digitální marketing
Kam se posunulo SEO a Google Ads a kam by měli marketéři investovat svůj čas a zdroje, aby zbytečně neutráceli za PPC, když mohou hodnotit pouze organicky?

Jaký je posun mezi Google Ads a SEO?

Proč zbytečně investovat čas a peníze za kampaně Google Ads, když je možné hodnotit pouze organicky? Proč se snažit o organické hodnocení, když je možné spustit kampaň na Google Ads? Pojďme se podívat, jaký je posun mezi SEO a Google Ads a pokusme se odpovědět na tyto dvě konkurenční otázky. 

Jaký je rozdíl mezi Google Ads a SEO?

Ačkoliv se oba zaměřují na stejný kanál, placená vyhledávání (tj. Google Ads) a optimalizace pro vyhledávače jsou dvě zcela odlišné strategie digitálního marketingu. 

Co je Google Ads a jak funguje?

Google Ads je placená reklamní strategie, která poskytuje prostřednictvím placených umístění nad výsledky vyhledávání okamžitou viditelnost. Placená reklama klade důraz na přesné cílení publika. Inzerenti sestavují kampaně zaměřené na flexibilitu pro přizpůsobení krátkodobých cílů a na konverze. 

Co je optimalizace pro vyhledávače (SEO) a jak funguje?

SEO je dlouhodobá strategie a cílený přístup zaměřený na zlepšení viditelnosti vašich internetových stránek ve výsledcích vyhledávání se zaměřením na přilákání organické návštěvnosti pomocí vysoce kvalitního a relevantního obsahu na stránce a vytvářením odkazů. Nabízí nákladově efektivní a udržitelné výsledky. Jenže jejich dosažení vyžaduje čas. 

SEO se buduje dlouhou dobu, v klientech buduje dlouhodobou důvěryhodnost a v průběhu času je šetrné k rozpočtu. 

Google Ads nabídne okamžité výsledky i větší kontrolu nad tím, pro které výrazy se má váš obsah zobrazit. To z něj činí doplňkovou strategii v integrovaném marketingovém plánu. 

Důležité je tedy porozumět nuancím každého přístupu, abyste mohli maximalizovat efektivitu používání těchto dvou marketingových strategií ve vyhledávání. 

Výhody SEO

  • Cílený provoz: Optimalizace obsahu pro vyhledávání je založena na cílení na konkrétní fráze a klíčová slova odpovídající záměru vyhledávání. Jinak řečeno, když vaše webové stránky hodnotí klíčová slova a poskytují uživatelům takové informace, které aktuálně hledají, přitahujete relevantní a kvalitní návštěvy. To vede k vyšší spokojenosti uživatelů s vaším webem a vyšší pravděpodobnost konverzí. 
  • Důvěryhodnost: Pokud se váš obsah zobrazuje v horní části výsledků vyhledávače, sdělí to vašemu publiku, že jsou vaše webové stránky seriózním zdrojem informací. Získáte si tak autoritu, která výrazně zlepší reputaci vaší značky a povzbudí uživatele, aby důvěřovali vašemu obsahu a zapojili se do něj. Jakmile si prosadíte pomocí SEO důvěryhodnost, získáte dlouhodobou důvěru zákazníků a jejich věrnost k vaší značce. 
  • Udržitelnost: Jakmile jsou dosaženy organické výsledky SEO, budou relativně trvalé a stabilní. Pravidelnou optimalizací svých webových stránek pomocí vysoce kvalitního obsahu, zaměřením na technické potřeby a občasným obnovením stávajícího obsahu, aby byl web relevantní, můžete vytvořit vždy aktivní a udržitelnou přítomnost s relativně malou údržbou. 
  • Kumulativní efekty úspěchu: SEO je klíčovou strategií pro dlouhodobý obchodní růst. Postupně se váš obsah bude řadit výše a vy získáte aktuálnější autoritu. Můžete zvýšit svou viditelnost a organický provoz, aniž byste museli neustále zvyšovat investice.
  • Nákladová efektivita: Ačkoliv SEO vyžaduje počáteční investice v podobě psaní kvalitního obsahu a optimalizace webu, často však z dlouhodobého hlediska přináší vyšší návratnost investic (ROI). Investujete do obsahu, který publikujete na svém webu. Proto neplatíte za proklik, což z něj činí nákladově efektivnější strategii pro firmy, které chtějí dlouhodobě snížit marketingové náklady. 

Výhody Google Ads

  • Okamžitá viditelnost: Ve chvíli, kdy vytvoříte a spustíte reklamní kampaň na Googlu Ads, mohou se vaše reklamy začít zobrazovat v horní části stránek s výsledky vyhledávačů (SERP) pro vybraná klíčová slova. Protože jde o okamžité umístění, je vhodné pro obchodníky, kteří chtějí mít rychlý dopad. Ať už jde o propagaci sezónní nabídky, představení nového produktu, nebo využití aktuálních trendů. 
  • Zaměření na konverze: Nezáleží na tom, zda chcete generovat prodeje, telefonní hovory, návštěvy na webu nebo potenciální zákazníky. Služba Google Ads je navržena tak, aby zvýšila konverze. Reklamy jsou vytvořeny tak, aby povzbudily uživatele k provedení požadované akce. Tento přístup zaměřený na konverzi je ideální pro maximalizaci návratnosti investic nebo pro poskytování měřitelných výsledků. 
  • Rozšířené cílení: Google Ads vám kromě pouhého cílení na klíčová slova umožňuje zaměřit se na konkrétní demografické lokality a údaje. To znamená, že vaše reklamy se zobrazí pouze definovanému publiku, které bude hledat obsah související přímo s vaší nabídkou. Toto přesné cílení minimalizuje zbytečné náklady na reklamu a maximalizuje potenciál pro konverze. 
  • Kontrola rozpočtu: Google Ads vám poskytuje naprostou kontrolu nad rozpočtem a umožňuje upravovat výdaje podle vaší aktuální potřeby. Můžete si nastavit denní či měsíční limity, které zajistí, že nepřekročíte svůj rozpočet. Jednoduchým zvýšením rozpočtu na vysoce efektivní kampaně získáte ještě větší míru konverze. 
  • Příležitost k testování: Google Ads poskytuje nástroje pro provádění experimentů neboli A/B testů s různými prvky reklamy. Toto testování pomáhá určit, co u vašeho publika nejvíce rezonuje, které prvky vedou k vyšším konverzím, celkového úspěchu kampaně a míře prokliku. Neustálým vylepšováním a experimentováním můžete udržet pozornost cílového publika a dosáhnout lepších výsledků. 

Mimořádný výkon při současném používání SEO a Google Ads

Pokud chcete porovnávat SEO a Google Ads, můžete si tyto dvě marketingové strategie představit jako táborák. Pro oheň potřebujete dvě věci. Podpal a dřevo. 

Podpal v tomto příkladu představuje Google Ads: Zapálí se velmi rychle, ale bez palivového dřeva shoří dřív, než stihnete dát špekáček nad oheň. 

Palivové dřevo je v tomto příkladu SEO: Vyrobeno je pro dlouhé a trvalé hoření. Pokud se ho pokusíte zapálit samostatně, může se stát, že nikdy nezačne hořet. 

Když však použijete pro rozdělání ohně podpal a dřevo dohromady, můžete oheň rychle rozdělat a užívat si jeho hřejivou zář celé hodiny. 

Jinými slovy: Společné používání Google Ads a SEO poskytuje marketérům mnoho výhod, kterých by nedosáhli se žádnou ze strategií samostatně: 

  • Okamžitá viditelnost a dlouhodobá autorita: Než se dostaví první výsledky práce na SEO, chvíli to trvá. Takže zatímco čekáte, než se váš vysoce kvalitní obsah zapíše na přední příčky ve vyhledávačích, Google Ads vám pomůže okamžitě zvýšit návštěvnost vašich webových stránkách. To vám pomůže generovat konverze, zatímco pracujete na zlepšení hodnocení svého webu. 
  • Statistiky klíčových slov: Google Ads poskytuje důležité údaje o výkonu konkrétních klíčových slov z hlediska konverzí, nákladů a počtu kliknutí. Tato data mohou být základem pro vaši SEO strategii tím, že vám pomohou identifikovat ta klíčová slova s vysokým počtem konverzí, na která se vyplatí organicky cílit. Své SEO úsilí můžete jednoduše sladit s klíčovými slovy, která se v placených reklamních kampaních osvědčila. 
  • To samé platí samozřejmě i obráceně: Pokud provedete průzkum klíčových slov pro svou SEO strategii, zjistíte, která klíčová slova přinášejí největší provoz vám a vaší úzké konkurenci. Tyto informace pak jednoduše použijete k vytváření cílených kampaní Google Ads. 
  • Povědomí o značce a remarketing: Google Ads podporuje remarketingové kampaně, cílené na uživatele, kteří už v minulosti váš web navštívili. Pokud vaše úsilí v oblasti SEO přiláká uživatele na váš web, ale nevede to k okamžitým konverzím, Google Ads vám dá druhou šanci znovu tyto uživatele oslovit pomocí cílených reklam. Kombinace SEO a remarketingu pomáhá zvýšit konverze i povědomí o značce. 

Verdikt: Investujte do obou, ale upřednostňujte SEO

Integrací Google Ads a SEO do komplexní marketingové strategie mohou marketéři řešit krátkodobé i dlouhodobé cíle. Tato efektivní a výkonná kombinace strategií zajišťuje využití silných stránek každé strategie a efektivní přidělování rozpočtů ke zvýšení návštěvnosti, růstu a konverzí vaší firmy. 

I když je Google Ads a SEO cennou součástí digitální marketingové strategie, správně provedené SEO optimalizuje váš obsah pro udržitelnou a dlouhodobou viditelnost. Jeho celková hodnota životnosti bude obecně vyšší. Z tohoto důvodu by mělo být SEO věnováno více z rozpočtu i celkové pozornosti. Zjistěte více o tom, jak optimalizovat svůj obsah pro vyhledávání, pomocí našich SEO a PPC strategií.  

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Kristýna Franclová

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp