Fenomén zvaný TikTok upoutal s více než 1 miliardou aktivních uživatelů v roce 2022 pozornost marketérů a značek. Od svého vzniku v roce 2016 vzala tato platforma pro sdílení videí na sociálních sítích digitální svět útokem a rozšířila se na více než 150 trhů. Navzdory tomuto hvězdnému růstu a velké divácké základně jsou reklamní příležitosti TikToku pro mnohé stále jakousi záhadou.
Pokud patříte mezi ty, kteří sedí na vážkách a přemýšlejí, zda by měli investovat do reklamy na TikToku, nejste sami.
Tento průvodce reklamami TikTok pro začátečníky vám pomůže zjistit, jak tato reklamní platforma funguje, jak začít pracovat s nástrojem TikTok Business Manager a jaké jsou kroky pro vytvoření nové kampaně.
Navíc jsme připojili několik osvědčených postupů a doporučení. Pusťte se do toho!
Proč spustit reklamu na TikToku
Než začnete uvažovat o spuštění reklamy na TikToku, položte si otázku - hodí se moje značka pro TikTok? Je moje cílová skupina vůbec na TikToku? TikTok se svým velmi mladým publikem značně liší od sociálních sítí jako Facebook nebo Instagram.
►Uvádí se, že většina uživatelů TikToku je mladší 30 let a generace Z a mileniálové představují největší věkové skupiny lidí, kteří aplikaci používají.
Kromě toho, když vezmeme v úvahu jeho globální působení, TikTok jistě těží z širokého přijetí po celém světě, zejména v USA, na Blízkém východě a v Asii.
Pokud tedy vaše produkty nebo služby rezonují s mladším publikem a máte mezinárodní ambice, TikTok může být pro vaši značku největší dosud nevyužitou příležitostí.
Přesto je možné, aby pro vás PPC reklamy na TikToku fungovaly i v případě, že provozujete menší, místní podnik (o tom později), ale nyní se podívejme, jak s reklamní platformou začít a co je potřeba k vytvoření první reklamní kampaně.
Krok 1: Registrace účtu TikTok Business Manager
Nejprve si vytvořte reklamní účet TikTok.
I když již máte uživatelský účet, toto samostatné přihlášení je nutné pro vytváření reklam. Při registraci budete muset uvést několik základních informací o sobě a svém podnikání. Po jejich vyplnění a potvrzení účtu budete moci začít používat samoobslužnou platformu.
Krok 2: Vytvoření první kampaně
Jakmile jsou výše uvedené formality vyřízeny, zábava může začít! Vytvořte svou první kampaň, dejte jí popisný název a vyberte si z nabízených možností cílů.
Cíle kampaní v aplikaci TikTok jsou Awareness (povědomí), Consideration (zvážení) a Conversions (konverze).
Co se týče názvů, ty jsou celkem srozumitelné.
- Zvolte si Awareness, pokud chcete dosáhnout co největšího dosahu a viditelnosti své značky, jak vám to dovolí váš rozpočet.
- Zvolte Consideration, pokud chcete získat lajky a zvýšit počet sledujících pro vyšší zapojení prostřednictvím návštěvnosti webových stránek, instalací aplikací nebo zhlédnutí videí.
- Pokud je však vaším marketingovým cílem především dosažení konverzí, zvolte cíl kampaně Conversions.
V případě druhého cíle se budete muset ujistit, že máte nainstalovaný a nakonfigurovaný TikTok pixel, abyste mohli správně sledovat a měřit úspěšnost svých reklam. Jedná se o nezbytný krok, který je velmi podobný instalaci pixelu Facebooku nebo jakéhokoli jiného sledovacího kódu na vašich webových stránkách.
►Algoritmus TikTok bude pixel využívat také k optimalizaci kampaně a pomůže vám dosáhnout vašich cílů.
U kampaně jsou možnosti rozpočtu buď denní, nebo celoživotní.
Všimněte si, že bez ohledu na to, kterou z těchto dvou možností si vyberete, minimální investice potřebná k inzerci na TikToku je 50 USD.
Krok 3: Vytvoření reklamní skupiny (skupin) a výběr umístění reklamy
V této fázi si můžete vybrat, zda chcete spustit reklamu v jedné nebo více vlastnostech, včetně sady aplikací, které jsou součástí sítě TikTok, jako jsou BuzzVideo a Pangle.
Nejjednodušší možností pro začátek je automatické umístění.
Pokročilejší uživatelé si mohou zvolit také plně manuální nastavení a vybrat umístění, na kterém chtějí reklamy zobrazovat.
Začínající a méně zkušení uživatelé mohou začít s automatickým umístěním a nechat TikTok optimalizovat a testovat různé kombinace na základě cílových cílů, protože algoritmus se učí, které možnosti fungují nejlépe.
►Opřete se dále o automatizaci a pak je možné zvolit automatickou optimalizaci kreativy.
Opět podobně jako na jiných platformách (vzpomeňte například na Google nebo Facebook) umožňuje TikTok uživatelům nahrávat různé prostředky a následně vytvářet varianty reklam, které se testují pro nalezení nejlépe fungujících kombinací.
To je skvělá možnost pro podniky, které nemají dostatek prostředků na tvorbu a testování reklam, ale možná ne pro ty, kteří by si raději ponechali větší kontrolu a/nebo mají přísná pravidla pro značku, která musí dodržovat.
Publikum
Pro ty, kteří znají Facebook Ads, nastavení reklamní skupiny (obdoba reklamních sad na Facebooku) definuje cílové publikum (cílová publika) a možnosti jsou velmi podobné: demografické údaje (věk a pohlaví), umístění, zařízení, chování a zájmové cílení.
Někdo by mohl namítnout, že zájmy mohou být poměrně volné a široké, a tudíž ne tak přesné (nebo upřesněné) jako na Facebooku, nebo že seznam zájmových kategorií, z nichž lze vybírat, je krátký a omezený.
Jsme si však jisti, že s tím, jak se bude reklama TikToku vyvíjet, se budou možnosti rozšiřovat a poskytovat větší hodnotu.
Seznamy zákazníků
Pomocí seznamů zákazníků je možné (a často vhodné) vytvářet podobná publika pro kampaně vyhledávání a zároveň využívat návštěvnost a zapojení na webových stránkách k nastavení vlastních publik. Je nutné mít nainstalovaný a funkční TikTok pixel.
►Stejně jako u jakékoli jiné formy push reklamy se čas a úsilí, které věnujete pečlivému vytvoření laserově zacílených publik a účinných reklam, vyplatí díky lepším a přínosnějším výsledkům.
Krok 4: Výběr správného typu reklamy a tvorba účinných reklam
TikTok nabízí řadu možností reklamy, ale ne všechny jsou dostupné všem inzerentům; některé jsou spíše drahé a vhodné spíše pro větší značky.
In-feed Ads
Jedná se o reklamy, které se zobrazí v rámci kanálu na stránce "Pro vás" uživatele a nativně se s ním integrují, takže vypadají organičtěji a méně rušivě ve srovnání s některými jinými formáty.
Uživatelé navíc mohou s těmito reklamami interagovat, protože mohou lajkovat, sdílet a zanechávat komentáře.
Reklamy s převzetím značky (Brand Takeover)
Tato reklama je vhodná pro značky, které chtějí udělat dojem a mají rozpočet, který to umožňuje. Je vizuálně efektivní a zapamatovatelná.
Reklama Brand Takeover se zobrazí, jakmile uživatel otevře aplikaci a navštíví kategorii s krátkým videem na celou obrazovku po dobu tří až pěti sekund.
TikTok umožňuje pouze jedno převzetí denně na jednoho uživatele, aby se maximalizoval dopad.
Jak již bylo zmíněno, je tato reklama je poměrně finančně náročná.
Reklamy TopView
Podobně jako reklama Brand Takeover se i reklamy TopView zobrazují v horní části uživatelského kanálu a jsou prvním videem, které uživatelé uvidí po otevření aplikace. Zobrazují se také na celé obrazovce a mohou být dlouhé až 60 sekund.
►Podle společnosti TikTok reklamy TopView zvyšují povědomí o značce a vyvolávají interakce, přičemž 72 % uživatelů uvedlo, že TopView upřednostňují.
Výzva s hashtagy
Značkové hashtagové výzvy jsou reklamní formáty, které podporují povědomí a zapojení a povzbuzují uživatele k vytváření obsahu v souladu s produkty, službami a hodnotami značky.
Reklamy s hashtagy se zobrazují v horní části stránky pro objevování a vedou na vstupní stránku TikToku, která představuje sbírku dalších videí z dané výzvy.
Značkové efekty (Branded Effects)
Podobně jako na jiných platformách umožňují TikTok Branded Effects značkám vytvářet vlastní samolepky, čočky a obecné efekty, které mohou uživatelé sdílet a zapojovat do dění ve firmě pomocí rozšířené reality TikTok. Branded Effects mohou trvat až 10 dní.
Spark Ads
Spark ads je nativní formát, který využívá stávající příspěvky a mění je na reklamy.
Značky mohou použít své vlastní organické příspěvky nebo příspěvky vytvořené tvůrci a všechna zobrazení, komentáře, sdílení, lajky a sledování jsou připsány organickému příspěvku.
Reklamy ve vyhledávání
Nedávno začal TikTok testovat PPC reklamy ve vyhledávání - videoreklamy s označením "sponzorované", které se zobrazují v rámci výsledků vyhledávání uživatelů.
Jakmile začnete reklamy ve výsledcích vyhledávání spouštět, můžete získat vyhledávací výrazy pro reklamy, které se zkonvertovaly, a využít tyto výrazy s vysokou mírou kliknutí jako nadpisy pro své nejúspěšnější TikTok příspěvky, abyste přidali hodnotu svým videoreklamám. Jedná se o vynikající příležitost, jak se dostat před cílové publikum s vysokým nákupním záměrem.
Závěrečné úvahy
Nyní, když jsme si v rychlosti ukázali, jaké reklamní formáty jsou inzerentům na TikToku k dispozici, probereme, co je třeba udělat pro vytvoření dobré a účinné reklamy.
Viděli jsme, že TikTok je zcela odlišná platforma od ostatních sociálních sítí, a proto musí tvorba a distribuce obsahu tyto rozdíly zohledňovat.
Za prvé, v rámci TikToku existuje silný smysl pro komunitu.
Je to pravděpodobně proto, že velká většina jeho uživatelů patří k mladé generaci, která silně rezonuje s autentickým obsahem.
Tito uživatelé chtějí spolupracovat se značkami, které jsou také autentické a sdílejí společné hodnoty. S ohledem na to je klíčové, aby inzerovaný obsah byl přirozený a měl pro uživatele TikToku přidanou hodnotu. Posílené organické příspěvky, UGC nebo sponzorovaný obsah tvůrců jsou dobrými možnostmi pro firmy, které berou platformu jako dlouhodobou investici a jsou ochotny začít s reklamami na TikToku. S těmito základy, osvědčenými postupy a doporučeními pro reklamu na TikToku budete mít v oblasti reklamy na TikToku náskok před konkurencí.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com