SEO
Orientovat se jako začátečník v SEO není jednoduché. Máme tu pro vás 7 kroků, díky kterým si osvojíte základy SEO a dozvíte se i něco navíc

Pro většinu společností jsou jejich webové stránky tím největším aktivem značky. Proto musí vyvolat v návštěvnících důvěru, odborné znalosti a samozřejmě autoritu

Optimalizace webových stránek musí být provedena tak, aby web vyhovoval potřebám vašich zákazníků a zobrazoval všechny vlastnosti tvořící základy SEO. 

Dříve, než se ponoříme do toho nejnutnějšího ze SEO, doporučuji svým klientům provést hloubkovou analýzu vztahů se spotřebiteli a klienty. 

Jak udělat analýzu se spotřebiteli a klienty:

  • Zjistěte, jak a proč vaši klienti objevují a zvažují vaše nabízené produkty a služby.
  • Prozkoumejte chování vašich zákazníků online (např. dotazy a kanály přiřazení, vyhledávací dotazy).
  • Zaměřte se na psychografická a demografická kritéria vašich zákazníků (například co hledají a jací jsou).

Tyto klíčové informace vám pomohou lépe pochopit jejich jednání a díky tomu snáze provedete první krok ke správné SEO kampani. 

Pojďme si nyní definovat proces SEO, jaké strategie zvolit a jak tato optimalizace pomůže vaší online prezentaci. 

Základy SEO

SEO – neboli optimalizace pro vyhledávače, je proces optimalizace internetových stránek tak, aby zachytil co nejvíce organického provozu webu prostřednictvím vyhledávačů. Tento provoz pak předvede na měřitelné obchodní výsledky. 

Zjednodušeně můžeme říci, že SEO je proces, který se snaží nasměrovat lidi na vaše internetové stránky, kdykoli zadají vyhledávací dotaz do vyhledávače. 

Ve chvíli, kdy si do Googlu zadáte výraz „co je obsahový marketing“, vyjede vám seznam stovek webů, které cíleně optimalizovaly obsah na toto klíčové sousloví, abyste klikli na jejich web. 

Ve chvíli, kdy kliknete na tuto webovou stránku, budete ji procházet a seznámíte se s jejich značkou. Pak už záleží na vás, zda se přihlásíte k odběru novinek v jejich newsletteru nebo provedete jinou akci. 

Zní to možná jednoduše, ale SEO zahrnuje hodně nuancovaných strategií a spoustu žargonu, které je zpočátku velmi obtížné pochopit. Abychom vám to usnadnili, rozhodli jsme se definovat několik důležitých pojmů, které v tomto tutoriálu použijeme. 

Definování termínů SEO

  • Klíčová slova: Klíčová slova jsou ta slova, která uživatelé napíšou do vyhledávače, kdykoli hledají důležité informace na webu. 
  • SERP: Jedná se o stránku s výsledky vyhledávače.
  • Organický provoz: Organický provoz je jakýkoli provoz, který přichází na vaše internetové stránky prostřednictvím vyhledávání ve vyhledávači, s výjimkou těch, kteří kliknou na PPC odkazy. 
  • PPC: PPC je reklama s platbou za proklik. Jde o reklamní strategii, která má hodnotit produkty nebo vstupní stránky nad běžnými výsledky Google SERP. Vedle těchto výsledků je vždy uvedeno „reklama“.
  • Meta tagy: Jedná se o úryvky textu určené k popisu internetové stránky pro vyhledávače. Titulek stránky můžeme například najít v atributu značky nadpisu HTML. 
  • Záměr uživatele: Jedná se o záměr vyhledávání podle klíčového slova (např. když chce uživatel koupit produkt, položí otázku apod.).
  • Faktory hodnocení: Faktory hodnocení mohou být jakékoliv faktory určené k ovlivnění hodnocení stránky ve vyhledávači ve chvíli, kdy se vyhledává konkrétní klíčové slovo. 
  • Procházení: Schopnost vyhledávačů najít na vašem webu webové stránky. 
  • Indexace: Schopnost vyhledávačů zahrnout vaše internetové stránky do svého webového indexu. 
  • Technické SEO: Podrobnosti backendu webové stránky, včetně mobilního vykreslování a rychlosti stránky. Tyhle parametry mají vliv na její hodnocení ve vyhledávání. 
  • SEO na stránce: Jde o seznam hodnoticích faktorů, včetně hlaviček a meta značek navržených tak, aby se pomohlo stránce lépe se umístit na vyšších pozicích ve výsledcích vyhledávání. 
  • Off-page SEO: Jde o seznam hodnoticích faktorů. Patří sem například vytváření akvizice a odkazů navržených tak, aby se zlepšila viditelnost a autorita vašich internetových stránek. 
  • Budování odkazů: Ruční proces vytváření hypertextových odkazů nebo zpětných odkazů na internetové stránky. Toto je pro většinu vyhledávačů zásadní hodnoticí faktor. 
  • Aktualizace algoritmu: Jakákoli aktualizace základního algoritmu Google (například Panda, Penguin) ovlivňující širokou škálu hodnocení ve vyhledávání. 
  • Core Web Vitals: Sem řadíme všechny technické faktory SEO, které Google považuje za důležité při určování potenciální zkušenosti s internetovou stránkou. 
  • EAT: Autorita, důvěra, odolnost – tento soubor pokynů Google navrhuje obchodníkům, aby vyhodnotili, zda jejich obsah tato klíčová kritéria splňuje. 
  • UX: Uživatelská zkušenost.

Význam SEO

Zde se nabízí otázka, proč je SEO tak důležité?

Za roky praxe jsme se setkali s mnoha inzerenty, vývojáři i s vysokými manažery, kteří SEO nepovažovali za nutné, nebo mu nerozuměli. To je pošetilé!

Dobře udělané SEO je dar, který vám bude neustále dávat důležité hodnoty. Říkáme to všem klientům, aby o tom přemýšleli jako o skládání úroků z investic. 

Mezi největší výhody SEO neodmyslitelně patří:

  • Zvýšení povědomí o značce: Zachycení dalšího SERP pomáhá umístit vaši značku před širším publikem.
  • Nízká cena, vysoká návratnost investic: Zatímco investice do placené reklamy je skvělá pro krátkodobá kliknutí, o potenciální zákazníky přijdete ve chvíli, kdy vypnete pověstný faucet. Na druhou stranu je SEO dlouhodobá investice, která posílí hodnotu vaší značky a poskytne vám výrazně vyšší ROI v dlouhodobém časovém intervalu – pokud je správně provedená. 
  • Vyšší míra prokliku (CTR): Čím bude váš obsah ve výsledcích vyhledávání vyšší, tím bude pravděpodobnější, že vám lidé budou důvěřovat a kliknou na vaši internetovou stránku. 
  • Udržitelnější návštěvnost: Jeden dobře postavený blog může přivést mnohem větší návštěvnost při nízkých i dokonce nulových nákladech, v porovnání s mnohatisícovou placenou PPC kampaní. 
  • Více relevantních potenciálních zákazníků: Poskytování obsahu na vysoké úrovni vám pomůže splnit záměry uživatelů a vybudovat si u zákazníků vyšší důvěru. Je pravděpodobnější, že při rozhodování o nákupu nebo získání potřebných informací se kvalifikovaní potenciální zákazníci obrátí právě na vaši značku. 
  • Oslovení více kontaktních bodů během cesty kupujícího: Podle průzkumu si více než 50 % nakupujících udělá před nákupem svůj osobní průzkum toho, kde nakupují. Takže vytvoření dalšího obsahu může poskytnout další kontaktní bod, který vám pomůže získat potenciální zákazníky napříč celou vaší prodejní cestou. 

7 kroků k ovládnutí SEO jednou provždy

  1. Vybudujte pevný technický základ

Bohužel vše, o čem nyní budeme mluvit, je zcela zbytečné, pokud mají vaše internetové stránky podstatnou technickou závadu, která jim brání ve vysokém hodnocení. 

Za roky praxe jsme viděli hodně společností, které vytvořily řadu pokusů dlouhého obsahu, ale rychlost stránek nebo problémy s indexací jim veškeré jejich pokusy pokazily. 

Google si vysoce cení technického SEO, protože technické SEO má obrovský vliv na uživatelskou zkušenost. Pokud se například vaše internetové stránky načítají příliš pomalu, uživatelé obvykle odcházejí. A Google se na základě těchto informací přizpůsobí. 

Už v roce 2020 Google představil svůj projekt Core Web Vitals. Tento projekt, aniž by se příliš zabýval „plevelem“, měří na každé webové stránce: 

  • Vykreslení největšího obsahu (LCP): Jak dlouho se stránka načítá.
  • Kumulativní posun rozvržení (CLS): Jak stabilní jsou jeho vizuály.
  • Zpoždění prvního vstupu (FID): Jak dlouho trvá, než může uživatel interagovat s webem.

Core Web Vitals vývojářům poskytuje základní linie, podle kterých mohou dosáhnout toho, aby vytvořili dobré uživatelské prostředí. 

Přehled uživatelského prostředí Chrome vám umožní otestovat na vašem webu tyto základní údaje a pomůže vám zjistit, zda je třeba provést nějaké změny. Kromě toho doporučujeme zaměřit se na následující faktory, aby byly vaše stránky co nejlépe umístěné v hodnocení SERP. 

  • Hosting: Pro své internetové stránky hledejte takový hosting, který je ve vaší blízkosti a má hostingové plány, které lze škálovat s vašimi stránkami. Sledujte i další důležité faktory, jako je certifikace SSL a zálohování dat. 
  • URL: Vytvoření struktury URL, která bude přátelská pro vaše SEO, je nesmírně důležité pro indexaci. Následující příklad představuje nejideálnější a nejjednodušší strukturu adresy url: https://domain.com/subdomain/pagetitle.
  • Procházení a indexace: Chyby zjištěné při indexování a procházení způsobené nesprávně nakonfigurovaným motivem nebo značkou robots.txt brání tomu, aby byly vaše internetové stránky objeveny ve vyhledávači. 
  • CMS – systémy pro správu obsahu: Vytváření webových stránek na CMS, jako je například WordPress, podstatně usnadňuje vývojářům a obchodníkům aktualizaci jejich internetových stránek, aniž by se museli učit kódovat. Nástroje typu WordPress mají navíc pluginy, které pomáhají zcela jednoduše vylepšit vaše internetové stránky bez jakékoliv práce na backendu. 
  • Soubory Sitemap XML: Odeslání souboru Sitemap ve formátu s existujícími URL adresami je dobrý způsob, jak správně a rychle indexovat a zároveň procházet vaše stránky. 
  • Duplicitní obsah: Veškerý duplicitní obsah, který kanibalizuje vaše hodnocení klíčových slov, odstraňte. Vložení kanonické značky do původního obsahu vám pomůže snížit výskyt duplicitních chyb v obsahu. 
  • Rychlost stránky: Jedním z nejdůležitějších faktorů pro hodnocení je rychlost stránky. Některé typy pro zlepšení stránky zahrnuji použití formátů nové generace, komprimaci obrázků, omezení Javascriptu i omezení přesměrování. 
  • Mobilní odezva a vykreslování: Hned po rychlosti stránky je na druhém místě důležitá právě mobilní odezva a vykreslování. Vytvoření responzivní mobilní webové stránky umožňuje internetovým stránkám rychlé načítání a správné zobrazení na všech mobilních zařízeních. 
  • Chyby HTTP: Chyby s číslem 4xx, jako jsou například chyby 404, upozorňují na to, že je na vašich stránkách něco nefunkční a musí být upraveno, aby se mohla znovu hodnotit. 
  • Přesměrování 301: Přesměrování duplicitního nebo starého obsahu pomocí přesměrování 301 je ideální způsob, jak přenést jakoukoliv již existující hodnotu odkazu na novou stránku pro její lepší umístění. 
  • Protokol HTTPS: Je důležité, aby byly vaše stránky optimalizované pomocí certifikátu SSL (Secure Sockets Layer). Tento certifikát chrání uživatele, kteří vás navštíví. Pokud web nemá tento certifikát, prohlížeč Chrome poskytne uživatelům, kteří tento web navštíví, varování, což úplně zničí váš provoz. 

Dříve, než začnete zkoumat klíčová slova a publikovat obsah, zapište si seznam problémů a chyb, které je třeba na vašich internetových stránkách odstranit. Ve spolupráci s vývojářem tyto chyby odstraňte. Pak se teprve vyhněte na optimalizaci. 

  1. Naučte se, jak správně zkoumat klíčová slova

Ve chvíli, kdy budete mít odstraněnou poslední závadu na vašich stránkách, je čas pustit se do podrobných aspektů SEO: 

Objevování relevantních klíčových slov

Obecně se klíčová slova rozdělují do dvou kategorií. Ty pak můžete použít k sestavení navigace na té nejvyšší úrovni. 

  • Počáteční klíčová slova: Počáteční klíčová slova jsou krátká. Tvoří je 1–3 slova. Klíčová slova jsou obvykle sestavena ve volné shodě týkající se vašich nejdůležitějších produktů, témat nebo služeb. Pokud chcete budovat SEO pro svou agenturu, vaše klíčová slova mohou zahrnovat například „specialista na marketing“ nebo „SEO služby“.
  • Long-tail klíčová slova: Long-tail klíčová slova jsou delší než počáteční klíčová slova. Mají více než 3 slova týkající se konkrétních dotazů. Pokud se zaměřujete na SEO agentury, vhodné long-tail klíčové slovo může být například „co je obsahový marketing“. 

Vaše navigace na nejvyšší úrovni bude obsahovat klíčová slova související se širokými tématy, produktovými řadami nebo službami. 

Na druhou stranu použijete long-tailová klíčová slova pro informativní evergreen blogové příspěvky nebo pro nejrůznější formy obsahu oslovující přímo záměr vašich návštěvníků. 

V praxi se většinou setkáváme se vzorem, kdy se malé podniky se specializovanými službami zaměřují na dlouhá klíčová, protože mají nižší konkurenci. 

Je dobré zvážit vytvoření samostatných pilířových stránek sestavených na základě klíčových slov na vašem webu. Ty jim pomohou umístit se na vyšší pozici ve vyhledávačích. Pokud máte stránku se širokým tématem, souvisejícím s mobilním SEO, nebude hodnocena tak vysoko jako evergreen příspěvek pojednávající o mobilním SEO. 

Opět platí, že dobře vedený blog poskytuje vyhledávačům další skvělý příklad stránky, která využívá klíčová slova a podpůrné stránky, které pojednávají o klíčových tématech převzatých z klíčových slov s dlouhým koncem. 

Dále je třeba filtrovat vyhledávání klíčových slov podle záměru uživatele. Obecně existují široké kategorie záměru uživatele, do kterých se pak mohou celkem snadno klíčová slova rozdělit: 

  • Komerční: klíčová slova cílící na nakupující (například „boty Nike“).
  • Informační: klíčová slova cílící na publikum hledající informace (například „co je linkbuilding“).

Pokud chcete vyvinout komerční klíčová slova pro stránky produktů a služeb nejvyšší úrovně a stránky jednotlivých produktů, doporučuji použít bezplatný Plánovač klíčových slov Google Ads. 

Pro začátek stačí zadat výchozí klíčové slovo související s vaší firmou. Plánovač klíčových slov Google Ads dokonce poskytne další nápady pro vyhledávání s dlouhým koncem a klíčová slova můžete rozdělit podle dalších faktorů i podle konkurence. 

Velmi užitečné je také filtrování klíčových slov podle „nabídky pro horní část stránky (vysoký rozsah)“, abyste zjistili, na která klíčová slova inzerenti nabízeli nejvyšší cenu. Tento filtr je užitečný také ve chvíli, kdy chcete oddělit klíčová slova podle záměru, přičemž nižší nabídky jsou informativní a vyšší nabídky jsou komerční. 

Vyberte seznam výchozích klíčových slov – nejlépe s nižšími objemy a exportujte je do CSV. 

Dále budete hledat long-tailová klíčová slova s dotazovanými frázemi. Fráze otázek vám přímo odpoví na dotazy uživatelů, lze je použít k vytvoření podpůrných stránek pro naše pilíře a mají nižší konkurenci ve vyhledávání. 

V Plánovači klíčových slov můžete vyhledávání klíčových slov filtrovat tak, že do vyhledávání zahrnete „proč“, „co“, „kdy“ a „jak“, nebo můžete použít například nástroj Semrush, který to udělá za vás. 

Pro sestavení seznamů klíčových slov a námětů na témata pomocí souvisejících dlouhých klíčových slov vřele doporučuji nástroj Ahrefs nebo Semrush. Klíčová slova můžete také filtrovat podle záměru, obtížnosti nebo objemu. Nástroje typu Answer the Public jsou skvělé pro hledání dalších frází s otázkami. 

Ahrefs, Google Trends nebo Semrush rovněž nabízejí nástroje, které vám umožní prohlížet klíčová slova ve vašem oboru pro nové nápady a populární témata. Nakonec věnujte pozornost tomu, co dělají vaši konkurenti – pokud hledáte seznam klíčových slov nebo témata a nevíte, jak a kde začít. 

Nástroje Ahrefs a Semrush vám ukáží, kdo jsou vaši největší online konkurenti a pomohou vám prozkoumat stránky i klíčová slova, která přivádějí nejvyšší počet návštěv na doménu konkurenta. Tyto informace pro vás budou cenné při používání klíčových slov a nápadů pro obsah, abyste optimalizovali své stránky na základě toho, které formy obsahu jsou u vašich konkurentů nejlepší. 

Ve chvíli, kdy sestavíte seznam klíčových slov v tabulce, přiřaďte je k výchozímu bodu k adresám URL nejvyšší navigace a použijte klíčová slova s dlouhým koncem k sestavení témat pro váš obsahový kalendář. 

  1. Vytvářejte obsah, který hodnotí a převádí

Na základě vašeho výzkumu klíčových slov vytvořte strategii obsahového marketingu. Toto vám umožní rozvinout autoritu ohledně témat a naplnit záměry uživatelů napříč celou vaší prodejní cestou. Jestliže budete vytvářet obsah na vysoké úrovni, pomůžete své firmě stát se myšlenkovými lídry ve svém oboru. 

Tyto faktory nejvíce ovlivňují hodnocení obsahu: 

Záměr uživatele: 

  • Splňuje váš obsah záměr uživatele? 
  • Odpovídá na co nejvíce otázek a poskytuje uspokojivou odpověď?

Délka: Ideální délka blogu podle výzkumu HubSpot je mezi 2 100 až 2 400 slovy. Znamená to, že blogy s krátkými příspěvky by měly mít více než 2 000 slov? Samozřejmě, že ne. Znamená to pouze, že delší obsah, který uspokojí záměr uživatele, má tendenci podávat lepší výkony a agregovat více odkazů. Viděli jsme příspěvky o 300 slovech, které převyšovaly stránky s 2 500 slovy. Ale také hodně delších kusů bylo vytvořeno nekvalitním obsahem. Dejte pozor na to, aby váš obsah poskytoval čtenářům důležitou hodnotu i řešení. Délku textu vytvořte dle potřeby. 

Média: Možná máte tendenci zaměřovat se na blogy a psaný obsah. Ale obsahu mohou také výrazně pomoci infografiky, podcasty i videa. Můžete kombinovat obsah podporou videí na YouTube, pomocí souborů PDF nebo blogů na vašem nativním webu. 

Originalita: Obsah, který se umístí vysoko, má tendenci čtenářům poskytovat něco zcela jedinečného. Nezáleží na tom, zda jde o originální výzkum nebo jiný pohled na téma, které podnítí konverzaci. 

Vzájemné propojení: Skvělý způsob, jak pomoci stránkám s indexací, je propojení. Získejte dodatečnou hodnotu odkazů a poskytněte čtenářům další zdroj při čtení vašeho kvalitního obsahu. 

Hyperlinking: Ze stejného důvodu jsou mnohdy majiteli internetových stránek externí odkazy často přehlíženy, ale my stále věříme, že zlepšují UX a propůjčují vašemu webu důvěryhodnost. Pokud se například ve svém blogu věnujete medicínskému tématu a odkazujete na nějaký lékařský časopis, sdělíte tak Googlu a uživatelům, že váš výzkum je pravděpodobně přesný. 

Skenovatelnost: Obsah, který se snadno skenuje a čte, obvykle poskytuje vyšší míru zdržení a lepší uživatelský dojem. Doporučujeme při psaní dodržovat krátké odstavce (jedna až dvě věty) a rozdělit text obrázky, reklamami, videi nebo alespoň pomocí mezer. 

Obecně se nám líbí vytvářet sloupové příspěvky a používat dlouhá klíčová slova k vytváření podtémat. Takže každý krok tohoto tutoriálu by mohl představovat dílčí téma a naše strategie by se mohla stát podrobnější. 

Také je třeba probrat psaní obsahu pro každou fázi vaší prodejní cesty. Příspěvky na blogu i informační obsah jsou sice úžasné pro přilákání návštěvnosti, ale musíte také vytvořit strategie, jak webový provoz převést na prodej či předplatné, jakmile noví návštěvníci přijdou na váš web. 

Prodejní cesta se obvykle skládá ze tří širokých fází:

  • Povědomí: V této fázi lidé nejdříve objevují váš web. Informační obsah může zahrnovat příspěvky čtenářů, otázky a odpovědi, tradiční blogy, shrnutí odborníků, tiskové zprávy, e-knihy, skutečné knihy nebo cokoli informativního. 
  • Zvažování/zájem: V této fázi je třeba spojit se s předchozími návštěvníky, abyste vyvolali zájem o svou firmu. Některý obsah ve fázi zvažování zahrnuje webináře, e-knihy nebo cokoli jiného, co může lidi přimět k dokončení akce, jako je přihlášení k odběru zpravodaje, stažení souboru PDF atd. 
  • Rozhodnutí: V závěrečné fázi prodejního trychtýře se potenciální zákazník rozhodne, zda si u vás nabízené produkty či služby koupí, či nikoliv. Obsah fáze rozhodování může zahrnovat některé ze stejných forem obsahu výše, ale zabalené v nabídce určené k dokončení prodeje. 
  • CRM: Prodejní cesty na platformě pro řízení vztahů se zákazníky můžete často najít mnohem složitější, ale měly by vám poskytnout alespoň základní přehled o tom, jak přistupovat ke své inbound marketingové strategii pomocí obsahového marketingu. 
  1. Optimalizujte své webové stránky pro vyhledávače

Jakmile začnete vytvářet své stránky služeb a čerpat obsah, zajistěte, abyste měli svůj obsah správně optimalizován pro vyhledávače. 

Výše jsme probírali několik faktorů hodnocení a technické SEO. Nyní je čas ponořit se do faktorů optimalizace SERP a on-page. 

Základy SEO na stránce:

  • Umístění klíčových slov: Primární klíčová slova by měla být strategicky použita v nadpisu, úvodním odstavci i velkoryse v těle stránky, kde to dává smysl. 
  • Sémanticky související klíčová slova: Sémanticky související klíčová slova využijte prostřednictvím obsahu na strategických místech, jako jsou záhlaví k vytvoření podtémat ve vašem článku a samozřejmě v těle obsahu, abyste mohli lépe hodnotit další klíčová slova. 
  • Značka H1: Záhlaví H1 je název stránky. Je to formát, který se zobrazuje ve fyzickém webovém dokumentu. Optimalizujte svůj tag H1 pomocí primárního klíčového slova a zkontrolujte, zda je relevantní k textu. 
  • Značky H2, H3 a H4: Vaše značky záhlaví H2, H3 a H4 jsou menší záhlaví v dokumentu webové stránky, která mají přehledně uspořádat text do podtémat. Tyto značky optimalizujte pomocí sémanticky souvisejících a dlouhých klíčových slov. 
  • Schema markup (volitelné): Schema markup je forma mikrodat vložených do vašeho HTML kódu. Ta pomáhají vyhledávačům indexovat vaši internetovou stránku na základě jejího tématu. Existují například nejrůznější formy schématu pro různá témata, umístění i kontaktní informace, takže pokud osoba hledá například vaše jméno nebo umístění, měla by se zobrazit webová stránka. 
  • CTA: Zajistěte, aby každá vaše webová stránka měla v určitém okamžiku výzvu k akci (CTA). Ta naláká uživatele k dokončení vámi požadované akce. Výzvy k akci mohou zahrnovat textové výzvy k akci v rámci obsahu, tlačítka výzev k akci nebo i výzvy k akci založené na obrázcích. 
  • Optimalizace obrázků: Všechny obrázky by měly být komprimovány a poskytovány ve formátech nové generace. Také by měly být optimalizovány pro alternativní text, čímž je bude možné indexovat při vyhledávání obrázků Google. 
  • Geotagy (volitelné): Pokud se zaměřujete na místní SEO, při geotagování klíčových slov s konkrétními městy či regiony pomůže umístění webu ve vyhledávání „v mém okolí“. Webmasteři mohou přidávat geotagy do svých názvů, jakýchkoliv obrázků nahraných do jejich CMS nebo informací NAP.

SERP optimalizace:

  • Značka názvu: Tagy názvu jsou odkazem na SERP, na který je možné kliknout. Měly by obsahovat hlavní klíčové slovo, název vaší značky, příkazová slova a vztahovat se k odkazovanému dokumentu webové stránky. Dbejte na to, aby značky title nebyly delší než 60 znaků.  
  • Meta description: V tomto textu by se měl objevit text s odkazem na webovou stránku a obsahovat hlavní klíčové slovo v popisku i výzvu k akci. Meta popisky by neměly být delší než 160 znaků. 
  • Firemní profil Google: Všechny firemní weby by měly mít vytvořenou stránku s firemním profilem Google a zároveň by měla být lokalizovaná pro geografickou oblast, ve které působí. 

Možná jedním z nejdůležitějších hodnoticích faktorů Google a off-page SEO strategií je i nadále linkbuilding, kterému se budeme věnovat na chvíli. 

  1. Vytvářejte odkazy na své webové stránky

Stále silným hodnoticím faktorem jsou podle výzkumu příchozí odkazy. I když kvalita odkazů samozřejmě převyšuje jejich kvantitu. 

Při budování odkazů můžete použít doslova desítky strategií, od blogování hostů po HARO. 

Pokud chcete právě teď začít s budováním odkazů, je třeba vytvořit si nejdříve skvělý obsah. Poté, až bude váš odkazový magnet postaven, budete jej muset zviditelnit, aby se na něj mohli lidé začít propojovat. 

Naštěstí existují nástroje, jako je Semrush, které nám značně zjednoduší proces ručního oslovování, což vám usnadní shromažďovat kontaktní údaje pro cílové internetové stránky a prostřednictvím e-mailu budete moci celkem jednoduše spravovat svůj ruční obsah. 

Dokonce také můžete připojit konkrétní klíčová slova nebo konkurenty a odhalit weby pro příležitosti k vytváření odkazů. 

Pokud pro zadávání zpětných odkazů nechcete používat nástroje, stále můžete ručně oslovit lidi pomocí operátorů stránek. Odkazy na konkurenty můžete najít například pomocí vyhledávání: site:www.competitor.com -competitor.com

Jestliže existuje web, ze kterého byste rádi získali konkrétní odkaz, můžete provést vyhledávání prostřednictvím vyhledávání Google „site:“ a zjistit, zda mají shodný obsah s vaším tématem. Pokud chcete napsat obecná populární témata, na která můžete oslovit odkazy, zadejte do vyhledávání Google „intitle“.

Operátory stránek můžete také použít pro vyhledávání příležitostí pro oslovení zákazníků nebo k vyhledávání stránek. 

  • Vytvářejte stále kvalitní obsah pro ostatní weby, na které můžete odkazovat. 
  • Pomocí vyhledávání operátorů webu si najděte weby, na kterých můžete umístit svůj odkaz.
  • Použijte HARO pro odeslání nabídky s odkazem na svůj web.
  • Propojte jakékoliv neznačkové zmínky na webu pomocí Semrush nebo například Ahrefs.
  • Spravujte ruční oslovení pomocí nástroje pro zpětné odkazy, jako je Semrush nebo Ahrefs.
  • Využijte příležitost k propojení od konkurentů pomocí Semrush nebo Ahrefs.
  • Distancujte se od všech škodlivých odkazů identifikovaných Semrushem nebo například Ahrefsem. 

K bezplatným nástrojům typu Semrush nebo Ahrefs můžete těžit také z dat získaných prostřednictvím Google Search Console. 

  1. Sdílejte a propagujte svůj obsah

I když jsme si už prošli některé strategie, jak pomoci vašemu obsahu dosáhnout nejvyšší možné pozice a získat zpětné odkazy ručně, někdy tyto strategie pořád nestačí. 

Jak často svým klientům říkáme, SEO je notoricky známá konkurence. Je třeba se také zaměřit na různé informační strategie navržené tak, aby přivedly pozornost na vaše internetové stránky. Níže je uvedeno několik strategií, které vám pomohou zvýšit okamžitou návštěvnost vašeho obsahu, a ještě mu pomohou dosáhnout vyššího hodnocení. 

  • Sdílejte svůj obsah na sociálních sítích vašeho webu. 
  • Propagujte tento obsah v reklamách jako vstupní stránku. 
  • Sdílejte obsah v příslušných online komunitách, včetně fór a Redditu. 
  • Přepněte obsah na podcast nebo video a sdílejte jej na různých platformách, jako je YouTube či Spotify. 
  • Svůj obsah propagujte v e-mailové kampani pomocí seznamů potenciálních zákazníků, které získáte.
  • Připravte pro své odběratel newsletteru měsíční zpravodaj, ve kterém představíte všechny důležité novinky na webu. 
  • Označte ve svých příspěvcích na sociálních sítích influencery, které by váš obsah mohl zajímat. 
  • Napište o influencerech, kteří se zabývají podobným tématem jako vy a pošlete jim kopii, kterou s nimi chcete sdílet. 
  • Pozvěte na své internetové stránky hostující autory s velkým publikem, aby vám zvýšili návštěvnost vašeho blogu. 
  • Publikujte obsah svého blogu v elektronické knize. Tu můžete libovolně propagovat nebo inzerovat prostřednictvím vašich příchozích nebo odchozích marketingových kanálů. 
  • Přidejte důležité hashtagy nebo trendy klíčová slova ke svému obsahu v příspěvcích na sociálních sítích pro ještě větší zviditelnění.
  • Udělejte si interní odkazy na obsah, abyste jej mohli později lépe hodnotit podle konkrétního kotvícího textu a předali stránce důležitou hodnotu odkazu. 
  • Udělejte na domovské stránce nebo webu takový obsah, který bude čtenáře bavit. Získá si tak lepší viditelnost. 

Existuje mnoho dalších důležitých strategií, které vám pomohou propagovat váš obsah. Zvláště, pokud se je budete snažit umístit na konkrétní média, jako je Twitter, TikTok, Substack nebo kdekoli jinde. 

  1. Nahlédněte do služby Analytics

SEO nikdy nebude kompletní bez konzultace s našimi analytiky. Každé firmě doporučuji použít kvalitní analytické nástroje, jako je Google Search Console nebo Google Analytics, nebo konkurenční výzkumný nástroj, jako je Semrush. 

V praxi jsme si velice oblíbili nástroj Semrush. Pomocí něj snadno zjistíme, který obsah je hodnocen v určité vzdálenosti (v pozici od 11 do 20) na Googlu, abychom buď přepracovali stávající obsah, nebo vytvořili nový obsah kolem tohoto klíčového slova a propojili tam a zpět mezi dvěma stránkami. 

Připravené analýzy vám také napoví, které stránky mají největší návštěvnost, a které potřebují propagaci. Abyste však byli podrobnější, musíte se podívat na Google Analytics a zjistit, jak lidé interagují s vaším obsahem. 

Doporučujeme vám nastavit cíle nebo konverzní cesty pro zjištění, kolik lidí na vašich internetových stránkách dokončuje požadované akce. Při práci také rádi používáme nástroj Google Analytics Behavior Flow. Ten vám ukáže, jakou cestou se uživatelé na vašem webu ubírají. 

Pomocí klíčových ukazatelů výkonu (KPI), které Google Analytics poskytuje, provádějte změny na svých stránkách tam, kde je potřeba. 

Pro nás jsou nejdůležitější hodnoty KPI, které je třeba mít vždy na paměti: 

  • Konverzní poměr: Sleduje, kolik lidí dokončuje požadované akce, jako je nákup nebo přihlášení k odběru novinek. 
  • Míra okamžitého opuštění: Ukazuje, kolik lidí opustí vaši stránku, aniž by navštívili jinou. 
  • Průměrný čas na stránce: Sleduje, jak dlouho se návštěvníci na vašich stránkách zdržují a zda opravdu čtou váš obsah, nebo ho spíše prolistují a odejdou. 
  • Kanály: Odkud pochází návštěvníci (zda jde o organický, přímý nebo placený provoz) a které z nich je pro nás lepší upřednostnit.
  • Zařízení: Na jakém zařízení lidé hledají vaši firmu?
  • Umístění: Je provoz vašich internetových stránek lokalizován pro vaši firmu? 

Mimo to je Google Search Console praktickým nástrojem pro zjištění, kolik lidí kliklo na odkazy a kolik zobrazení stránky generují. 

Nastavení klíčových ukazatelů výkonu a měsíční konzultace vašich analýz za účelem nalezení vylepšení vám pomohou pochopit, které strategie na vašem webu fungují a které je potřeba zahodit. 

Zapojte své dovednosti do akce

Teď, když už rozumíte základům SEO, se při odstraňování potíží během kampaně dozvíte více. 

Výhodou je, že když uděláte během své cesty za budováním lepšího SEO nějaké chyby, nebude vás to stát spoustu peněz, jako by tomu bylo u placené reklamy. Všechny ty neúspěšné kampaně navíc můžete později znovu použít a vylepšit. 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Kristýna Franclová

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp