Využijte automatizaci PPC reklam
Při správě PPC reklamy je stále více využívána umělá inteligence a strojové učení. Je to vítaná pomoc, nebo byste se jejího nástupu měli bát?

Pro mnoho online obchodníků, kteří se snaží propagovat své produkty pomocí PPC reklamy, mohou znít termíny jako strojové učení, automatizace a umělá inteligence poněkud děsivě. Tyto pokročilé technologie mohou totiž v budoucnosti vést ke konci PPC kampaní nastavovaných a spravovaných lidmi. Umělá inteligence totiž dokáže efektivně analyzovat obrovská množství dat, což je mimo možnosti jakéhokoli člověka. Tyto stroje tak mohou v budoucnosti totálně ovládnout celý segment správy PPC kampaní a lidi z něj zcela vytěsnit. Roboti však sotva kdy budou schopni řídit se intuicí, pocity a zkušenostmi i z jiných oborů, tak jako lidé. Nebude tedy ovládnutí správy PPC kampaní stroji celé situaci spíše na škodu?

Velká část těchto obav pochází z nevyhnutelné ztráty kontroly, kterou s sebou delegování úkolů na stroje přináší. Online obchodníci, zvyklí kontrolovat, kam plynou jejich peníze, rozhodovat o výši nabídek a ladit klíčová slova, jsou pochopitelně nervózní, když má o jejich penězích rozhodovat pouhý stroj. Mají však důvod k obavám?

Je známým faktem, že základem schopností kvalitního manažera je schopnost vzdát se kontroly a delegovat pravomoci. Pokud tedy přenecháte část práce umělé inteligenci, uvolní vám to ruce pro důležitější činnosti, které zatím stroje nedokážou zvládnout na takové úrovni jako člověk. Jako člověk se můžete soustředit na strategické plánování vašeho byznysu a dřinu nechat strojům – využívat automatizaci pouze jako pomoc.

S tím, jak se automatizace vyvíjí a stává se stále důležitější součástí úspěšných PPC kampaní, si musíte uvědomit, že delegování úkolů na umělou inteligenci vás neodsouvá na vedlejší kolej. Naopak, přináší vám to nové příležitosti a umožňuje soustředění se na strategické úkoly. Podívejte se na několik příkladů, které vám umožní začít využívat automatizaci ve svůj prospěch a zvýší vaši důvěru ve strojové učení.

Vyzkoušejte chytré nabídky alespoň v jedné kampani

Google Ads nyní nabízí několik strategií chytrých nabídek. Ne všechny jsou ovšem pro váš byznys stejně vhodné. Klíčové je znát klady a zápory každé z nich. Jakmile to pochopíte, můžete zjistit, které řešení je pro vaši PPC kampaň nejlepší. Pokud používáte strategii chytrých nabídek poprvé, využijte konzervativnější nabídku Cílová cena za akci (CPA) nebo Cílová návratnost investic do reklamy (ROAS). Můžete také nastavit horní limit nabídky, který bude odrážet zdravý poměr nabídky k celkovému dennímu rozpočtu (žádná nabídka by neměla přesáhnout 10 % denních výdajů).

Pokud dosud chytré nabídky nepoužíváte, rozhodně byste je měli alespoň na některých kampaních vyzkoušet.

Otestujte responzivní obsahové reklamy

Responzivní obsahové reklamy nyní můžete používat ve standardních i chytrých obsahových kampaních. Jejich výhody jsou zřejmé. Nejenže se svou velikostí přizpůsobí téměř jakémukoli místu na stránkách v obsahové síti, ale navíc vám s jejich tvorbou pomůže umělá inteligence Google. Responzivní obsahové reklamy se totiž tvoří tak, že do Google Ads nahrajete různé podklady, což mohou být texty, nadpisy, videa, obrázky či loga, a strojové učení poté na jejich základě vytvoří reklamy pro Obsahovou síť, tak aby co nejlépe splňovaly váš zvolený cíl, což bude většinou zvýšení konverzního poměru, návratnosti investic či jiné KPI. Samozřejmě to neznamená, že by responzivní reklamy nevyžadovaly lidský vstup. Jsou-li totiž vstupní kreativy špatné, nemůžeme vinit nikoho jiného než sebe. Responzivní reklamy jsou však navrženy tak, aby mohly být spuštěny jako A/B testy a umožnily vám nalezení správné kreativy.

Ať se vám to líbí, či ne, strojové učení a umělá inteligence je tu s námi a v nejbližší budoucnosti bude hrát stále větší roli ve všech oborech lidské činnosti. Neměli bychom se však jejího nástupu obávat, protože skutečně kreativní práci ještě dlouho nebude schopna zastat. Nabízí nám však výraznou pomoc při činnostech, jako je nastavování CPC, nebo hledání nejefektivnějších kombinací reklam, což je v případě větších PPC účtů pro jednoho člověka obtížně zvládnutelný úkol. Strojové učení vám tak ulehčí od monotónní dřiny a uvolní vám ruce pro skutečně kreativní práci.

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp