Základy reklamy na Facebooku I.

10.3.2016
0

Obrázek uživatele Martina Rosenkrácová
Martina Rosenkrancová

Jak jistě víte, vliv sociálních médií stále sílí, a proto by společnosti měly myslet i na propagaci v rámci jednotlivých sociálních sítí. Jednou z nejvlivnějších z nich je dnes bezkonkurenčně Facebook.

Jak jistě víte, vliv sociálních médií stále sílí, a proto by společnosti měly myslet i na propagaci v rámci jednotlivých sociálních sítí. Jednou z nejvlivnějších sítí je dnes nepochybně Facebook. Jak funguje reklama na Facebooku? Jaké výhody nám může přinést? A jak postupovat při vytváření reklamy?

Pro vytvoření reklamy na Facebooku je v první řadě nutné mít založený účet. Po přihlášení doporučujeme prohlédnout si stránku Průvodce pro reklamy. A nyní vás ve stručnosti provedeme jednotlivými záložkami, které se věnují právě reklamě.

Facebook Reklamy

Na stránce Facebook Reklamy naleznete záložky jako Správa reklam, Nastavení účtu, Fakturace, Power Editor a Nástroje.

Správa reklam

Ve správci reklam je zobrazen přehled všech vašich kampaní, podobně, jako je tomu v AdWords. Jen systém reklamy na Facebooku je poněkud odlišný.

Nastavení účtu

V nastavení účtu vyplníte informace, jako je název vašeho účtu, časové pásmo, sídlo společnosti atd. Na tomto místě také můžete přidávat a odebírat osoby s rolemi administrátora účtu pro reklamu, inzerenta účtu pro reklamu nebo analytika účtu pro reklamu.

Můžete si zde také nastavit, která upozornění chcete dostávat v souvislosti s reklamním účtem. Chodit vám mohou následující upozornění:

  • Reklama schválena
  • Reklama neschválena
  • Blíží se konec kampaně
  • Reporty připraveny k zobrazení
  • Účet vyrovnán
  • Peníze přidány k zůstatku
  • Na účtu došly peníze
  • Účet s nízkým zůstatkem

Fakturace

Záložka fakturace slouží ke správě fakturace. Můžete zde také nastavit limit výdajů, abyste předešli překročení vašeho rozpočtu. Jakmile dojdou peníze, reklamy jsou jednoduše pozastaveny.

Power Editor

Power Editor je nástroj pro vytváření a správu reklam. Zde můžete nahrát své reklamy a zkontrolovat je před publikací.

Nástroje

V záložce nástroje naleznete :

  • Okruhy uživatelů – zde si nastavíte vlastní okruh uživatelů, pro které budou reklamy určeny
  • Přehledy pro okruhy uživatelů – zde získáte přehled o tom, kteří lidé si prohlížejí vaše reklamy a k jakým reakcím vaše reklamy vedly
  • Pixely – tato záložka slouží k editaci, zobrazování a sdílení pixelů
  • Vlastní konverze – v rámci této záložky můžete sledovat konkrétní konverze na vašich stránkách
  • Stránky – zde můžete vytvářet vaše firemní stránky, můžete zde také porovnat placený a celkový dosah
  • Knihovnu obrázků – zde jsou uloženy všechny obrázky, které jste využívali ve svých reklamách
  • Podporu pro inzerenty - zde naleznete různé prostředky pro reklamu na Facebooku

 

Nyní, když už jste se seznámili se záložkami Facebook reklam, můžeme přejít k samotné organizaci účtu a informacím, jak funguje reklama na Facebooku.

Kampaně a cíle

Stejně jako v AdWords, i na Facebooku budete spravovat jednotlivé kampaně. Při vytváření každé kampaně budete vyzváni k vyplnění cíle. Mějte na paměti, že Facebook se snaží zobrazovat reklamy  uživatelům, kteří nejvíce odpovídají vašim požadavkům. Právě s pomocí tohoto publika nejsnáze dosáhnete svých stanovených cílů.

Reklamy zde mohou být vytvořeny i z příspěvků, které jste již publikovali na facebookové stránce své firmy. Facebook vám také dává možnost propagovat svou stránku. V tomto typu propagace jsou používány přímo reklamy, ne příspěvky.

V rámci Facebooku dokonce můžete nastavit reklamy k získání instalací vaší aplikace. Cílová URL pak vede do obchodu s aplikacemi. Pro využití tohoto typu reklamy stačí vaší aplikaci integrovat s Facebook SDK pro iOS nebo Android, abyste mohli sledovat, kolik uživatelů dokončilo instalaci aplikace.

Pomocí Facebook reklamy můžete také zvýšit účast na vašich událostech. Uživatelům Facebooku jsou pak odesílána upozornění a aktualizace, aby byl povzbuzen jejich zájem o účast. Facebook reklama však nabízí mnohem více. Více informací se dozvíte v další části článku.

Autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv

zdroj: facebook.com, hanapinmarketing.com, ppchero.com, wordstream.com

Máte zájem o digitální marketing? Vyplňte stručný formulář a my se vám do 24 hodin sami ozveme

Nezávazná konzultace

Nebo nám rovnou zavolejte 775 646 333