Poděkujte svým zákazníkům
Dejte vašim zákazníkům vědět, jak moc si vážíte jejich spolupráce s vaší firmou. Poděkování je skvělá příležitost, jak se vašim zákazníkům připomenout.

Jednou z nejjednodušších věcí, které můžete udělat pro vylepšení vnímání vaší značky v očích zákazníka, je poděkování. Příležitostí a důvodů, proč návštěvníkům poděkovat, se jistě najde mnoho. Poděkování za nákup či za registraci do newsletteru by mělo být samozřejmostí, a jistě najdete i jiné důvody, proč sdělit svým zákazníkům, že si vážíte spolupráce s nimi.

Pokud chcete rozesílat svým předplatitelům a obchodním partnerům děkovné e-maily, nemusíte kvůli tomu vytvářet speciální mailové šablony. Záleží přece hlavně na textovém obsahu děkovného mailu, ze kterého by mělo být na první pohled jasné, že se nejedná jen o automatizované poděkování z povinnosti, ale že svůj vděk myslíte opravdu upřímně.

Co by měl obsahovat děkovný e-mail

Každé poděkování, které má plnit i marketingový účel, by mělo odpovědět na následující otázky:

• Kdo děkuje?

• Za co děkujete?

• Co chcete, aby adresát udělal dál?

Jakmile dokážete odpovědět na tyto základní otázky, je váš děkovný e-mail připraven k odeslání.

Pojďme si je nyní projít podrobněji.

Kdo děkuje?

Většina lidí je v kontaktu s více subjekty a organizacemi, které by jim mohly za něco poděkovat. Pokud váš děkovný e-mail není řádně podepsán, většina adresátů si jej nedokáže spojit s vaší firmou a celý efekt tak přestává fungovat.

Pokud chcete, aby zákazník věděl, kdo mu píše, ujistěte se tedy, že jim dáváte jasně vědět, kdo jim děkuje.

Jak na to?

• Ujistěte se, že e-mailová adresa „od“ je ta, kterou zákazník jasně rozpozná jako adresu vaší společnosti nebo organizace. Měla by proto obsahovat stejnou doménu, na které probíhal váš předchozí kontakt.

• Přiložte své logo. Logo by však nemělo být středobodem zprávy, jinak riskujete, že váš e-mail bude vypadat jako reklama a nikoli jako upřímně míněné poděkování.

• Zahrňte do designu e-mailu barvy své značky. Spolu s vaším logem jsou barvy vaší značky vizuálním označením vás jako odesilatele.

• Pokud nevíte, jak umístit do e-mailu logo vaší firmy tak, aby nebylo příliš nápadné, uveďte název vaší společnosti na samém konci e-mailu jako podpis.

Zahrnutí loga a barev typických pro vaši značku do komunikace se zákazníkem je skvělý způsob, jak posílit vaši firemní identitu.

E-mail marketing

Za co děkujete?

Je vždy příjemné, když vám někdo poděkuje, ale je to ještě lepší, když víte, za co vám děkují.

Dejte svým kontaktům jasně najevo, proč jim zasíláte e-mail s poděkováním.

• Něco si u vás koupily?

• Jsou loajálními zákazníky po určitou dobu?

• Vyplnily dotazník spokojenosti?

• Zúčastnily se vaší události?

• Přivedly někoho, kdo se také stal věrným zákazníkem?

Ať už je důvod děkování jakýkoli, ujistěte se, že máte jasno v tom, proč jej zasíláte tomuto konkrétnímu příjemci.

Co chcete, aby udělali dál?

Tento bod je v děkovných e-mailech často opomíjen. Stejně jako každý e-mail, který posíláte v rámci e-mailingu, by měly být i vaše děkovné e-maily součástí vašeho marketingu, a proto byste jeho prostřednictvím měli čtenáři sdělit, co chcete, aby udělal dál.

Dobrým nápadem je například přiložit k děkovnému e-mailu kupon na slevu. Poděkování je totiž skvělá příležitost, jak zákazníka odměnit za jeho věrnost, registraci, vyplnění průzkumu, zanechání online recenze a podobně, a zároveň si pomocí slevového kuponu zajistit jeho další nákup. Slevového kuponu, který zákazník dostal za něco, a má tudíž určitou exkluzivitu, si mnohem více váží a spíše jej využije než kupon, který dostal jen tak.

e-mailová komunikace se zákazníkem

Jak by měl vypadat děkovný e-mail

Kromě toho, že by děkovný e-mail měl odpovídat na výše zmíněné otázky, měl by být pokud možno krátký a jednoduchý. Adresát nesmí mít pocit, že jej čtení mailu obtěžuje nebo zdržuje. Váš e-mail by proto měl obsahovat nanejvýš 20 řádků textu, ale spíše méně. Zároveň by neměl působit „reklamně“. Adresát nesmí nabýt dojmu, že mu píšete, jen abyste mu něco prodali (i když to tak ve skutečnosti opravdu je). Je samozřejmě v pořádku připojit k poděkování nenápadnou obchodní nabídku, například kupon na slevu, ale hlavním tématem by stále mělo být poděkování.

Poděkování vás téměř nic nestojí

Poděkování zvýší prestiž vaší firmy v očích zákazníka, může vám pomoci přesvědčit jej k dalšímu nákupu, a navíc vás kromě trochy času prakticky nic nestojí. Nyní když víte, jak napsat správný děkovný mail, zamyslete se, kdo z vašich kontaktů si zaslouží poděkování a proč. Napište jim a dejte jim vědět, jak moc si vážíte vaší spolupráce.

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp