Využití vyhledávacích cest v AdWords k měření výkonu kampaní
Konverze v PPC jsou vždy počítány na základě posledního kliknutí, ale spousta uživatelů vyhledává produkt či službu předtím, než provede konverzi, několikrát. Jaké přehledy vám pomohou k lepší analýze?

Využití vyhledávacích cest v AdWords k měření výkonu kampaní

V AdWords je možné nastavit sledování konverzí a mít tak k dispozici velmi užitečné přehledy týkající se uskutečněných konverzí. Konverze jsou sice vždy počítány na základě posledního kliknutí, ale spousta uživatelů vyhledává produkt či službu několikrát už před tím, než provede konverzi.

Jakmile v AdWords nastavíte sledování konverzí, budete mít k dispozici velmi užitečný přehled týkající se uskutečněných konverzí (nákupů, přihlášení k odběru novinek, registrace atd.) Konverze v rámci AdWords jsou sledovány na základě posledního kliknutí. To znamená, že do konverze je počítáno poslední slovo, na které bylo kliknuto v rámci PPC reklamy. Tento model je však velmi zavádějící, protože spousta uživatelů vyhledává produkt či službu několikrát ještě před provedením konverze.

Přehledy atribuce

Přehledy atribuce nám dávají informaci o tom, jakými trasami zákazník došel ke konverzi. Konverze jsou přiřazovány ke konkrétním reklamám, klíčovým slovům a kliknutím na dané trase.

Atribuční modely v AdWords

Následující přehledy vám pomohou lépe se zorientovat ve vašich kampaních a zoptimalizovat jednotlivé atributy tak, aby byly vaše kampaně ještě výkonnější.

Přehledy konverzí asistovaných proklikem

Jedná se o všechny konverze asistované proklikem u každého klíčového slova s tím, že poslední proklik není započítáván.

Konverze asistované zobrazením

Tento přehled obsahuje všechny konverze zákazníků, kterým byly zobrazeny reklamy, ale kteří na ně neklikli.

Hodnota asistované konverze

Peněžní hodnota konverzí na základě zobrazení na konkrétní klíčové slovo.

Přehledy prvních a posledních kliknutí

Na základě prvních kliknutí lze v AdWords zjistit, která klíčová slova přivádí zákazníky na webovou stránku. Naopak díky posledním kliknutím zjistíme, co přimělo zákazníky k tomu, že dokončili konverzi.

Asistovaná kliknutí/poslední kliknutí

Poměr asistovaných kliknutí a posledních kliknutí nám prozradí, do jaké míry klíčové slovo asistuje vůči poslednímu kliknutí.

Asistovaná zobrazení/poslední prokliky

Poměr asistovaných zobrazení a posledních kliknutí na klíčové slovo reprezentuje, jak zobrazení reklam ovlivňuje poslední kliknutí.

Konverze asistované kliknutím/konverze z posledního kliknutí

Pokud je v tomto případě poměr větší než 1, klíčové slovo působí více jako asistující vůči konverzím z posledního kliknutí.

Zdroj: google, ppchero, searchengineland, clickz Autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp