Zahraniční SEO
Zjistěte, jak optimalizovat své stránky, aby byly dostupné po celém světě. Ovládněte zahraniční trhy a získejte nové zákazníky.

Svět

Pro mnoho společností jsouglobální webové stránky jedním z nejlepších způsobů, jak oslovit širší publikum a rozvíjet tak své podnikání. Vzhledem k tomu, že je k dispozici stále více rychlých a snadných služeb pro tvorbu webových stránek, může i jednotlivec začít podnikat v zahraničí tak, že se prostřednictvím globálních webových stránek zaměří na trhy v cizích zemích. Jde však o to, že mít globální webové stránky neznamená být úspěšný v jiných zemích.

Také dodržování standardních osvědčených SEO postupů neznamená, že vaše globální webové stránky budou konkurenceschopné ve všech cílových zemích. I když se zdá, že je k dispozici nepřeberné množství informací o mezinárodním SEO, je faktem, že mnohé z nich jsou buď zastaralé, nebo nesprávné. V tomto příspěvku se budeme věnovat některým klíčovým oblastem mezinárodního SEO které vám pomohou dosáhnout úspěchu vašeho webu v zahraničí.

Jaké jsou rozdíly mezi mezinárodním a běžným SEO?

Základem mezinárodního SEO jsou pochopitelně standardní osvědčené postupy SEO, protože algoritmy vyhledávačů jsou v jednotlivých zemích velmi podobné, ne-li stejné. Řekl bych, že mezinárodní SEO je postaveno na standardních znalostech a dovednostech SEO.

V čem se tedy SEO pro zahraničí liší? Hlavní rozdíly jsou následující:

  • Jazyky.
  • Více webových stránek.
  • Oblíbené vyhledávače.
  • Místní publikum.
  • Místní konkurence.

I když věnujete pozornost jednotlivým webům, musíte sledovat celkový výkon, pokud máte globální webové stránky. V opačném případě si mohou vaše weby na místním trhu konkurovat nebo v horším případě nemusí být vůbec indexovány.

Například váš web určený pro Mexiko by neměl předstihnout nebo se objevit ve výsledcích vyhledávání ve Španělsku, pokud máte jiný web určený pro Španělsko.

Při nesprávném použití tagu canonical nebo hreflang nemusí být některé stránky vyhledávači indexovány nebo může dojít k duplicitnímu indexování.

Než se pustíte do mezinárodního SEO, je vždy dobré projít si některé zprávy o cílovém trhu, statistiky a údaje o vlastních webových stránkách, které vám pomohou při rozhodování.

Jeden globální web nebo více webů?

Pokud je trh dostatečně velký na to, abyste do něj investovali, rozhodně zvolte samostatný web pro každou cílovou zemi.

Nejen z důvodů SEO, ale také proto, abyste místním návštěvníkům poskytli lepší uživatelský zážitek, je vždy lepší mít pro každou z cílových zemí vyhrazený web. Umožní vám to také v případě potřeby použít na každém webu jiný design a obsah.

Tato možnost však pro vás nemusí být schůdná, alespoň ne na začátku. V takovém případě budete mít web pro každý jazyk, kterým se ve vašich cílových zemích mluví. Naštěstí můžeme pomocí značek hreflang sdělit Googlu, pro jaký jazyk a zemi je každý web vytvořen.

Jakou doménu mít: národní, nebo mezinárodní?

Z hlediska SEO je to celkem jedno, protože vyhledávače ušly dlouhou cestu a dokážou samy rozeznat, pro jaký region a jazyk je web určen. Všimněte si však, že některé vyhledávače, například Baidu, stále upřednostňují weby s místní doménou. Také lidé v jednotlivých státech mají tendenci klikat na weby s místní doménou místo na weby s doménou .com nebo jinými obecnými doménami, protože ta národní jim přijde důvěryhodnější.

 

Záleží na umístění hostingu?

Umístění hostingu webových stránek bylo jedním z důležitých signálů pro mezinárodní SEO souvisejícím s geotargetingem. Nyní však hosting již není tak důležitý, protože máme k dispozici jiné způsoby, jak správně označit cílový trh webu pro vyhledávače a regionálně spravované sítě CDN.

Přesto má umístění hostitele velký vliv na rychlost stránky. Ujistěte se, že vaše stránky jsou v cílových zemích rychle přístupné.

Jak mám postupovat při alternativním geotargetingu?

Geotargeting je možná jedním z nejjednodušších postupů, kde však mnoho webů dělá chyby. Existuje několik způsobů, jak geotargetovat své webové stránky. Zde jsou některé z oblíbených metod:

  • Přiřazení geolokace v Google Search Console.
  • Značka Hreflang pro Google.
  • Informace o jazykovém meta tagu pro Bing.

Poznámka na okraj: Google nyní generuje výsledky vyhledávání na základě polohy uživatele bez ohledu na to, kterou místní verzi Google uživatel používá.

Dříve se například při vyhledávání stejného klíčového slova zobrazovaly jiné výsledky vyhledávání z Google.com než z Google.co.uk nebo Google.com.au. Nyní však dostanete stejné výsledky ve všech třech vyhledávačích Google, pokud dané vyhledávání neprovedete ve třech různých zemích.

Google nebo jiný vyhledávač?

Ačkoli je Google celosvětově zdaleka nejpoužívanějším z vyhledávačů, v některých zemích existují lokální vyhledávače, které jsou mnohem populárnější než Google.

Pokud je vaše cílová země jednou z níže uvedených, budete muset věnovat zvýšenou pozornost sledování těchto místních stránek a další práci na optimalizaci.

  • Čína (pevninská část, zjednodušená čínština) - Baidu.
  • Rusko a východoevropské země - Yandex.
  • Jižní Korea - Naver.

Ignorováním těchto místních vyhledávačů ignorujete obrovské obchodní příležitosti v těchto zemích. Samozřejmě i v zemích, kde je Google nejpopulárnější, ignorace dalších populárních vyhledávačů včetně Bingu omezuje váš obchodní potenciál.

Překlady a lokalizace

Vaše globální stránky by neměly být zkopírovanou a vloženou verzí webu z vaší domovské země v různých jazycích, i přesto, že to tak můžete vidět u mnoha webů. Ano, překlad a lokalizace obsahu webových stránek jsou jedním z prvních kroků. Poté je však třeba optimalizovat stránky pro místní publikum každé země, od sdělení a nabídky až po celkový uživatelský zážitek z webu.

Web s populárním a dobře fungujícím obsahem na českém trhu nemusí v Asii nebo v Jižní Americe fungovat stejně dobře a může vyžadovat další úpravy obsahu a optimalizační práce.

Z těchto důvodů je důležité provést průzkum klíčových slov v každé cílové zemi z hlediska pochopení místních zájmů a slov, která lidé používají.

Mějte na paměti, že ačkoli překladatelé nebo překladatelské agentury poskytují správně přeložený dokument, nemusí používat stejná slova, která lidé používají k vyhledávání informací.

Je třeba vytvářet odkazy pro každou webovou stránku?

I když máte jeden globální web se všemi stránkami v jednotlivých zemích nebo jazycích pod stejnou doménou, stále chcete budovat odkazy na každý web, i když už máte spoustu odkazů směřujících na vaši doménu.

Je to proto, že na web každé země budou pravděpodobně přicházet odkazy z externích webů, které jsou ve stejné domovské zemi.

Aby vaše globální webové stránky byly konkurenceschopné v každé zemi, potřebujete odkazy z webových stránek specifických pro danou zemi.

Například chcete získat odkazy z webových stránek v Indii nebo zaměřené na Indii na své indické webové stránky. Mít odkazy z místních webových stránek je pro vyhledávače dobrým znamením, že vaše webové stránky jsou relevantní a vhodné pro danou zemi.

Závěr

Mezinárodní SEO je postaveno na standardních osvědčených postupech SEO. Globální webové stránky jsou skvělým způsobem, jak rozšířit svůj dosah na trhu, ale také vyžadují další zdroje a rozpočet, aby bylo mezinárodní SEO provedeno správně. Nemusíte se zaměřovat na mnoho jazyků a zemí. Prozkoumejte své obchodní příležitosti pomocí vlastních údajů i zpráv o trhu od důvěryhodných autorit a rozhodněte se, kde chcete být ve výsledcích vyhledávání vidět.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp