároveň spisovatel, a pokud vám napsání smysluplných a kvalitních textů dělá potíže, obraťte se na profesionálního copywritera či na SEO firmu, kteří jejich tvorbu zvládnou za vás.

Text v kategoriích ovšem neslouží pouze SEO. Dává prodejcům příležitost předvést „osobnost“ své značky. Text může být koncipován například jako nákupní rádce, který popisuje výhody jednotlivých produktů a ulehčuje zákazníkům jejich rozhodnutí.

optimalizace pro vyhledávače

Vytvořte obsah pro kategorie a posuňte své SEO na vyšší úroveň

Obsah je základem a nejdůležitější součástí SEO a díky tomu dokáže posunout kategorie vašeho e-shopu mnohem výše v SERP. Kvalitní obsah je však schopen pomoci i jinak. Můžete do něj umístit odkazy na další kategorie a podkategorie vašeho webu. 

Vzhledem k tomu, že stránky kategorií jsou umístěny v horní části hierarchie webu, mají tyto stránky větší prospěch z interního prolinkování než jiné, hlouběji umístěné stránky. Kategorie e-shopu proto mohou fungovat jako pilíře, kolem kterých je soustředěn další obsah, který potřebujete zviditelnit.

Odkazy by však měly být přirozené a skutečně užitečné pro vaše návštěvníky. V žádném případě by neměly vypadat jako odkazový spam.

Vytváření odkazů pro stránky kategorií

Pokud jde o faktory, podle kterých vyhledavače hodnotí stránky, jsou zpětné odkazy stále jedním z nejvíce důležitých faktorů.

Proto by marketingové úsilí majitelů e-shopů nemělo končit tvorbou obsahu samotného shopu, ale mělo by zahrnovat i zdroje zpětných odkazů, například články a blogy, které se vztahují ke stejnému tématu, jako kategorie, které chcete optimalizovat.

Když totiž někdo zmíní vaši značku na jiných webech, většinou odkaz směřuje na domovskou stránku e-shopu nebo na stránku konkrétního produktu. Na stránky kategorií většinou tolik odkazů nevede, což byste se měli snažit změnit.

Navažte spojení s blogery, kteří píší o podobném tématu, jakým se zabývá váš e-shop. Nabídněte jim články zdarma, pouze za odkaz na váš web. Vytvořte, nebo si nechte profesionálním copywriterem vytvořit skvělé a informačně bohaté články, týkající se vašeho odvětví, a umístěte do nich odkazy na kategorii, kterou chcete optimalizovat.

Stránky kategorií jsou v mnoha ohledech jádrem e-shopu. Obchodníci by proto měli věnovat značnou pozornost tomu, zda jsou tyto stránky správně strukturovány a optimalizovány, tak aby poskytovaly nejlepší uživatelskou zkušenost vašim zákazníkům a špičkové výsledky SEO.

Vzhledem k objemu provozu, který tyto stránky mohou přilákat implementací výše uvedených taktik, dělá každý majitel e-shopu, který své kategorie nevyužije naplno, službu vašemu webu. Pokud kategorie svého e-shopu dodatečně optimalizujete, budete moci předstihnout většinu majitelů konkurenčních e-shopů, vyšplhat na vyšší příčky v SERP, získat více návštěvníků a vydělat podstatně více peněz.

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp