Facebook a Google lépe fungují společně
Facebook a Google mají zhruba polovinu z celosvětového příjmu z online marketingu. Mnoho inzerentů však stále využívá pouze jednu z platforem.

Facebook a Google mají zhruba polovinu z celosvětového příjmu z online marketingu. Mnoho inzerentů však stále využívá pouze jednu z platforem. Přitom PPC reklama funguje lépe, když běží na obou platformách.

Příznivci služby AdWords si mohou myslet, že většina reklam na Facebooku jim nepřinese měřitelné výsledky, zatímco inzerenti, kteří preferují Facebook často tvrdí, že AdWords je již staromódní. Je však nutno podotknout, že zákazníci často nakoupí až ve chvíli, kdy je jim reklama zobrazena ve více zdrojích, a to včetně sociálních sítí.

Výsledky ve vyhledávání i reklamy zobrazenované na sociálních sítích přinášejí určitou hodnotu. I na Facebooku možná budete mít nižší míru konverze, reklama bude zobrazena vícekrát. V Adwords možná bude míra konverze vyšší, ale počet zobrazení reklam bude nižší. Na Facebooku navíc můžete oslovit publikum, které se vám nepodařilo oslovit přes AdWords.

Proč byste měli investovat do reklamy na Facebooku?

Reklamy na Facebooku rozdělujeme do dvou kategorií: prospectin a retargeting. Prospecting je klasické zobrazování reklamy uživatelům, kteří spadají do vámi určené cílové skupiny. V rámci retargetingu jsou reklamy zobrazovány uživatelům, kteří již navštívili váš web. I když možná u reklam na Facebooku evidujete nižší míru konverze, pravděpodobně mají vyšší počet zobrazení, než reklamy v AdWords.

Když je novému publiku zobrazován brand na Facebooku, nemusí se s danou reklamou zabývat, ale je pravděpodobné, že si bude brand pamatovat a později se dostane na web prostřednictvím Googlu. A právě z tohoto důvodu bychom měli vyzkoušet PPC kampaně v obou platformách naráz.

Proč investovat do reklamy v AdWords?

I když počet zobrazení bývá u AdWords zpravidla o něco nižší, míra konverze je většinou vyšší. Pokud své produkty prodáváte pouze přes Facebook, AdWords vám bude chybět. Facebook je skvělý, co se týče zvyšování povědomí o značce. Pokud nedojde k prodeji produktu přes Facebook, je zde relativně vysoká pravděpodobnost, že k prodeji dojde přes AdWords.

Kombinace reklamy na Facebooku a v AdWords

Pro efektivní prodej produktů online začněte ideálně dynamickými reklamami na Facebooku. Tyto reklamy jsou zaměřené na konverzi a slibují vysoký výkon kampaně. Jakmile získáte své nové návštěvníky na vašem webu z Facebooku, můžete je znovu oslovit prostřednictví retargetingu a podnítit tak dokončení nákupu.

Reklamy na Facebooku

Služba AdWords vám také pomůže lépe specifikovat publikum pro reklamu na Facebooku. Zjistěte například, na jaká slova v AdWords se vaše reklamy zobrazují. Na základě těchto klíčových slov sestavte na Facebooku publikum, které má stejné či podobné zájmy.

Vyzkoušejte, jak budou fungovat vaše kampaně, když poběží v obou platformách. Výsledek vás možná překvapí.

 

Autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv

Zdroj: cpcstrategy.com, facebook.com, ppchero.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp